Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پی انعکاس اخباری در رسانه‌های خارجی و داخلی مبنی بر فعالیت کشتی‌های صیادی چینی در آب‌های خلیج فارس که سبب از بین بردن ذخایر ماهیان این منطقه می‌شود نمایندگان جامعه صیادی بعداز ظهر امروز در نشستی خبری که با حضور معاون صیدصیادی سازمان شیلات با خبرنگاران برگزار شد به شدت این موضوع را تکذیب کرده و بیانیه‌ای در این راستا صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن بیانیه به شرح زیر است:

قریب به 6 ماه است  برخی شبکه‌های مجازی و رسانه‌ای توسط افراد و از طریق گروه‌های مختلف اقدام به پخش شایعاتی در مورد شناورهای چینی، هندی، خارجی و تیراندازی نموده‌اند که هر از گاهی این اقدام خود را تکرار می‌نمایند.

بارها همین افراد از ما قصد تائید موضوع را داشتند که با پاسخ قاطع ما روبرو شدند تا حدی که در پاسخ به یکی از آنها گفته‌ایم، ما که هر روز در دریا هستیم آنها را نمی‌بینیم.

هر آنچه که هست شناورهای کشتی صیدفانوس می‌باشد که یا خریداری شده‌اند و یا به صورت کرایه توسط صیادان ایرانی وارد کشور شده‌اند و با پرچم جمهوری اسلامی ایران صرفا در آب‌های دریای عمان صیادی می‌کنند.

در جای دیگر شایعه بیکاری 50 درصد وعدم ارتزاق جامعه صیادی را به صدا درمی‌آورند، به گمان‌ما و به گفته بهره‌برداران صیادی قصد دارند در تنها بخش جامعه که مشکل ارتزاق ندارد و همکاری شیلات باعث شده تمام فرزندان‌مان از دریا ارتزاق کنند، مشکل ایجاد نمایند.

بنابر آمار رسمی وزارت تعاون جامعه صیادی با 90 درصد مشارکت، بزرگترین شبکه در بخض تعاون کشور است. آیا این تفرقه‌افکنان به راستی قصد دارند ما به به سمت بیکاری 50 درصدی نق قول خودشن بببند وضعیت اشتغال در اغلب بنادر صیادی کشوری به گونه‌ای است برخی از آنها حتی در جمع خبرنگاران در طی هفته‌های گذشته اعلام کرده‌اند که صید با قلاب به خصوص در صید ماهیان صادراتی حرام گوشت به حدی ترویج یافته که امکان یافتن ملوان ایرانی برای کار در لنج‌های صیادی دشوار شده است.

ما اتحادیه ها و تعاونی‌ةای صیادی کشور راسا و با کمک شیلات اقدام به آموزش تکنولوژی‌های نوین صیادی از جمله رشته قلاب، فانون‌ماهیان و صید تون‌ماهیان با قلاب با استفاده از خدمه یا ناخداهای خارجی برای آموزش کرده‌ایم. تذکر ما به آنهایی است که بدون مطالعه و یا گاهی از اغراض اقتصادی و یا سیاسی برای اهداف منطقه‌ای و استانی بدون درنظر گرفتن نقطه نظرات ما نمایندگان رسمی صیادان صرفا با رجوع به برخی صیادات بی‌هویت و یا صیادان باهویت که اطلاعات کافی از شناورهای فانو ماهی ندارند تلاش و زحمات  مردان جهادی این عرصه دولت را که شبانه‌روز وقت خود برای ما صیادان نثار نموده‌اند زیر سؤال برده‌اند تا به اهداف خود که قبلا ذکر کرده‌ایم،برسند/.

از این رو ما اتحادیه‌های ساحخلیحخ خلیج فار و دریای عمان، اتحادیه صیادی سراسری کشور به نمایندگی از تمامی تعاونی‌های صیادی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و استان‌های شمالی این اقدام را تقبیح نموده و اعلام انزجار می‌نماید.

طی ماه‌های اخیر ارتباط جامعه صیادی با شیلات ایران بیش از پیش مستحکم‌تر شده و هر آنکه بخواهد تفرقه‌ای بین این خانواده ایجاد کند از نگاه ما مطرود است.

بدیهی است انضباط بخشی اخیر مجموعه شیلات کشور ما را به آینده صیادی امیدوار کرده و اقدامات اخیر مشوش کننده، مورد حمایت جامعه صیادی نیستند.

از همه کسانی که در عرصه رسانه فعالیت دارند تقاضا داریم سؤالات خود را از ما بپرسند نه از کسانی که اغراض سیاسی و اقتصادی خود را با تصویب صنعت صیادی یدک می‌کشند.

امضا مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی استان هرمزگان

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی سیستان و بلوچستان

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی خوزستان

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی بوشهر

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور/ هشدار قرمز برای ۴ استان

فعالیت سامانه بارشی از اواسط امروز دوشنبه (۲۷ فروردین) در جنوب کشور آغاز می‌شود و سبب صدور هشدار قرمز شده‌است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «با آغاز فعالیت سامانه بارشی استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز بارش باران، رعد و برق و تگرگ، وزش باد شدید آغاز می‌شود.»

فریا گودرزی افزود: «دوشنبه (۲۷ فروردین) علاوه بر مناطق گفته شده، در آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی در نیمه شمالی کشور هم بارش پیش‌بینی شده‌است.»

روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) با تشدید فعالیت این سامانه بارشی و صدور هشدار قرمز بارش در استان‌های هرمزگان، جنوب فارس، غرب سیستان و بلوچستان و نیمه جنوبی کرمان بارش‌های سنگین پیش‌بینی شده‌است.

گودرزی گفت: «هشدار قرمز تا چهارشنبه (۲۹ فروردین) ادامه دارد. بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفر‌های هوایی و دریایی از جمله مخاطرات این هشدار است.»

گودرزی درباره پیش‌بینی بارش‌های روز چهارشنبه (۲۹ فروردین) ادامه داد: «چهارشنبه (۲۹ فروردین) بارش‌ها با شدت کشور در جنوب کشور و در استان‌های در استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب اصفهان و جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارش‌ها ادامه دارد.»

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی آخر هفته کم و از کشور خارج می‌شود، گفت: «روز پنجشنبه (۳۰ فروردین) با تضعیف فعالیت سامانه در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، شرق فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تنگه هرمز رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است و به تدریج تا اواخر وقت این روز سامانه بارشی از سمت جنوب‌شرق از کشور خارج می‌شود.» خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان سه‌شنبه (۲۷ فروردین) تا پنجشنبه (۲۹ فروردین) به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم است.

آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری گاهی همراه با ورزش باد پیش‌بینی شده است و روند افزایش دما تا پایان هفته را طی می‌کند. نوسانات دمایی در تهران بین ۱۲ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد است.

ایستگاه دیزین بالا در استان البرز با دمای ۸ درجه زیر صفر سردترین منطقه و ایستگاه زرآباد در استان سیستان و بلوچستان با دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد به عنوان گرم‌ترین منطقه گزارش شده‌است.

 

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • پایان فعالیت صید و صیادی در دریاچه پشت سدارس
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس
  • هشدار سطح نارنجی برای ترددهای دریایی در خلیج فارس صادر شد
  • تولید مرغ بیشتر از تقاضا شد
  • آغاز فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور/ هشدار قرمز برای ۴ استان
  • تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف کشور/ خلیج فارس و دریای عمان طوفانی
  • سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛ استان‌هایی که امروز بعدازظهر بارانی می‌شوند
  • فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز