Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@20:31:21 GMT

صادرات غیر نفتی استان مرکزی 18 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۴۱۹۲

صادرات غیر نفتی استان مرکزی 18 درصد افزایش یافت

« سید علی آقازاده» روز دوشنبه در آیین بهره برداری از مرکز پایش پیش بینی و مدیریت بحرانی مخاطرات جوی استان مرکزی در اراک افزود: رشد صادرات غیر نفتی در این استان نشان از فعال بودن بدنه اقتصادی، تولیدی و سرمایه گذاری است.
وی از بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 105 طرح عمرانی در شهرستان اراک خبر داد و افزود: بهره برداری از این طرح ها با اعتباری بالغ بر 185 میلیارد تومان آغاز و با بهره برداری از آنها برای 554 نفر به صورت مستقیم شغل پایدار ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مرکزی گفت: با وجود برخی مشکلات اقتصادی، بهره برداری از طرح های هفته دولت در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.
آقازاده یاد آور شد: 12ایستگاه هواشناسی سیستماتیک در استان مرکزی وجود دارد که برای دستیابی به شاخص جهانی و ارائه اطلاعات دقیق به شهروندان، این ایستگاه ها باید به 30 دستگاه افزایش یابد.
وی ادامه داد: پیش بینی دقیق هواشناسی نیازمند تجهیزات بروز در این حوزه است که برای تامین این حوزه، تفاهم نامه ای بین استانداری و سازمان هواشناسی کشور منعقد شده است.
مدیر کل هواشناسی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مرکز پایش پیش بینی و هشدار سری و مدیریت بحرانی مخاطرات جوی استان با پنج سامانه و اعتباری بالغ بر2 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
مرتضی ذولفقاری ادامه داد: یک میلیارد و 800 میلیون ریال این اعتبارات، از محل منابع استانی برای تامین سخت افزار و700 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات ملی برای تهیه نرم افزار این سامانه ها تامین شده است.
وی ادامه داد: چهار ایستگاه برخط شامل 2 ایستگاه جاده ای و 2 ایستگاه در شهرستان های ساوه و زرندیه وجود دارد که هشت ایستگاه دیگر باید برخط شود تا تعداد این ایستگاه ها به مرز 12 برسد.
1995/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استان مرکزی سرمایه گذاری شاخص مشکلات اقتصادی نرم افزار رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۴۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از تامین و توزریع روزانه ۸۷۶ هزار لیتر نفتگاز در بخش حمل‌ونقل استان خبر داد و گفت: ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود.

به‎ ‎گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در دیدار با فرماندار مریوان ‏با اشاره به فعالیت ۵۱ باب جایگاه عرضه نفتگاز در سطح استان، اظهار کرد: روزانه ۸۷۶ هزار لیتر نفتگاز در بخش حمل‌ونقل استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود، افزود: سال گذشته ۳۲۰ میلیون لیتر نفتگاز در جایگاه‌های عرضه منطقه عرضه شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشدی دو درصدی همراه بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان خاطرنشان کرد: گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت به صورت شبانه‌روزی از همه مجاری عرضه سوخت بازدید کرده و با هرگونه عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی، سو استفاده از کارت‌های سوخت غیرمجاز و عدم ارائه خدمات مطلوب به شهروندان برابر با مقررات شرکت برخورد می‌کنند.

نوکانی با بیان اینکه هم اکنون هیچ گونه کمبود سوختی در جایگاه‌های عرضه سوخت استان وجود ندارد، گفت: اجرای موفق طرح باک پر در پایانه مرزی باشماق مریوان نتیجه تعامل، همکاری و تشریک مساعی ادارات و سازمان‌های مترتب با این شرکت است که با نتایج مثبتی در زمینه جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جمع‌آوری دلالان ‏سوخت، تسهیل و تسریع در امور کنترل کامیون‌های ترانزیتی و بحث صادرات، پ و درآمدزایی دولت همراه بوده است.

وی به مدیریت کارت‌های اضطراری در جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی در ‏راستای مدیریت مصرف سوخت، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی و لزوم استفاده از ‏کارت سوخت شخصی توسط شهروندان اشاره کرد و گفت: تمامی کارت‌های اضطراری مجاری عرضه سوخت جمع‌آوری نخواهند شد و ‏کارت سوخت جهت شرایط اضطراری، برای افرادی که کارت سوخت شخصی خود را احیاناً به همراه ندارند، ‏موجود است.‏

اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان نیز در این دیدار نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت پخش منطقه کردستان، به‌ویژه تأمین و توزیع سوخت روستاهای این ناحیه و سوخت بخش کشاورزی، تأمین و توزیع سوخت در سطح مجاری عرضه و همچنین مباحث مربوط به روان‌سازی و چگونگی فعالیت بازرسان اعزامی از منطقه به ویژه در پایانه مرزی باشماق مطرح کرد.

کد خبر 751815

دیگر خبرها

  • ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟