Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:35:01 GMT

رژیم صهیونیستی یهودی سازی دیوار براق را گسترش می دهد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۴۲۶۲

رژیم صهیونیستی یهودی سازی دیوار براق را گسترش می دهد

تهران- ایرنا- شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی از اجرای طرح یهودی سازی دیوار براق و توسعه منطقه مختلط یهودی در این منطقه چسبیده به مسجد الاقصی که دیوار ندبه خوانده می شود خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری الجزیره، منابع رژیم صهیونیستی علاوه بر این طرح، از پروژه ساخت یک طبقه جدید در زیر محوطه دیوار براق در مسجد الاقصی خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منطقه مختلط محلی است که زنان ومردان یهودی بر خلاف یهودیان تندرو به صورت مختلط در آن اداب و رسوم خود را انجام می دهند.
هفته نامه صهیونیستی اورشلیم فاش کرد که شهرداری قدس اشغالی قصد دارد یک طبقه جدید در زیر محوطه دیوار براق ایجاد کند.
این اقدام در حالی صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی در ماه گذشته برای یهودی سازی مسجد الاقصی مبالغ هنگفتی را برای ساخت و ساز و توسعه محوطه دیوار براق اختصاص داد.
وزارت خارجه فلسطین این طرح رژیم صهیونیستی را در راستای یهودی سازی قدس اشغالی دانست و آن را محکوم کرد.
این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد که این طرح ها تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی برای گسترش پروژه شهرک سازی و یهودی سازی سرزمین فلسطین اشغالی به خصوص قدس اشغالی است.
رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح های خود حفاری‌های گسترده‌ای را در زمین و محوطه‌های براق انجام می دهد که این مساله آثار و اماکن اسلامی و عربی را به خطر می‌اندازد.
دیوار بُراق نام دیوار غربی مسجدالاقصی می باشد که در بین یهودیان به نُدبه معروف است. در شهریور سال ۱۳۰۱ شمسی درگیری شدیدی بین مسلمانان و یهودیان برای تصاحب این دیوار رخ داد که عده ای از دو طرف طی آن کشته شدند. در منابع فلسطینی از این درگیری به «انقلاب براق» یاد می شود.
فلسطینیان واداره اوقاف اسلامی در قدس تاکید دارند این دیوار و مناطق مشرف بر آن جزو مسجد الاقصی ومتعلق به مسلمانان است .
خاورم** 1453*1049

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رژيم صهيونيستي ديوار براق يهودي سازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) از پرتاب چند موشک از خاک لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که سه موشک از جنوب لبنان پرتاب شد و شهرک «المطله» (متولا) در منطقه «الجلیل علیا» را هدف قرار داد.

این شبکه مدعی شد که این حمله تلفاتی به همراه نداشته است.

حزب‌الله لبنان صبح امروز نیز از هدف قرار دادن ۲ هدف نظامی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

این در حالی است که خبرنگار النشره در جنوب گزارش داد که «هواپیماهای جنگی اشغالگران شهرک‌های یارون و عدیسه را ​​هدف قرار دادند».

خبرنگار النشره در حاصیبا همچنین گزارش داد بمباران توپخانه رژیم صهیونیستی به «حمی راشیه الفخار الفردیس» منجر به آسیب دیدن بسیاری از خانه‌ها و شکستن شیشه‌های در و پنجره نزدیک محل‌های بمباران شد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در انگلیس
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی
  • حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی+فیلم
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی
  • مافیای اسلحه‌سازی؛ پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا