Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی سازمان نصر کشور؛ با این وجود اعضای سازمان به دلیل نوسانات اخیر نرخ ارز دچار مشکلات اقتصادی شده اند و سازمان نصر استان زنجان نیز در تلاش است با ارائه راهکارهایی مانند معافیت های بیمه و مالیاتی، صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه و استفاده از فرصت های ناشی از ارز دیجیتال در جهت رفع و تسهیل شرایط کنونی برای اعضا گام بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افشین آشوری عضو شورای مرکزی و رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان زنجان با اشاره به سایه سنگین نوسانات نرخ ارز در برگزاری نمایشگاه الکامپ زنجان از دشواری های برپاسازی یک نمایشگاه تخصصی و استانی گفت: مشکلات اقتصادی برای تمامی کسب و کارها در سراسر کشور وجود دارد و برگزاری نمایشگاه تخصصی و استانی در این شرایط کار را با سختی های بیشتری همراه می سازد.وی افزود: شرکت ها و فروشگاه ها از نظر اقتصادی و توان مالی در تنگنا قرار دارند و حتی در آستانه تعطیلی هستند باید با حمایت و یاری دولت فشارها را از روی بدنه بخش خصوصی کاهش داد و با معافیت های بیمه و مالیاتی در مدت زمانی موقت حداقل شرایط بقا و ادامه حیات این مجموعه ها را فراهم ساخت.  
او در ادامه به تعاملات و روابط مطلوب با بدنه دولت در استان زنجان اشاره کرد و گفت: توافقاتی در جلسه اخیر دولت الکترونیک استان انجام شد که با قول مساعد و همکاری سازمان برنامه و بودجه استان زنجان و الزام حضور همه دستگاه های ذیربط برای حضور در الکامپ زنجان امیدواریم بخش دولت الکترونیکی با قدرت حضور یابد تا انگیزه ای برای مشارکت اعضا و فعالان این عرصه شود.
این عضو شورای مرکزی بر لزوم جذب و مشارکت شرکت های بزرگ در نمایشگاه های استانی تاکید کرد و افزود: وضعیت اقتصادی برای همه فعالان این عرصه یکسان است با این حال انتظار داریم شرکت های بزرگ در این زمینه پیش قدم شوند و برای ایجاد انگیزه و رونق اقتصادی در نمایشگاه های استانی مانند الکامپ زنجان حضور یابند. شرکت های بزرگ می توانند با استفاده از پتانسیل های بومی و نهفته در استان ها اهداف و پروژه های ملی شان را پیگیری کنند.
رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان زنجان از توافق با پارک علم و فناوری استان خبر داد و گفت: با این تفاهم نامه شرکت ها و اعضای سازمان میتوانند در پارک علم و فناوری مستقر و از مزایای معافیت مالیاتی بهره مند شوند.وی افزود: تاکنون استقبال بسیاری خوبی از سوی اعضای نظام صنفی رایانه ای استان زنجان از این تفاهم نامه به عمل آمده است و موجب رضایت آنها شده است.
آشوری سپس از همکاری سازمان نصر زنجان با اتاق بازرگانی برای فعالیت در کشور آذربایجان در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد و افزود: سال گذشته مقدمات این همکاری و برنامه ریزیهای مرتبط با آن انجام شد هرچند با نوسانات نرخ ارز در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستیم ولی قصد داریم با بررسی مجدد فرصت ها و تهدیدها این پروژه را اجرایی کنیم. 
به گفته او به رغم تمام تحریم ها همچنان در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه می توانیم به طور جدی فکر کنیم. خدمات فنی و مهندسی یکی از راه های ارزآوری و برون رفت از مشکلات اقتصادی برای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است.وی گفت: کشورهای همسایه مانند ترکیه، آذربایجان، عراق، تاجیکستان، افغانستان و غیره بازارهای هدف مناسبی برای این موضوع به شمار می روند. 
عضو شورای مرکزی همچنین به راهکارهای عبور از سد تحریم ها اشاره کرد و افزود: امروزه با استفاده از ارز دیجیتال می توان از تحریم ها عبور کرده و در زمینه صادرات کالا بدون دغدغه مسائل بانکی نیز دستاوردهایی داشته باشیم.وی گفت: خوشبختانه جناب آقای فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز اخیرا ارزهای دیجیتال را به رسمیت شناختند و اعلام کردند تا پایان شهریور ماه سازوکار قانونی آن را هم اعلام می کنند.
آشوری در ادامه پیشنهاد تشکیل کمیسیون ارز دیجیتال را در سازمان نظام صنفی رایانه ای مطرح کرد و افزود: با تشکیل کمیسیون ارز دیجیتال و بررسی جوانب امر حتی می توانیم شاخه ارزهای دیجیتال را هم به سازمان نصر اضافه کنیم.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان نصر استان زنجان صادرات خدمات نمایشگاه الکامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گلشنی منفرد از هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان طی امسال خبر داد و گفت: این هدفگذاری بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شد.

وی افزود: این میزان در سال گذشته ۴۵۷ هزار تن به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شد.

وی ادامه داد: طی امسال ۳۲ کالای جدید صادراتی نیز به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شده است.


بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشور‌های مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

دیگر خبرها

  • خدمات فنی ـ مهندسی ایران در سریلانکا
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان