Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان گفت: طرح وارنیش فلوراید برای کودکان ۳ تا ۵ سال استان از امروز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ۱۱۷ هزار کودک تحت پوشش این طرح قرار بگیرند. ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سراج‎الدین عارف‌نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار بالای پوسیدگی دندان‌های شیری در کودکان 3 تا 5 سال اظهارداشت: آمارهای سال 91 درخصوص کودکان 6 ساله نشان می‌دهد که هرکودک 6 دندان شیری پوسیده داشت که این آمار در سال 95 به 7 دندان افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های پیش از آن وارنیش فلورایدتراپی برای جلوگیری از پوسیدگی و همچنین مقاوم‌سازی دندان‌های شیری کودکان انجام نشده است، افزود: برای پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان، وزارت بهداشت و درمان طرح وارنیش فلورایدتراپی را در دستور کار قرار داده است.

رئیس مرکز بهداشت گلستان گفت: برای نخستین‌بار در کشور و استان گلستان جمعیتی حدود  117 هزار کودک 3 تا 5 ساله  زیرپوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی بیان داشت: خانواده‌ها از امروز می‌توانند به مراکز بهداشتی و درمانی شهرها و خانه‌های بهداشت در روستاها و همچنین پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند. انجام وارنیش فلورایدتراپی برای هر کودک 5 تا 10 دقیقه زمان می‌بَرد اما تا 50 درصد از وقوع پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

عارف‌نیا با اشاره به رایگان بودن این طرح خاطرنشان کرد: هزینه‌های اجرای طرح از سوی وزارت بهداشت و درمان تأمین شده است و پیش‌بینی می‌شود طرح تا پایان مهرماه ادامه داشته باشد.

وی گفت: از ابتدای آبان ماه نیز طرح وارنیش فلورایدتراپی کودکان 6 تا 12 ساله استان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| لحظه نجات کودک ۲ ساله در حالی که یخ زده بود

همشهری آنلاین _ فتانه احدی: پسربچه‌ ۲ساله به نام امیرمحمد، پس از ۲۴ ساعت سرگردانی در کوهستان و مواجه شدن با خطرات زیاد و تحمل هوای سرد در حالی پیدا شد که هیچ آسیبی ندیده بود. اهالی روستای بنه‌کلاغ نی ریز واقع در استان فارس و روستاهای اطراف همگی برای پیدا کردن این کودک بسیج شدند.

ویدئوی زیر لحظه پیدا شدن امیرمحمد را نشان می‌دهد.

کد خبر 844403 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها استان‌ فارس هلال احمر حوادث ایران

دیگر خبرها

  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید
  • خوشحالی دختربچه گلستانی از برآورده شدن آرزویش برای کودکان فلسطینی + فیلم
  • ۲۱ توصیه‌ مهم درباره بهداشت دندان
  • دلیل پرخاشگری در کودکان چیست؟
  • درآمد ۶۰ میلیون تومانی کودکان کار!
  • کودکان مسلمان بریتانیایی 132 هزار دلار برای کمک به خانواده‌های فلسطینی و یمنی جمع‌آوری کردند
  • ببینید| لحظه نجات کودک ۲ ساله در حالی که یخ زده بود
  • استفاده از خمیردندان برای سلامت دندان‌ها ضرورت دارد؟
  • شکل گیری اعتماد‌به‌نفس از دوران کودکی
  • امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند