Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@08:38:47 GMT

لغو سفر پمپئو در روابط دو کره تاثیرگذار است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۵۹۳۱

لغو سفر پمپئو در روابط دو کره تاثیرگذار است

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از یونهاپ، 'کیم ایو کیوم' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سئول تصریح کرد: گشایش دفتر ارتباطات دو کره و همچنین برگزاری نشست میان دو کره از جمله برنامه هایی است که با لغو این سفر نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند.

«مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در نشست 7 اردیبهشت خود در روستای مرزی 'پانمونجوم' در مورد گشایش این دفتر به توافق رسیده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پمپئو روز جمعه ساعاتی پس از آنکه سفرش به کره شمالی را مورد تایید قرار داده بود مجبور شد به دستور 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا این دیدار را که چهارمین سفر سال جاری میلادی وی به پیونگ یانگ محسوب می شد، لغو کند.

رئیس جمهوری آمریکا در یادداشت توئیتری خود نوشته بود از پمپئو خواسته ام در این زمان به کره شمالی نرود چون هنوز پیشرفت کافی در ارتباط با عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی نداشته ایم.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در نشست امروز خود اظهار داشت روند گشایش دفتر همکاری های دو کره در حال پیشرفت نسبی بود اما به نظر می رسد با این اتفاق، نیاز به بررسی بیشتری داشته باشد.

از سوی دیگر برخی مخالفان گشایش این دفتر معتقدند راه اندازی این دفتر که شامل انتقال برخی وسایل خواهد بود می‌تواند نقض تحریم‌های سازمان ملل و آمریکا علیه کره شمالی باشد.

وزارت ارتباطات کره جنوبی هم دراین باره گفته است وسایل مورد استفاده برای دفتر، تنها برای رفاه کارکنان کره جنوبی است و هیچ دسترسی اقتصادی به کره شمالی نخواهد داد.

پیش از این نیز یک مقام دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی اعلام کرده بود 'مون جائه این' رئیس ‌جمهوری این کشور در جریان سفر به کره شمالی قرار است میان واشنگتن و پیونگ یانگ نقش میانجی را بازی کند.

سومین نشست رهبران دو کره دهه دوم سپتامبر در شهر پیونگ یانگ برگزار می شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سئول پمپئو روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

 سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز