Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان یزد گفت:به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر بیش از 110 برنامه مختلف در استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت‌الاسلام خلیل سلطانی در گفتگو با یزدرسا با تشریح برنامه‌هایی که به مناسبت دهه امام و ولایت در یزد برگزار می‌شود، گفت: به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر بیش از 110 برنامه مختلف در استان یزد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعدادی از برنامه‌ها بعنوان جشن‌ در این دهه در حال برگزاری است. به طوری که در مساجد، حسینیه‌ها، میادین، پارک‌ها و... جنش‌های مختلفی برگزار می‌شود. به عنوان مثال شب گذشته در امامشهر و به مناسبت میلاد امام هادی علیه السلام جشنی برگزار شد که به طور مستقیم نیز از شبکه یزد پخش شد.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر استان یزد اظهار داشت: برنامه دیگر برپایی نمایشگاه‌هایی است که در سطح استان به مناسبت عید غدیر برپا می‌شود.

سلطانی یادآور شد: برنامه دیگر، برگزاری مسابقات مختلف است که هم مسابقات ورزشی و هم مسابقات فرهنگی را شامل می‌شود.

وی تأکید کرد: کار دیگر اعزام مبلغین به تمام جشن‌ها و حتی روستاها در قالب کاروان شادی است که این افراد با هماهنگی هیئت رزمندگان به روستاها اعزام می‌شوند و هدایایی را می‌برند و مراسم برگزار می‌کنند.

مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان یزد عنوان کرد: برنامه دیگر اهدای کتاب، نهج‌البلاغه و نرم افزار است که در مراسم‌ها و جشن‌ها صورت می‌گیرد.

سلطانی ادامه داد: نمونه‌اش هزار جلد خطبه غدیر تهیه کرده‌ایم و داده‌ایم. همچنین نهج‌البلاغه و کتاب‌های دیگر در برنامه‌های مختلفی که برگزار شده اهدا شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های دیگری نیز مانند شب شعر توسط حوزه هنری برگزار می‌شود. همچنین جشن‌هایی نیز در سطح ادارات برگزار می‌شود.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر استان یزد با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های غدیرشناسی از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا شده، گفت: در چند تا از شهرستان‌های استان نیز بازنمایی واقعه غدیر اجرا می‌شود.

سلطانی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی مردمی نیز صبح عید برگزار می‌شود که مسیر آن از امامزاده جعفر تا میدان امیرچخماق است و نماز ظهر روز عید نیز همانجا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خطبه‌خوانی غدیر نیز در مساجد توسط روحانیون انجام می‌شود، اظهار داشت: همچنین برگزاری پرده‌خوانی غدیر در محافل و مجالس را داریم که روحانیونی از قم و اصفهان آمده‌اند و برای برنامه‌ها اعزام می‌شوند.

سلطانی درباره جشن‌های شاخص دهه امامت و ولایت هم گفت: علاوه بر جشن بزرگ شب میلاد امام هادی علیه‌السلام، سه شب منتهی به عید غدیر یعنی سه‌شنبه‌شب، چهارشنبه‌شب و پنجشنبه‌شب نیز جشن بزرگ عید غدیر در میدان امیرچخماق برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین جشن‌ها و برنامه‌هایی در امامزاده‌ها با همکاری اداره اوقاف به مناسبت عید غدیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی اکبر موسوی با اشاره به برگزاری جشنواره روایان غدیر اظهار کرد: به همت کانون استان قزوین در اردیبهشت ۱۴۰۳ دومین فراخوان جشنواره استانی راویان غدیر با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر منتشر شد.

وی با اشاره به قالب آثار ارسالی اظهار کرد: قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند.

وی افزود: مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ تعیین شده و زمان برگزاری آئین اختتامیه چهارم تیر خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضائل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم آثار خود را در پیام‌رسان شاد با شماره ۰۹۹۱۹۷۲۷۵۱۳ ارسال کنند.

موسوی با اشاره به شرایط ارسال اثر به این جشنواره تاکید کرد: مدت زمان فیلم حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه باشد و مشخصات فردی در آن قید شود، فیلم‌برداری به صورت افقی، در نمای باز و بدون حرکت دوربین انجام شود.

وی با بیان اینکه آثار با فرمت mp۴ و حداکثر حجم ۱۶ مگابایت باشد، اضافه کرد: در بخش شعرخوانی شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند، در این بخش شرکت کنندگان باید اثر را از حفظ داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: اجرای سرود باید به صورت زنده، در گروه‌های جداگانه دختر و پسر حداکثر با ۱۵ نفر انجام شود و حضور از هر دو پایه سنی در گروه سرود امکان‌پذیر است.

کد خبر 6096853

دیگر خبرها

  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • آیین سوگواری شهادت ششمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در خراسان رضوی
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر