Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

رقابتهای لیگ دسته اول کشور بی سر و صدا آغاز شد و اخبار آن در حاشیه خبرهای لیگ برتر و بازیهای آسیایی کمتر مورد توجه قرار گرفت تا کمی‌ها و کاستی‌هایش کمتر به چشم آید. بعد از نظم نسبی که در سالهای گذشته بر این مسابقات حاکم شده بود، بار دیگر شاهدیم که این مسابقات در فصل جاری با حداقل نظم و حداکثر حاشیه پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوختن نفت در آتش بی‌تدبیری
نفت تهران تیمی بود که نتوانست به این مسابقات برسد تا اولین تیم سقوط کننده از لیگ یک در فصل جدید باشد. نفت که فصل گذشته در لیگ برتر حضور داشت و به لیگ یک سقوط کرد، به دلیل دو بار عدم حضور در مسابقات و با توجه به قوانین انضباطی،  از لیگ دسته اول یکراست راهی لیگ دسته سوم کشور شد.

بازیهای انجام نشده
در سه هفته نخست رقابتها دیدارهایی بود که به دلیل حاضر نشدن حریفان انجام نشد و از جمله آنها می‌توان به دیدار بادران مقابل نود ارومیه، شاهین بوشهر مقابل شهرداری تبریز، خونه به خونه مقابل ملوان و دیدارهایی که یک سوی آن نفت تهران حضور داشت اشاره کرد.

اکسین جدی ترین مدعی صعود
اکسین البرز مسابقات این فصل را با توپی پر آغاز کرد. اکسینی‌ها که مربی کارنامه داری در لیگ یک به اسم فراز کمالوند را در اختیار دارند، تیمی مملو از بازیکنان سرشناس لیگ برتر و لیگ یک را جمع کرده‌اند تا بستر صعود به لیگ برتر را فراهم کنند. 

حضور بازیکنانی همچون مهرداد لشنی، داود نوشی صوفیانی، مرتضی اسدی، فرزاد حاتمی، محمد ابراهیمی، مجتبی شیری، مهرداد رضایی و... کار این تیم را برای صعود به لیگ برتر تسهیل می‌کند. اکسین تنها تیم حاضر در این مسابقات است که همه بازیهای خود را برده تا در پایان هفته سوم با ۹ امتیاز به تنهایی در صدر جدول حضور داشته باشد.

جمع مربیان سرشناس در لیگ یک
به جز فراز کمالوند، حضور چند مربی سرشناس دیگر که در لیگ دسته اول دارای کارنامه هستند هم باعث جذابیت این رقابتها شده است. وینگو بگوویچ، نادر دست نشان، اکبر میثاقیان، داود مهابادی، مهدی پاشازاده، ابراهیم طالبی، مجید صالح، علی سامره و فرهاد کاظمی از جمله مربیان سرشناسی هستند که در رقابتهای این فصل دسته اول حضور دارند.

عجیب ترین تیم مسابقات
در رقابتهای این فصل لیگ دسته اول تیم انتقالی هم داشتیم. تیمی که در حال حاضر با نام نود ارومیه در رقابتها حضور دارد و در رده انتهایی جدول قرار گرفته است، فصل را با نام ماشین سازی آغاز کرد و بعد از آن به گسترش فولاد تغییر نام داد. این تیم سپس  به طور کلی از تبریز به ارومیه منتقل شد و با نام نود ارومیه در رقابتها شرکت می کند. 

همین تیم با دو شکست پر گل و با ۱۰ گل خورده و بدون گل زده و بدون امتیاز در رده پایانی جدول قرار دارد و چنین به نظر می‌رسد  گزینه‌ای  برای سقوط به لیگ دسته دوم باشد. 

تیم‌های بدون امتیاز
در کنار نود ارومیه، شهرداری ماهشهر هم دیگر تیم بدون امتیاز مسابقات است. این تیم هم در دو بازی که به میدان رفت موفق به گلزنی نشده است. شهرداری تبریز و سیاه جامگان هم دیگر تیم‌های بدون امتیاز جدول هستند تا در پایان هفته سوم، جمع چهار تیم صفر امتیازی در جدول را تشکیل داده باشند.  

امتیاز منفی
در رقابتهای این فصل لیگ دسته اول تیم‌هایی هم داریم که فصل را با امتیاز منفی آغاز کردند. ملوان با ۶ و سیاه جامگان با ۳ امتیاز منفی فصل را آغاز کردند تا در لیگ دسته اول همه جور اتفاق را شاهد باشیم.

کمتر از حد انتظار
در هفته‌های آغازین مسابقات تیم‌های بادران، شهرداری ماهشهر و خونه به خونه که از آنها انتظار حضور در جمع مدعیان می‌رود، نتایجی کمتر از حد انتظار گرفته و در رده‌های پایینی جدول حضور دارند و جمع امتیازات این سه تیم در پایان هفته سوم حتی به ۳ امتیاز هم نمی رسد. البته بادران یک دیدار عقب افتاده دارد که به احتمال زیاد با رای کمیته انضباطی نتیجه این بازی ۳ بر صفر به سود آنها اعلام خواهد شد. 

 

منبع: وانا

کلیدواژه: تیم فوتبال اکسین البرز تیم فوتبال بادران تهران لیگ دسته اول فوتبال لیگ یک فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس - سپاهان؛ آدرس دقیق انگیزه

آفتاب‌‌نیوز :

در دهه ۳۰ شمسی زمانی که باشگاه‌های فوتبال کم کم در شهر‌های بزرگ ایران پا می‌گرفتند، یک دو قطبی از تهران باعث ریشه گرفتن تیم‌هایی در شهر‌های دیگر هم شد. در آن سال‌ها باشگاه تاج تقابلی مثال زدنی با باشگاه شاهین داشت، بسان دو مکتب با دو روش مدیریتی که جوانه زدند و در سراسر ایران تکثیر شدند. در نیمه دوم دهه ۴۰ شمسی باشگاه شاهین منحل شد. در تهران پرسپولیس میراث شاهین را گرفت و با استفاده از بازیکنان و هوادارانش جانشین شاهین در فوتبال شد و در سایر شهر‌ها بزرگترین نام برای این مثال سپاهان بود؛ و کیست که نداند در دهه‌های بعدی، چه در سال‌هایی که فقط جام حذفی برگزار می‌شد و چه با پیدایش و تولد لیگ در ایران، همواره تقابل تیم بزرگ اصفهانی با دو تیم نامدار تهرانی به ال کلاسیکو فوتبال ایران مشهور شده است، همتراز با دربی پایتخت و یک بازی همیشه مهم.

دیدار پرسپولیس و سپاهان هیچ ربطی به جدول و شرایط دو تیم در لحظه ندارد. مهم نیست چه کسی روی نیمکت دو تیم باشد و کدام بازیکنان لباس دو تیم را به تن کنند، بازی در کدام شهر باشد و زیر عنوان کدام تورنمنت، این بازی گل سرسبد بازی‌ها در هر هفته و هر شرایطی است. اما این بار در آستانه دیداری هستیم که انگیزه در آن موج می‌زند. انگیزه برای هر دو تیم و سوای خواست هواداران میلیونی هر دو باشگاه که حاضرند هر فصل دست خالی بمانند، اما این یک مسابقه را ببرند! در بسیاری از مواقع تاریخی یکی از این دو تیم در شرایط حساسی بوده، اما کمتر سراغ داریم که هر دو تیم انگیزه یکسان برای پیروزی داشته باشند.

به جدول نگاه کنید؛ پرسپولیس با ۵۲ امتیاز تیم دوم و سپاهان با ۴۵ امتیاز تیم سوم است. دو تیمی که هر دو در دور رفت اسیر مشکلات و مصایب بسیاری شدند و بسیاری امتیازات را تا اینجای فصل از دست داده‌اند، اما ویژگی تیم‌های بزرگ همین است که در هر شرایطی بزرگ می‌مانند. انگیزه جدولی برای پرسپولیس این است که هر ۶ بازی باقیمانده را ببرد و مثل بهار سال قبل امیدوار به لغزش صدرنشین برای قهرمانی باشد. بلایی که فصل قبل بر سر سپاهان آمد، مقابل ملوان متوقف شد تا پرسپولیس قهرمان شود!

برای سپاهان هم بعد از شکست‌های متوالی حالا روزگار تفاوت دارد. مربی پرتغالی به دین اسلام گرویده و سپاهان در جام حذفی بعد از حذف استقلال و پرسپولیس به جمع هشت تیم برتر رسید. در لیگ هم در دو بازی متوالی آخر ذوب آهن را در دربی نصف جهان و ملوان را در انزلی برد تا با این شش امتیاز کورسوی امید برای قهرمانی را زنده نگه دارد. اما نتیجه دور رفت دیگر انگیزه دو تیم است. ۲۱ آبان در ورزشگاه نقش جهان سپاهان با گل رضا اسدی پرسپولیس را برد. تا قبل از آن بازی هر دو تیم ۱۹ امتیاز داشتند و در رتبه‌های دوم و سوم جدول بودند. بعد از آن پرسپولیس به رتبه چهارم سقوط کرد و در هفته بعدی سپاهان استقلال را هم در صدر جدول گرفت.

اما حالا در جدول دور برگشت پرسپولیس با ۲۲ امتیاز صدرنشین است و سپاهان با ۱۴ امتیاز در پله چهارم جدول نشسته، انگیزه قرمز‌ها برای حفظ موقعیت و انگیزه زرد‌ها برای بازپسگیری حیثیت از دست رفته است. امتیازاتی که به سادگی از چنگ تیم اصفهانی رفت. دیگر حرف زدن از مردان مشترک روی نیمکت و درون زمین دو تیم کار بیهوده‌ای است. رضا اسدی، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو، پرسپولیسی‌های سابقی هستند که حالا پیراهن سپاهان را به تن دارند و در کنار استقلالی‌های سابق یعنی کاوه رضایی، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن، محمد دانشگر و سیاوش یزدانی، انگیزه‌های بسیاری مقابل پرسپولیس دارند. به خصوص که مربی برزیلی پرسپولیس از آن‌ها به عنوان بازیکنان مورد علاقه خود و کاندیدای بازگشت به پرسپولیس نام برده است.

البته که هنوز مشخص نیست کدام این بازیکنان فرصت حضور در ترکیب اصلی تیم‌هایشان را دارند، اما در فهرست این فصل پرسپولیس هم مسعود ریگی، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی فر، گئورگی گولسیانی، یاسین سلمانی و عیسی آل کثیر بازیکنانی هستند که پیراهن سپاهان را به تن داشته‌اند. این وسط آل کثیر که دور رفت بازیکن سپاهان بود، انگیزه‌های شخصی مضاعفی دارد.

دوئل دو مربی خارجی در فوتبال ایران از برزیل و پرتغال هم در نوع خود جذاب و دیدنی خواهد شد. اما هیچ کدام این دلایل بزرگتر از نام پرسپولیس و سپاهان نگیزه برای این جدال رودررو محسوب نمی‌شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • پیروزی استقلال آبی پوشان ملاثانی در فوتبال دسته اول
  • نتایج هفته بیست و نهم لیگ دسته اول فوتبال
  • توقف تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در خانه
  • جدول لیگ برتر| همه چیز به کام استقلال؛ قعر در دست خوزستانی‌ها
  • (عکس) جدول لیگ برتر؛ همه چیز به کام استقلال
  • جدول لیگ برتر در پایان هفته ۲۵ +نتایج کامل
  • کشیدن ضامن نارنجک در بالای جدول/ جدال های مثلث جذاب لیگ فوتبال
  • شجاعی در برابر شهری که او را بزرگ کرد!
  • پرسپولیس - سپاهان؛ آدرس دقیق انگیزه
  • الکلاسیکو فوتبال ایران در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند