Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ مهرداد سالاری روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه که حضور با حضور نوبخت در کرمانشاه برگزار شد، افزود: زلزله سال گذشته بیش از پنج هزار میلیارد تومان خسارت اولیه به بخش هایی از استان وارد کرد که دولت به موقع برای جبران آن دست به کار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او از حمایت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اختصاص اعتبارات مربوط به زلزله به استان قدردانی کرد و گفت: در سایه این حمایت ها امروز هفت هزارمین خانه بازسازی شده در مناطق زلزله زده توسط وزیر کشور افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: تلاش می کنیم تا پایان شهریور امسال 12 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی تخریبی نوع یک را افتتاح و تحویل دهیم.

وی یادآوری کرد که تمام تلاش دولت این است که تا پایان شهریور سال آینده همه واحدهای تخریبی شهری مناطق زلزله زده تحویل داده شود.

سالاری تصریح کرد که ما از بابت گرانی مصالح ساختمانی و کند شدن روند ساخت و ساز در مناطق زلزله زده نگران بودیم که طرح دکتر نوبخت برای افزایش کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی مانع از توقف این فعالیت ها شد.

وی افزود: این کمک ها باعث شده که فشار بیشتری به مردم وارد نشود.

ساعت 2:43 دقیقه بامداد چهارم شهریور زلزله ای به بزرگی 5.9 ریشتر حوالی تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی را لرزاند.

شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که مردم بیشتر شهرهای استان کرمانشاه و حتی استانهای همجوار آن را حس کردند.

از زمان وقوع زلزله اصلی تاکنون ده ها پس لرزه در تازه آباد رخ داده که جز یک مورد، شدت بقیه کمتر از چهار ریشتر بوده است.

مرکز شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

21 آبان سال 96 هم زمین لرزه 7.3 ریشتری غرب استان کرمانشاه را لرزاند که در پی آن 620 نفر کشته و 12 هزار و 386 مصدوم شدند.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند که بازسازی آنها همچنان ادامه دارد.

استان 2 میلیون نفری کرمانشاه شامل 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر و 86 دهستان است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دولت بازسازی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۶۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در سفر استانی هیات دولت به استان سمنان، به مقام شامخ شهدا در گلزار شهدای خوشنام استان سمنان ادای احترام کرد.


انسیه خزعلی در ادامه دیدار با اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستای خیرآباد سمنان گفت: مسائل اشتغال خانگی باید با مشارکت همگانی مردم حل شود.

خزعلی افزود: در این سفر اعتباری برای تشکیل بازارچه خاص بانوان دیده شده و این مکان به زودی ساخته می‌شود

معاون رئیس جمهور همچنین با حضور در خانه تدین سمنان از نمایشگاه دستاورد‌های بانوان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در زمینه‌های مختلف اعم از سفال و سرامیک، بافت‌های داری و فرشینه، محصولات کشاورزی، تابلو‌های نقاشی، میناکاری و قلم زنی بازدید کرد و از تصویب اعتبار برای راه اندازی مکان دائمی عرضه محصولات خانگی بانوان استان سمنان خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


انسیه خزعلی با اشاره به تلاش‌های دولت برای اشتغال خانگی بانوان کفت: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت.

وی افزود: در همین زمینه، ۸۰ درصد تسهیلات در قسمت مشاغل خانگی بوده و ضمن صدور مجوز‌هایی در این زمینه، تفاهم نامه‌هایی نیز با وزارت کار منعقد و مقرر شد تا ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص صندوق حمایت خرد اشتغال زنان خانه دار گفت: در گذشته، مشکلاتی در قبول ضمانت برخی بانک‌ها وجود داشت، که در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه‌های بانکی رفع و حمایت از زنان خانه دار تسریع و تسهیل شود.

خزعلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان هم گفت: یکی از مسائل مهم در همه استانها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان بوده است که خوشبختانه در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ها انجام و در استان سمنان نیز این اعتبار تصویب شده و مکان یابی در حال انجام است.

خزعلی یادآور شد: برای بحث صادرات هم در حال رایزنی هستیم و در بخش مجازی، پلتفرم‌هایی در حال طراحی است که با کشور‌هایی که با آنها در ارتباط هستیم از طریق مجازی برای فروش کالا بهره‌مند شدیم.

خزعلی یادآور شد: برای صادرات کالا نیز پلتفرم‌هایی طراحی شده که بازارچه مجازی "کسبینو"، یکی از سیاست‌ها در این راستا است که عرضه کنندگان محصولات، می‌توانند از طریق پست، محصولات تولیدی خود را برای خریداران ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • ۳۱ میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • ۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت
  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • ۶۰ درصد اعتبارات شهرستان تنگستان تخصیص یافت
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در تنگستان
  • تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود
  • ۶۲.۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است