Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@11:15:06 GMT

«اربعین» سفری به سرزمین پربلا در آئینی ملی مذهبی

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۶۶۶۳

«اربعین» سفری به سرزمین پربلا در آئینی ملی مذهبی

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از ایسنا، «اربعین» سفری به سرزمین پربلا در آئینی ملی مذهبی است، تنها عشق به معشوق می‌تواند انسان را راهی یک راه پرتلاطم اما لذت بخش کند، راهی که به «حسین» ختم می شود از کنار عمودهای کربلایی در مسیر«اربعین حسینی».
چند سالی است که مردم مسلمان ایران با حضور در راهپیمایی میلیونی اربعین باری دیگر ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نه به صورت حرف بلکه در عمل، ابراز می‌کنند و کیلومترها راه را برای زیارت حسین(ع) پیاده می پیمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان خادمان امام حسین(ع) نیز با برپایی موکب‌های کوچک و بزرگ و به هر وسیله و بهانه‌ای به این زائران خدمت و به آن افتخار می‌کنند.
استان مازندران یکی از استان‌هایی است که هر ساله در این مسیر پیشگام بوده و سال گذشته 20 موکب را در مسیر پیاده‌روی اربعین برپا کرد، در این میان شهرستان فریدونکنار نیز سال گذشته با برپایی موکب «خدا‌م‌الحسین(ع)»، با خلوص نیت، به زائران اباعبدالله خدمت‌رسانی می کرد.
امسال کمی اوضاع متفاوت‌تر است، محمدرضا آزادی‌کناری مسئول موکب خدام‌الحسین(ع) شهرستان فریدونکنار با حضور در جمع رسانه‌های فعال این شهرستان، از کاهش تعداد موکب های استان مازندران نسبت به سال گذشته از 20 به 10 موکب خبر داد و اظهار داشت که و خدام‌الحسین یکی از این موکب‌های فعالی است که در اربعین امسال حضور خواهد شد، موکبی که نه تنها به فریدونکناری‌ها، مازندرانی‌ها و ایرانیان بلکه به تمام زائران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی خواهد کرد.

 اربعین شاهراه ظهور امام زمان(عج) 
آزادی با این استدلال که اربعین شاهراهی است که به ظهور امام زمان(عج) ختم می شود، تصریح کرد: خون امام حسین(ع) به شیعیان آنچنان انگیزه ای داد که برای ظهور امام زمان(عج) در جنبش هستند.
وی با اشاره به عملکرد این موکب در سال گذشته اظهار کرد: حدود 17 تن برنج و 100 میلیون تومان وجه نقد از 23 روستا و شهر فریدونکنار جمع آوری شده بود و موکب خدام‌الحسین(ع) شهرستان فریدونکنار از 20 موکب مازندرانی توانست رتبه چهارم را به دست آورد و در میان 10 موکبی که امسال خدمات می دهد قرار دارند.

 پذیرایی از 38 هزار نفر وعده در سال گذشته


مسئول موکب خدام الحسین(ع) فریدونکنار خاطرنشان کرد: یکی از برکات این موکب این است که به وسیله نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران، در اربعین امسال و در عمود 1215 پرچم امام رضا(ع) بر روی این موکب برافراشته می شود.
آزادی در ادامه افزود: در سال گذشته  38 هزار نفر وعده در حسینیه، مدرسه، چادرهای مجاور و در عمود 1215 انجام شد.
هر کسی می تواند زائر باشد
به گزارش ایسنا مازندران، «اگر از جمله کسانی هستید که حسرت حضور در اربعین حسینی و درک حضوری آن را از دست می‌دهید، می توانید در ثواب آن شریک باشید» این شعار خدام‌الحسینی‌ها است، هر نفر یک زائر می‌تواند باشد و به هر شکلی می‌توان برای بهره‌بردن از ثواب اخروی در این حرکت میلیونی سهیم بود.
برخی‌ با کمک‌های مادی خود، راه را برای خدمت‌گذاری خادمان در این موکب هموارتر می‌کنند، برخی از دسترنج‌شان، برنج، قوت غالب مازندرانی‌ها برای زائران نذر می‌کنند و هر کسی به هر نحوی.


آزادی با اشاره به اینکه با انتخاب رابطان موکب در شهر، روستا و اقشار مختلف، مسیر را برای جمع‌آوری نذورات مهیا کردیم، تصریح کرد: مردم می توانند وجه نقد، برنج، دارو و هر چیز دیگر را در این مسیر نذر کرده و در اختیار موکب قرار دهند.

 صرف نذورات برای عراقی ها فقط یک شایعه است
وی با بیان اینکه برخی می گویند نذورات برای عراقی ها مصرف می شود، اما این سخنان شبه ای بیش نیست و تمام نذورات برای زائران امام حسین استفاده می شود، گفت: موکب سبایا کربلا شریک عراقی موکب خدام الحسین(ع) شهرستان فریدونکنار محسوب می شود.
مسئول موکب خدام الحسین(ع) شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه در خدمت رسانی در عراق، با آنها مشارکت می کنیم، افزود: امسال مدیریت آقایان و بانوان با این موکب و امور مربوط به ادارات و خرید در کشور عراق با آنها است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل امام حسنی‌ها رویکردی جدید از احساسات مردم درمناسبت‎های مذهبی

حجت الاسلام محمدعلی نجفی گیلانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری باشکوه جشن قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران اظهار کرد: برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها را می‌توان آغاز فصل جدید از اقدامات فرهنگی و ابر رویداد فرهنگی تلقی کرد که توانست فراتر از مخاطبان همیشگی، اقشار مختلف مردم را به سمت خود جذب کند تا ذیل سایه قرآن دور هم جمع شوند.

وی با بیان اینکه جشن باشکوه امام حسنی‌ها نشان دهنده رویکرد جدیدی در بروز احساسات جدی مردم در مناسبات دینی و مذهبی است، گفت: جشن باشکوه امام حسنی‌ها نشان داد مردم نشاط خود را به نشاط اهل بیت (ع) گره زده‌اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تبلیغات امپراتوری رسانه‌ای دنیا مبنی بر عدم پایبندی مردم ایران به باورها و آداب دینی افزود: برپایی جشن بزرگ امام حسنی‌ها به خوبی نشان می‌دهد مردم بصیر ایران اسلامی بر خلاف تبلیغات مسموم رسانه‌های معاند پایبند عقاید و آداب دینی بوده و تلقی آنها نسبت به مردم ایران تلقی نادرست و غلطی بود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم مردم واقعی را فراتر از آنچه که رسانه‌ها می‌سازند و یا آنچه در رسانه‌ها بزرگ می‌کنند به عنوان بخشی از جامعه در همین تجمع‌های چند صد هزار نفری نشان داد و واقعیت را شناخت.

نجفی با بیان اینکه برای ارزیابی واقعیت جامعه باید به تجمع‌های این چنینی از جمله تجمع صد هزار نفری امام حسنی‌ها نگریست، اضافه کرد: واقعیت این است که این جشن با یک فراخوان عمومی و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شده و یک جشن بزرگ مردمی را در بین افکار عمومی نقش بسته است.

وی با اشاره به اینکه تا چندسال پیش کسی به ظرفیت و جذابیت قرآن کریم در ایجاد چنین تجمع‌های ارزشمندی باور نداشت، گفت: واقعیت این است که قرآن کریم از چنین جذابیتی برخوردار است که تجمع‌هایی مانند جشن بزرگ امام حسنی‌ها را رقم بزند لذا ارادت مردم به قرآن و آداب دینی فراتر از محاسبات دشمن است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه هیچکس نمی‌تواند مدعی برگزاری چنین جشن باشکوهی باشد چرا که این اتفاق بزرگ تنها به برکت جذابیت قرآن کریم بود، تصریح کرد: جذابیت قرآن کریم بود که مردم را در ایام تعطیلات و با زبان روزه بدون توجه به میهمانی ها و فعالیت‌های مربوط به ایام نوروز به این تجمع مردمی رسانده است از این رو، باید گفت که این جشن نشان از ظرفیت و قابلیت بالای قرآن کریم در اجتماع عمومی مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه با تکرار چنین تجمع‌های تصویر ذهنی جامعه با واقعیت امروز یعنی پایبندی مردم به آداب دینی تغییر می‌کند، افزود: تجربه مردمی چنین تجمع‌های باشکوه و لذت بخشی این حقیقت را بر مردم آشکار می‌کند که برخلاف ادعاهای رسانه‌های معاند گرایش مردم و جوانان به سمت دین و آداب دینی نه تنها کم نشده بله ارتقا یافته است.

کد خبر 6063935

دیگر خبرها

  • محفل «امام حسنی‌ها» در روحیه و شادی مردم موثر بود
  • کاظم صدیقی سخنران یک مراسم مذهبی مهم شد
  • آزادی ۴ زندانی جرایم غیر عمد به همت خدام الرضا
  • محفل امام حسنی‌ها رویکردی جدید از احساسات مردم درمناسبت‎های مذهبی
  • رشد ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • افزایش ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • پهن شدن سفره افطاری ۶ کیلومتری در مشهد
  • سفری شادمانه با تاملی کودکانه+ فیلم
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • برپایی ۱۰ ایستگاه مذهبی در کرمانشاه به مناسبت میلاد امام حسن(ع)