Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-05@03:33:32 GMT

عملکرد سوادآموزی استان بالاتر از میانگین کشور

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۶۶۶۴

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: از مجموع ۱۶ شاخص ارزیابی عملکرد سازمان نهضت سوادآموزی کشور عملکرد استان در ۱۱ شاخص از میانگین کشور بیشتر است.
هادی زارع پور با اشاره به اینکه در ۵ شاخص از این تعداد نیز استان حداکثرِ امتیاز را کسب و رتبه اول کشور را دارا است افزود: در ارزیابی انجام شده که به استان‌ها ابلاغ شد در شاخص‌های شورای پشتیبانی، تبلیغ و ترویج، اطلاع رسانی، کیفیت بخشی، نظارت و ارزشیابی، تحقق اهداف، برگزاری مسابقات، طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی، مراکز یادگیری محلی و طرح نماز کلید بهشت عملکرد استان از میانگین کشور بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در بخش‌های شورای پشتیبانی، تبلیغ وترویج، طرح خواندن با خانواده ومراکز یادگیری محلی استان حداکثر امتیاز را کسب کرد.
زارع پور گفت: در ایجاد وتوسعه مراکز یادگیری محلی با ایجاد ۸ مرکز واز جمله راه اندازی نخستین مرکز یادگیری محلی عشایر سیار کشور استان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در سال جاری نیز ۸ مرکز یادگیری محلی دیگر در استان راه اندازی می‌شود اضافه کرد: طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر نیز با هدف توانمندسازی در حوزه سوادآموزی برگزار شد.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت:امسال ۵ هزار و ۶۳۵ سوادآموز شامل ۲ هزار و ۶۵۵ نفر در دوره سوادآموزی، هزار و ۱۴۲ نفر دردوره انتقال و هزار و ۸۳۸ نفر در دوره تحکیم زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند که حدود هزار و ۳۵ نفر از سال گذشته بیشتر است.
حمد الله خواهش نیک افزود: برای نخستین سال در بیش از ۱۰ کلاس، سوادآموزان دوره انتقال استان (۶۰۰ ساعت) با آموزش رایانه آشنا شدند.
وی ادامه داد: براساس سرشماری سال ۹۵ میزان باسوادی مردم استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۲ و ۷ دهم درصد است که استان در رده ۲۶ کشور به لحاظ باسوادی قرار دارد.
خواهش نیک بیان کرد: شهرستان گچساران با ۹۶ و ۶ دهم درصد بیشترین وکهگیلویه (دهدشت، سوق، چاروساودیشموک) با ۸۸ و ۲ دهم درصد کمترین میزان باسوادی را دارا هستند.
وی گفت:برای افزایش سواد در کهگیلویه با مصوبه شورای پشتیبانی سوادآموزی طرح ارتقاء سواد اجرا می‌شود.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان ادامه داد: همزمان با برنامه‌های سوادآموزی طرح نماز کلید بهشت به طور همزمان برای سوادآموزان یاسوج، دهدشت، دوگنبدان، سی سخت و مارگون اجرا می‌شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه به غرور و حیثیت کاتالونیایی بارسا

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته میچل، مربی خیرونا، در نشست خبری خود گفت بازی برابر بارسا ارزش تماشا دارد؛ چون ممکن است تاریخی شود. 

حق با او است؛ چرا که خیرونا در صورت پیروزی، بالاتر از بارسا قرار خواهد گرفت و در 4 هفته پایانی این شانس را دارد که نایب‌قهرمانی خود در لالیگا را قطعی کند. خیرونا راهی لیگ قهرمانان می‌شود که اتفاقی تاریخی است و اگر بالاتر از بارسا فصل را تمام کند، رکوردی 82 ساله را نیز خواهد شکست.

در تاریخ لالیگا 82 سال است که بارسا همواره توانسته تیم اول منطقۀ کاتالونیا باشد و بالاتر از تیم‌های دیگر این منطقه در جدول قرار گرفته است. آخرین‌بار در فصل 42-1941 بود که بارسا با قرار گرفتن در ردۀ دوازدهم، سه پله پایین‌تر از اسپانیول ایستاد و آبی و سفیدها بهترین تیم کاتالونیا شدند. 

قبل از این تاریخ نیز سه بار اسپانیول در فصول 40-1939، 35-1934 و 33-1932 توانسته بود بالاتر از بارسا در جدول قرار بگیرد. خیرونا می‌تواند به اولین تیم بعد از اسپانیول تبدیل شود که بارسا را در لالیگا به زیر می‌کشد. اتفاقی که اگر رخ دهد، غرور بارسا را جریحه‌دار خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • ضربه به غرور و حیثیت کاتالونیایی بارسا
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور
  • توجه دولت و دولتمردان به سامان دادن اقتصاد کشور ضروریست
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • بالاتر از لالیگا؛ صعود سری آ به رتبه دوم رنکینگ یوفا
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است