Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@20:33:22 GMT

جشنواره روستای پاک در قوچان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۶۸۹۰

جشنواره روستای پاک در قوچان برگزار شد

به گزارش ایرنا فرماندار قوچان در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: پنج روستای این شهرستان شامل 'یوسفخان، آلماجق، گل میم، بش آقاچ و امامقلی' به‌صورت پایلوت به‌عنوان روستای پاک انتخاب‌ شده‌اند.
علیرضا قامتی افزود: این روستاها باید از طلاق، اعتیاد، بیکاری و بی‌سوادی پاک شده و دارای جمعیت دوستدار کتاب، بیمه کشاورزی و عشایری و دارای یک تشکل اجتماعی باشند که با کسب 90 درصد این شاخص‌ها مشوق‌هایی اعتباری برای دهیاری آنها در نظر گرفته‌ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: پارسال طرح ارتقای توانمندی زنان روستایی در این روستاها انجام شد و امسال این طرح به روستای پاک ارتقا یافته است .
قامتی ادامه داد: در قالب این طرح کلاس‌های آموزشی برای روستاییان برگزار می‌شود که تا انتهای سال ادامه دارد و تمام دستگاه های اجرایی شهرستان موظفند برای تحقق این مولفه ها تلاش کنند.
در جشنواره روستای پاک یوسفخان قوچان، برخی آیین های سنتی، بازی‌های محلی، موسیقی سنتی و برنامه های فرهنگی بومی منطقه اجرا شد.
شهرستان قوچان در فاصله 137 کیلومتری مشهد قرار دارد.
5132/7501
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت بازی برنامه های فرهنگی طلاق کلاس های آموزشی مشهد رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر سعید ابیت اظهار کرد: همزمان با آئین سنتی طلب باران و پنجاه به در دومین جشنواره روستایی و عشایری در این استان قزوین دایر می‌شود.

وی افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده عشایر این استان در این جشنواره با برپایی سیاه و سفید چادر حضور فعال خواهند داشت.

وی اظهار داشت: عشایر از طوایف، ایلات و مناطق مختلف استان با عرضه محصولات لبنی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، پخت نان و آش‌های محلی توانمندی‌های خود را بعنوان جامعه مولد به معرض نمایش خواهند گذاشت.

ابیت یادآور شد: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت امسال در محل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین از ساعت ۱۵ الی ۲۱ همراه با بازی‌های محلی و بومی اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6097703

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • جشنواره فرهنگی گل بابونه در شهر پول برگزار می شود
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج