Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@04:55:57 GMT

انهدام باند ضرب سکه‌های تقلبی طلا توسط پلیس هرمزگان

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۶۹۱۰

انهدام باند ضرب سکه‌های تقلبی طلا توسط پلیس هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و انهدام باند 8 نفره تولید و ضرب سکه‌های طلای تقلبی توسط پلیس استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، سردار عزیزالله ملکی اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از طلافروشان بندرعباسی مبنی بر فروش سکه‌های تقلبی و اغفال طلافروشان، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا ابتدا یکی از متهمان پرونده که به‌صورت آژانس تلفنی، سکه‌های تقلبی را به بازار انتقال می‌داد، شناسایی و دستگیر شد.

ملکی با بیان اینکه دیگر متهم اصلی پرونده که به سمت تهران متواری بود در مسیر شهرهای "بندرعباس - تهران" تعدادی از سکه‌های تقلبی را نیز به فروش رسانده، تصریح کرد: با گسترش چتر اطلاعاتی پس از یک ماه کار پلیسی مشخص شد، باند سازمان‌یافته‌ای در حاشیه شهر تهران در امر تهیه و توزیع سکه‌های تقلبی در کل کشور فعالیت دارد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پس از شناسایی متهمان و محل اختفاء آنان، اکیپ مجربی از مأموران پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان به تهران اعزام و با همکاری مأموران پلیس امنیت عمومی ناجا در یک اقدام عملیاتی منسجم و گسترده 8 نفر از اعضای باند مذکور را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: در بازرسی از منازل و کارگاه ساخت سکه‌های جعلی، صدها عدد سکه تقلبی آماده فروش، 2 دستگاه مهروموم سکه، 7 دستگاه تراش برای ساخت مهر و ضرب سکه، 15 کیلو ورقه مسی برای ساخت سکه تقلبی، 35 عدد مهر تقلبی ضرب سکه، 6 عدد مهر ژلاتینی ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی مورد استفاده باند، تعدادی برچسب تقلبی مربوط به سکه و مهروموم آن، چندین هزار دلار و 2 عدد کیس کامپیوتر که مورد استفاده برای جعل مهرهای سکه بود، کشف شد.

وی با اشاره به اینکه 7 دستگاه خودرو متعلق به این باند توقیف شد، بیان کرد: تمامی متهمان به همراه اقلام مکشوفه برای پیگیری قضائی به استان هرمزگان منتقل و پرونده مذکور در مرجع قضائی تحت رسیدگی است.

ملکی خاطرنشان کرد: از تمامی شهروندان عزیز درخواست می‌شود چنانچه توسط افراد مذکور مورد اخاذی و اغفال قرار گرفته‌اند شکایت خود را به دادسرای بندرعباس تسلیم تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/4039/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، سرهنگ محمدسعید یاری گفت: با وقوع چندین فقره سرقت احشام در شهرکرد، موضوع با هماهنگی قضایی به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات پلیسی گسترده متهمان را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.
جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: متهمان در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف و تعداد ۳۰ رأس دام مسروقه از آنها کشف شد.
یاری با اشاره به کشف ۱۴ فقره سرقت احشام و معرفی ۴ سارق به مراجع قضایی گفت: کارشناسان ارزش ریالی سرقت‌های انجام شده را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • انهدام باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس»
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه