Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:48:33 GMT

نمایشگاه مکانی مناسب برای معرفی فرهنگ قومیت ها است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۷۱۵۰

نمایشگاه مکانی مناسب برای معرفی فرهنگ قومیت ها است

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: برپایی نمایشگاه و جشنواره ها می تواند مکانی مناسب برای ارایه سلایق و فرهنگ قومیت های مختلف یک کشور باشد.

سیده حمیده زرآبادی عصر دوشنبه و در حاشیه افتتاح دومین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی که در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: مردم با برگزاری چنین جشنواره هایی می توانند تا حد زیادی با هنرها، آداب و رسوم مردم سایر استان های کشور آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نماینده مجلس ادامه داد: در واقع به برکت وجود این نوع نمایشگاه ها می توان گفت که با یک گردش ساده در آن شکل کوچکی از فرهنگ، آداب و سنن اقوام مختلف کشور را مشاهده کرد و این مساله خود غنیمت بزرگی برای بازدید کنندگان نیز محسوب می شود.
زرآبادی در ادامه با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی قزوین، اظهار داشت: خوشبختانه برنامه های جامع، مدون و شادی از سوی برگزارکنندگان آن در نظر گرفته شده و به نظر می رسد بانیان این هفته فرهنگی درحوزه های مختلف به جهت شناساندن این منطقه از کشور، ورود پیدا کرده اند.
وی ادامه داد: هفته فرهنگی قزوین فرصت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ و غنای این منطقه است و این مساله می تواند در حوزه توسعه و ترویج گردشگری نیز حایز اهمیت باشد.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شاید ترویج و معرفی برخی آداب و سنن قزوین نیازمند برنامه ریزی های مدت دار و هزینه های زیاد باشد اما برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند کار را برای مدیران حوزه گردشگری سهل و آسان کند تا قزوین و تاریخ آن به طور کامل و زنده به مردم اقصی نقاط کشور و همچنین شرکت کنندگان در آن معرفی شود.
دومین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی عصر دوشنبه و به مدت پنج روز با حضور نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و فرماندار قزوین با حضور 100 شرکت کننده از سراسر کشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی قزوین افتتاح شد.
8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نمايشگاه اقوام فرهنگ قوميت ها نماينده مردم قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، احمد نادری در نشست علنی (یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در زمان برگزاری کنکور سراسری در روز‌های گذشته وقوع سیل در حاجی آباد زیرکوه خراسان جنوبی موجب تخریب جاده شده بود به طوری که عبور از این مسیر امکان‌پذیر نبوده است به همین دلیل نزدیک به ۶۰ دانش آموزی که یک سال تمام برای کنکور سراسری زحمت کشیده بودند امکان دسترسی به حوزه امتحانی نداشتند و از آزمون سراسری جا ماندند.
 

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: فرماندار شهرستان باید نسبت به تخریب‌های ناشی از سیل گزارش کاملی به وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند و سازمان سنجش نیز با نگاهی منصفانه و عادلانه به شرایط خاص دانش‌آموزان جامانده از کنکور رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مردم خطاب به این فرزندان مظلوم در این واقعه عرض می‌کنم من احمد نادری تا زمانی که در این جایگاه هستم، صدای شما خواهم بود و از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای صدای شما بودن و پیگیر حقوق از دست رفته شما استفاده خواهم کرد.

نادری یادآور شد: با توجه به زمان برگزاری نوبت اول کنکور یعنی اردیبهشت ماه که هر ساله احتمال رگبار و بارندگی شدید در فصل بهار است باید دستگاه‌های امدادرسان از قبل پیش‌بینی‌های لازم را در این مناطق می‌داشتند. ضمن اینکه مناطق کوهستانی و صعب‌العبور خودشان باید حوزه امتحانی البته با تمهیدات لازم داشته باشند تا به مشکل قطع راه و دسترسی به حوزه امتحانی در شهر‌های مجاور دچار نشوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: باید این منطقه شامل سهمیه سیل‌زدگان شده و آزمون مجدد و مکتوب برای افرادی که به خاطر قطع راه و مسیر دسترسی به حوزه امتحانی موفق نشده‌اند خودشان را به محل آزمون سراسری برسانند برگزار شود تا حقی از هیچ دانش آموزی ضایع نشود.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد