Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل،گفت: نمی‌گویم شکایت به آمریکا در دادگاه لاهه را رها کنید، اما نباید به آن دلخوش بود و افکار عمومی را منتظر گذاشت. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین‌الملل، عصر امروز(دوشنبه ۵ شهریور) در اولین نشست برگزیدگان اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(جمنا)، با اشاره به خروج آمریکا از برجام و سپری شدن مهلت چندماهه دولت به اروپایی‌ها گفت: حالت کنونی سیاست‌خارجه کشور حالت خوبی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نگاه دولت ما به اروپا و آمریکا زیاد است، اظهار داشت: اروپایی‌ها به چنین افرادی، اروپامحور می‌گویند.
ایزدی افزود: ممکن است دوستان ما، اروپامحور بودن را رد کنند و راست هم بگویند، اما نگاه دنیا به آنها، اروپامحوری است. نتیجه چنین نگاهی هم ایجاد این ذهنیت است که غربی‌ها فکر می‌کنند در هر صورت دولت پای برجام می‌ماند و این احتمال را نمی‌دهند که روحانی مسیرش را تغییر دهد.
وی ادامه داد: کشورهایی مثل روسیه و چین هن که ممکن است نفت ما را بخرند، نمی‌دانند چقدر می‌توانند روی دولت روحانی سرمایه‌گذاری کنند و پرونده‌ای محوری در ارتباط با ایران باز کنند، چرا که می‌گویند ممکن است دولت روحانی با لبخند اروپایی‌ها مجدداً به سمت آن‌ها برود.
کارشناس مسائل بین‌الملل، یکی از مشکلات سیاست‌خارجه را این دانست که کشورهای دنیا، حرف دولت ما را باور نمی‌کنند.
ایزدی ادامه داد: به عنوان مثال، آقای روحانی گفت که نمی‌شود نفت دنیا به فروش برسد اما نفت ما نه. بعد از آن گفت ما علاوه بر تنگه هرمز، تنگه‌های دیگری داریم. چند روز بعد در دیدار سفیر انگلیس گفتند بحث بستن تنگه هرمز جدی نیست.
وی با بیان اینکه ای کاش روحانی این حرف را در دیدار سفیر انگلیس نمی‌گفت، تصریح کرد: معنی این سخن این است که حرف‌های تندی که توسط روحانی در عرصه بین‌المللی زده می‌شود، جدی نیست و این بد است.
ایزدی ادامه داد: یک نگاه دیگر به ایران این است که خواسته‌های حداکثری را رهبری ارائه می‌کنند و دولت با چانه‌زنی در محافل بین‌المللی و رایزنی در داخل، آنها را تعدیل می‌کند. این نگاه نیز یک تهدید است.
وی با بیان اینکه دلخوش کردن به دادگاه لاهه، برای فریب افکار عمومی است، تصریح کرد: تنها جایی که می‌توان به آنجا شکایت برد، شورای امنیت سازمان ملل است، اما دولت ما به این دلیل شکایتی را از آمریکا بابت نقض برجام ارائه نداده که مکانیسم ماشه به کار می‌افتد. البته در شورای ملل نیز آنها حق وتو دارند.
ایزدی افزود: نمی‌گویم شکایت به آمریکا در دادگاه لاهه را رها کنید، اما نباید به آن دلخوش بود و افکار عمومی را منتظر گذاشت.
وی، استیضاح ترامپ را نیز موضوع انحرافی دانست و گفت: استیضاح در آمریکا با ایران فرق دارد و در آن‌‌جا به جای عدم کفایت سیاسی، بجث اثبات جرم مطرح است.
ایزدی افزود: چون برجام جواب نداده است، دوستان ما هر روز بحث‌های انحرافی مطرح می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟

یک نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است

به گزارش ایلنا، جلال رشیدی کوچی درباره ضرب‌الاجل رئیس مجلس به دولت درباره مسائل اقتصادی و این که افکار عمومی مطرح می‌کند این ضرب‌الاجل چرا زودتر از این مطرح نشد آیا این اتفاق ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم پیدا می‌کند، گفت: هنگامی که در این زمان انجام می‌شود خواه ناخواه همین ذهنیت ایجاد می‌شود، زیرا قبل از آن هم فرصت بود و این گونه نیست که دولت آقای رئیسی الان سر کار آمده باشد، اما وقتی در این زمان مطرح می‌شود ناخواسته ذهن به این سمت می‌رود که این تقارن می‌تواند همان ذهنیت را ایجاد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همانطور که به نظر می‌آمد این ضرب‌الاجل در این چند روز که مجلس هم جلسه داشت، جواب نداد چون عملا این چند روز مجلس روی بودجه بود و بعد هم تعطیل شد و هفته آخر هم اختتامیه است و نخود و نخود هرکه رود خانه خود.

وی درباره این‌که آیا دولت از مجلس حساب می‌برد، بیان کرد: الان دیگر خیر مجلس در روزهای آخر خودش است، به جز این‌که زهر چشمی باشد برای مجلس بعدی که اگر این آقایان به عنوان هیأت رئیسه باشند ممکن است بخواهند کاری کنند.

رشیدی کوچی درباره این‌که برخی مدعی هستند که مجلس دوازدهم هم ممکن است وکیل الدوله باشد، گفت: خیر، حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است و آن زمان چه بشود!

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • آمارسازی اشتغال یعنی پاک کردن صورت مسئله
  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • ماجرای ضرب‌الاجل قالیباف به دولت چیست؟
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است