Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان کردستان امروز، پنجم شهریورماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، فرماندار و جمعی از مسئولان قروه در سالن آمفی تئاتر فردوسی قروه برگزار شد.
هیأت داوران این دوره از جشنواره تئاتر استانی برگزیدگان خود را در بخش‌های مختلف به شرح زیر اعلام کرد؛
با رأی هیأت داوران جایزه بخش بروشور این جشنواره به نمایش آژاکس از مریوان، جایزه و هدیه نقدی جشنواره در بخش طراحی نور به نمایش آژاکس از مریوان رسید و در بخش موسیقی انتخابی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هیأت داوران این جشنواره همچنین در بخش طراحی لباس و صحنه بدون اولویت جایزه خود را به نمایش های آژاکس از مریوان و استرالیا از بیجار اهدا کرد.
در بخش بازیگری زن این جشنواره جایزه سوم به صورت مشترک به منیرسادات قاضی زاده، شادی محمدی، ژاله کریمی بازیگران نمایش کافه سایه و مژده اسماعیلی بازیگر زن نمایش گور به گور اهدا شد.
هیأت داوران بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان کردستان جایزه دوم بازیگری زن خود را به پریسا قلی پور از نمایش بالستیک زخم و جایزه اول این بخش را به شایسته فرمانی فر بازیگر زن نمایش استرالیا تقدیم کرد.
همچنین در بخش بازیگری مرد جایزه سوم این بخش به صورت مشترک به محمد نقی حیدری بازیگر نمایش کافه سایه و سجاد مخدومی بازیگر مرد نمایش اقا لیلا، جایزه دوم این بخش به حسین موسوی بازیگر نمایش استرالیا، شعیب مکتب داری و ایوب طالب پور بازیگران نمایش بالستیک زخم، جایزه بازیگری اول مرد نیز به صورت مشترک به پیمان جباری و نیما ایمانزده بازیگران نمایش بالستیک زخم رسید.
هیأت داوران ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت های نویسندگان بومی به منظور تولید متون نمایشی در استان لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به افشین خدری نویسنده نمایشنامه ٩ اهدا کرد.
هیأت داوران این دوره از جشنواره در بخش کارگردانی لوح تقدیر خود را به خانم زهرا محمدی کارگردان نمایش گور به گور و بهزاد فرمانی فر کارگردان نمایش آقا لیلا اهدا کرد.
همچنین جایزه سوم کارگردانی به محمد صمدی کارگردان نمایش کافه سایه و افشین خدری کارگردان نمایش ٩، جایزه دوم کارگردانی به صورت مشترک به کامران جباری کارگردان نمایش استرالیا و شعیب مکتب داری و نیما ایمانزاده کاردان نمایش بالستیک زخم تقدیم و جایزه اول کارگردانی را به فاتح بادپروا کارگدان نمایش آژاکس اهدا کرد.
هیأت داوران جشنواره همچنین جایزه ویژه خود را به شیلان شیرزادی بازیگر خردسال نمایش باغ آرزوها و آرتین امجدی بازیگر خردسال نمایش ٩ تقدیم کرد.
همچنین در این دوره از جشنواره از کاوان وهابی، شیوا اسدی، پژمان محمدی، فرزاد اخگر، مختار قادری و سلام نباتی بازیگران نمایش آژاکس از مریوان تقدیر شد.
با رأی هیأت داوران دو نمایش آژاکس از مریوان و استرالیا از بیجار جهت شرکت در جشنواره فجر پیشنهاد شد.
همچنین در این دوره از جشنواره سحر صفانیا، شراره مرادی، مصطفی پارسایی و علیرضا حنیفی از بازیگران و عوامل اجرایی نمایش سرباز شال بلند تجلیل شد.
هیأت داوران جشنواره همچنین از کیومرث شیروانی کارگردان نمایش گاری، افشین خدری کارگردان نمایش ۹، فاتح بادپروا کارگردان نمایش آژاکس، بهزاد فراهانی کارگردان نمایش آقا لیلا، محمد صمدی کارگردان نمایش کافه سایه، کامران جباری کارگردان نمایش استرالیا، زهرا محمدی کارگردان نمایش گوربه گور، محمدامین کهنه پوشی کارگردان نمایش باغ آرزوها، نیما ایمانزاده و شعیب مکتب داری کارگردانان نمایش بالستیک زخم قدردانی کرد.
لازم به ذکر است؛ امیر آتشانی، فرشید گویلی و پیمان دانشمند کار داوری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان کردستان را عهده‌دار بودند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی جشنواره تئاتر قروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد

صفا آقاجانی بازیگر و گوینده چند روز قبل به علت مشکلات گوارشی درناحیه روده و کیسه صفرا عمل جراحی انجام داد. 

سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از گفتگوی تلفنی با این هنرمند خبر از سلامتی کامل او داد و بیان کرد: استاد آقاجانی در حال حاضر شرایط پایدار دارند و در حال استراحت و گذران دوران نقاهت در منزل خود هستند. 

صفا آقاجانی متولد ۱۳۳۵ بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو است و از سال ۱۳۹۵ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت در آمده است.

آقاجانی در ۱۷ سالگی فعالیت هنری خود را با نمایش‌نامه «بام‌ها و زیر بام‌ها» در نقش مادر آغاز کرد و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت. 

نخستین تجربه تصویری او بازی در تله‌تئاتر «کار هر بز نیست خرمن کوفتن» که درسال ۵۶ از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد.

آقاجانی یکی از بازیگران متن‌ها فیلم حمید سمندریان «تمام وسوسه‌های زمین» بود و در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون هما روستا، احمد آقالو و رضا کیانیان به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۱۳۶۳ آزمونی میان ۶۶۰۰ داوطلب بازیگری نمایش‌های رادیویی به منظور تجدید حیات نمایش رادیویی و زیر نظر جعفری جلوه برگزار شد که او در آن شرکت کرد و انتخاب شد. بعد از گذراندن کلاس‌های فشرده، در سال ۱۳۶۴ فعالیت رادیویی‌اش را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، از سریال‌هایی که صفا آقاجانی در آنها بازی کرده می‌توان به «پرستاران»، «بازی نقاب‌ها»، «قرعه»، «دوردست‌ها»، «دردسر‌های عظیم»، «زمانه»، «تا ثریا»، «سی‌امین روز»، «قفل یعنی کلید»، «طلسم‌شدگان»، «پیله‌های پرواز» و «خیالاتی» اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید