Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: از جمعیت ۴ میلیون نفری دانشجویان کشور، ۸۰۰ هزار نفر آن در دوره تحصیلات تکمیلی و  حدود ۱۰۰ هزار نفر آن در دوره دکتری در حال تحصیل هستند که سالانه ،حدود ۲۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل دکتری وارد بازار کار می‌شوند. ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مجتبی شریعتی عصر امروز در چهاردهمین همایش سراسری معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی که در سالن شهریار دانشگاه آزاد تبریز برگزار شد، با اشاره به این‌که، بخش مهمی از آینده اعتلای آموزش عالی در سطح کشور بر عهده دانشگاه آزاد است، اظهار داشت: باید ترسیم واقع‌بینانه‌ای از دانشگاه آزاد داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، آموزش عالی مجموعه ای از منابع انسانی محدود بود، افزود: در نظام‌های مدیریتی دنیا، مدیریت‌ها با میدان عمل گسترده هستند که باید در کشور نیز تصمیم‌گیری‌ها بر این روال باشد.

معاون آموزشی وزارت علوم به انفصال رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی در دهه شصت اشاره کرد و گفت: باید رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی مجددا در کنار هم برای هم‌افزایی و تعاملات علمی تلاش کنند.

وی گفت: باید با فراهم‌سازی زمینه مناسب از رشته‌ها، بهره‌برداری مشترک از امکانات و فضاهای آموزشی دانشگاه‌های آزاد را انجام دهیم.

شریعتی به اهمیت ساماندهی نظام آموزش‌عالی و تفاسیر مختلف از این امر اشاره کرد و اذعان داشت: باید با ساماندهی کالبدی، سعی در تجمیع مراکز و واحدهای آموزشی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ساماندهی سازمانی، بعد دیگری از این ساماندهی‌هاست که در آن باید به کوچک سازی سازمانی تلاش کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به این‌که سالانه 24 هزار و 500 نفر در مقطع دکتری دانشگاه‌های روزانه پذیرش می‌شوند، خاطر نشان کرد: از جمعیت 4 میلیون نفری دانشجویان کشور، 800 هزار نفر آن در دوره تحصیلات تکمیلی و  حدود 100 هزار نفر آن در دوره دکتری  در حال تحصیل هستند که سالانه بیش از 20 هزار نفر در مقطع دکتری فارغ التحصیل می‌شوند.

وی افزود: از جمعیت 20 هزار نفری فارغ‌التحصیل در مقطع دکتری، حداقل 15 هزار نفر از این جمعیت، عضویت در هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها را در هدف خود دارند که باید در این روند، بازنگری اساسی داشته باشیم.

شریعتی با بیان این‌که دانشگاه آزاد دارای 30 هزار هیئت‌علمی و یک میلیون و 500 نفر دانشجو است، گفت: باید با تلاش‌های مستمر، سعی در تقویت استانداردها، کیفی‌سازی و هدفمند کردن دانشگاه آزاد داشته باشیم‌.

وی از وجود 10 هزار و 500 رشته محل در دانشگاه آزاد خبر داد و ابراز داشت: 8 هزار از رشته محل‌ها مربوط به تحصیلات تکمیلی هستند که 417 هزار نفر آن به استان آذربایجان‌شرقی مربوط می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم از تشکیل کارگروه ویژه برای نظارت به دانشگاه‌های غیردولتی خبر داد و ادامه داد: کارگروه ویژه دیگری نیز به منظور تسریع در روند درخواست‌های دانشگاه آزاد تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام /ش

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت نام بدون آزمون ( ویژه استعدادهای درخشان ) مقطع دکتری تخصصی سال 1403 دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شد .

به اطلاع متقاضیان ثبت نام بدون آزمون ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی  سال  1403 دانشگاه آزاد اسلامی می­­ رساند، ثبت نام این دوره تا ساعت 24 چهارشنبه 12 اردیبهشت تمدید شد .

داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org  پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام نمایند.

داوطلبان لازم است پس از انتخاب رشته / محل ، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج نزد  خود حفظ نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳