Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سهیل مهاجری اظهار داشت: این پروژه‌ها که بیشتر پروژه‌های بند سنگی ملاتی را شامل می‌شوند با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی از پروژه بند سنگی ملاتی واقع در مراتع عمومی دالکی بعنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مورد نظر نام برد و خاطر نشان کرد: در این پروژه، دو مورد بند سنگی ملاتی به ارتفاع ۹ تا ۱۳ و حجم استحصال سالیانه ۵۵۰ هزار مترمکعب در مدت زمان شش ماه با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد احداث شده است و میزان اعتبارات این پروژه ۷ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال است که از محل اعتبارات ملی (حوزه فاقد سد) تامین اعتبار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از اجرای این پروژه را نیز کنترل و مهار سیلاب و تقویت سفره آب زیر زمینی دانست و تصریح کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال‌۸۴ نیز در مراتع عمومی دالکی، پروژه بند سنگی ملاتی اجرا کرده بود.

تقویت سفره آب زیر زمینی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: در بخش مرکزی دشتستان که مساحتی بالغ بر ۸۰ هزار هکتار اراضی بیابانی و مراتع دارد، این اداره در پنج سال اخیر (از سال ۹۲ تا کنون) ۷۸۰ هکتار نهالکاری، ۲۴ مورد بند سنگی ملاتی و یک مورد بند خاکی اجرا کرده است.

وی همچنین با اشاره به پروژه عملیات سنگی ملاتی حوزه بالا دست شهر برازجان اظهار داشت: در این پروژه نیز ۴ مورد بند سنگی ملاتی به ارتفاع ۳ تا ۱۲ متر و حجم استحصال سالیانه ۸۵۰ هزار متر مکعب احداث شده است و آماده بهره برداری است.

مهاجری مدت اجرای این پروژه نیز سه ماه دانست و گفت: این پروژه در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده است و در راستای کنترل و مهار سیلاب شهر برازجان و تقویت سفره آب زیر زمینی کمک شایانی به منطقه می‌کند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز پروژه‌های بند سنگی ملاتی و خشکه چین دیگری نیز در حوزه بالادست شهر برازجان اجرا شده است.

اجرای بند سنگی- ملاتی سیاه منصور

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از پروژه بند سنگی- ملاتی حوزه آبخیز سیاه منصور نیز بعنوان پروژه آماده کلنگ زنی در هفته دولت نام برد و اظهار داشت: این پروژه شامل ۲ مورد بند سنگی ملاتی با اعتباری به میزان ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با ارتفاع ۴ تا ۶ متر و حجم استحصال سالیانه ۲۵۰ هزار مترمکعب است. مدت زمان در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه ۸ ماه می‌باشد که پیمانکار متعهد گردیده است که پروژه در موعد مقرر تحویل شود.

مهاجری گفت: بخش سعدآباد دارای مساحتی بالغ بر ۱۹ هزار هکتار مراتع است که در پنج سال اخیر (از سال ۹۲ تا کنون) ۵ مورد بند سنگی ملاتی و ۱ مورد بند خاکی به انجام رسیده است. همچنین قابل ذکر است در حال حاضر ۸ مورد عملیات بند سنگی ملاتی در این بخش در حال اجرا است.

وی بیان کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان مجموعا تعداد ۱۷ مورد پروژه‌های مربوط به آبخیزداری و بخش فنی در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۸۴ هزار میلیون ریال آماده افتتاح و بهره برداری دارد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سید علی ترابی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان ضمن تبریک هفته معلم  گفت:  طرح احداث سالن چند منظوره ورزشی روستای سنگان از محل اعتبارات سفر مقام عالی استان بوده که برای اجرای آن در مجموع ۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

وی افزود: بزودی این پروژه با حضور مردم و مسئولان و ورزشکاران کلنگ زنی و عملیات اجرایی  آن شروع خواهد شد.

ترابی کلنگ‌زنی گاز رسانی روستاهای ذمه و آلکاباد و جشن پایانی آن با اتمام این دو روستا ، پیگیری تسریع در عملیات تصفیه خانه فاضلاب شهری،  احداث ۵۵ کلاس درسی در شهرستان، اجرای طرح های عمران شهری شهرداری ها، موفقیت طرح های مخابرات در سطح استان ،اتمام طرح های راهداری با پایان راه روستاهای مندان و پولیه، اجرای طرح های تامین آب شرب روستاها ، برگزاری باشکوه  جشنواره گیلاس را برخی از اقدامات صورت گرفته و در حال اجرا و پیگیری عنوان کرد.

وی همچنین با قدردانی از زحمات مدیر و مجموعه کارکنان و معلمان شهرستان در امر تعلیم و تربیت و نیز تشکر از تلاش اصحاب رسانه اظهار امید واری کرد با تعامل و همدلی مردم و مسئولان شهرستان گام های مثمر ثمر و اساسی در جهت توسعه شهرستان برداشته شود.

 

دیگر خبرها

  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب