Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم  حجت الاسلام و المسلمين شهيدي عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران رسانه هاي گروهي قم گفت :با توجه به پيش بيني هاي انجام شد چند ماه قبل از تحريم ها ،  دارو و سايل پزشکي مورد نياز جانبازان تدارک ديده شده و در صورت نياز با مجوز هيئت دولت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت  نسبت به وارادات هم مي توانيم اقدام کنيم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي از برنامه ريزي بنياد شهيد براي تدارک مراکز ورزشي، فرهنگي و توان بخشي در مراکز استان ها براي ايثار گران سخن گفت و افزود :  با صرف هزينه اي بالغ بر پانصد ميليارد تومان تاکنون در یازده مرکز استان اين مراکز راه اندازي شده ودر برخي استان ها هم در يک يا دو بخش آن در حال انجام است .

آقاي شهيدي با اشاره به نياز خانواده شهدا و ايثارگران به مراکز درماني هم گفت: تاکنون ده مرکز در برخي استان ها راه اندازي شده اما با توجه به بيمه بودن اين افراد روند درمان آنها درساير استان هاي طرف قرار داد امکان پذير است .

نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور   ايثارگران از افزايش شناخت مردم نسبت به بنياد شهيد وخدمات آن خبر داد وگفت: از سال 92 تاکنون شناخت مردم از بنياد از یک و هفت دهم درصد به پنجاه درصد رسيده است .

وي از ساماندهي چهارده هزار گلزار شهدا در سراسر کشور هم سخن گفت وافزود: :بيش از پنج هزار گلزار شهداي ديگر بايد ساماندهي شود که انتظارمي رود تا پايان امسال تعدادي ديگر به ويژه گلزارهاي داراي يک يا ده هزار شهيد  ساماندهي شوند

وي اضافه کرد پنجاه درصد هزينه ساماندهي با بنياد وپنجاه درصد با استانداري است .

حجت الاسلام و المسلمين شهيدي محلاتي با تصريح بر اينکه برخي از خانواده شهدا و ايثارگران رضايتي در خصوص استفاده از سهميه علمي دانشگاهها ندارند خاطر نشان کرد: ما طرح هايي را در اين زمينه دنبال مي کنيم و مجلس در حال طراحي است تا اين مشکل برطرف شود .

اقاي شهيدي در عين حال تاکيد کرد: اين انتقاد ها به جا نيست چراکه الان بسياري از خانواده بزرگ شهدا و ايثارگران بدون سهميه وارد دانشگاهها شده اند به گونه اي که هم اکنون بيش از صدو شصت هزار دانشجوي ايثارگر و و دو هزار و سیصد  عضو هيئت علمي در دانشگاهها مشغول به تحصيل وکار هستند .

نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امورايثارگران در پاسخ به سوالي در خصوص کاهش درصد جانبازي برخي جانبازان تصريح کرد: اين موارد در کميسيون پزشکي به طور کامل بررسي مي شود و با توجه به درمان مداوم جانبازان امکان کاهش درصد جانبازي وجود دارد .

اقاي شهيدي افزود : البته درصد جانبازي کمتر از بیست و پنج درصد به هيچ عنوان تغيير نمي کند .

اقاي شهيدي اعطاي دویست هزار وام مسکن به ايثارگران در چهار سال گذشته را مورد توجه قرار داد وافزود: امسال هم توانسته ايم سیو پنج هزار وام براي آنان تدارک ببينيم .

معاون رئيس جمهور از انجام بیست و شش هزار مصاحبه با والدين شهدا و ايثارگران وجانبازان به منظور حفظ خاطرات آنها خبرداد وگفت: اميدواريم بتوانيم اين خاطرات را به چاپ برسانيم .

وي از اشتغال نودو پنج هزار  نفر از جامعه ايثارگري در پنج سال گدشته خبر داد و گفت بر اساس قانون بیست و پنج درصد سهميه اشتغال ادارات ويژه خانواده ايثارگران است که ما هم با جديت آن را دنبال مي کنيم .

وي از يکهزار ميليارد تومان وام اشتغال براي سال جاري هم سخن گفت و افزود: در چندماه گذشته شصت و شش ميليارد تومان آن جذب شده است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تامین دارو پزشکی جانباز بنیاد شهید شهیدی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خالی فروشی» حواله خودرو

یک مقام مسوول در بنیاد شهید و امورایثارگران اخبار معامله حواله خودرو وارداتی ایثارگران را تکذیب و تاکید کرد که نه حواله‌ای صادر شده و نه خودرویی از این مسیر وارد کشور شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در اسفندماه سال گذشته آگهی مربوط به خرید و فروش حواله جانبازان و ایثارگران با قیمت‌های میلیاردی در بسیاری از پلتفرم‌های معاملات خودرو، حاشیه ساز شد.

خودرو‌هایی که واردات آن‌ها برای جانبازان و ایثارگران مجاز اعلام شده بود شامل بنز، بی ام و، تویوتا، نیسان و ... می‌شد.

محصولات خارجی که ورود آن برای وارد کنندگان عادی غیرمجاز اعلام شده بود.

طبق آیین نامه ابلاغ شده، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد مجاز به واردات تا سقف قیمت ۲۵ هزار یورو و جانبازان ۷۰ درصد تا سقف قیمت ۳۰ هزار یورو می‌توانند خودرو وارد کنند.

جانبازان ۷۰ درصد ویژه (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) نیز تا سقف قیمت ۳۵ هزار یورو مجاز به واردات هستند.

در لیست جانبازان ۷۰ درصد خودرو‌های بنز و بی ام و و دیگر محصولات لوکس دیده می‌شود.

حواله واردات خودرو به جانبازان در اصل استفاده از امتیازی است که فروش آن برای صاحب حواله با سود زیادی همراه است.

بدین ترتیب در اواخر اسفندماه حواله جانبازان با قیمت‌های میلیاردی آگهی می‌شد این در شرایطی است که حالا به نظر می‌رسد در پلتفرم‌های آگهی خودرو "خالی فروشی" شده است

چرا که به گفته یک مقام مسول در بنیاد شهید اصلا حواله‌ای صادر نشده که بخواهد مورد معامله قرار گیرد.

بر این اساس تمام آگهی‌های معامله حواله نیز در سال جاری از پلتفرم‌های آگهی دهنده حذف شده است.

دیگر خبرها

  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی