Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير دارايي فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد، تروئيکاي اروپايي در حال کار بر روي ايجاد يک سامانه تبادل مالي مستقل از آمريکا با هدف استقلال تجاري در مواردي مانند ادامه تبادلات مالي با ايران است.
به گزارش خبرگزاري آريا، «برونو لوماري» در ديدار با اعضاي اتحاديه روزنامه‌نگاران AJEF گفت: فرانسه، آلمان و بريتانيا در حال مذاکره بر روي طرح ايجاد کانالي مستقل از کانال‌هاي تبادل مالي آمريکايي يا مشترک با آمريکا هستند تا اروپايي‌ها بتوانند در تجارت بين‌الملل، تابع تصميمات خود باشند و نه کشورهاي ديگر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير دارايي فرانسه تصريح کرد اروپا بايد قاره‌اي مستقل باشد و نه رعيت ديگران و اين به معناي داشتن ابزاري کاملاً مستقل براي تأمين مالي است.
ابزارهاي تأمين مالي، حتماً يک بانک يا يک موسسه داراي منابع مالي نيستند بلکه ابزاري است قابل اطمينان براي بانک‌هاي ارائه‌دهنده تسهيلات؛ نمونه ايراني اين ابزار، شبکه شتاب است و اگر شبکه‌اي مورد تأييد بانک‌هاي ايران و يک طرف خارجي ديگر باشد، آنگاه مشتريان بانک‌هاي عضو آن شبکه خواهند توانست مثلاً با کارت بانکي بانک ايراني خود، از بانک‌هاي خارجي متصل به شبکه مزبور پول دريافت کنند.
در صورت اجرايي شدن تصميم آلمان، فرانسه و بريتانيا، شبکه‌اي مانند شتاب بين بانک‌هاي متمايل در ايران و تروئيکاي اروپايي ايجاد مي‌شود و اين گامي مثبت براي تسهيل تجارت بين ايران و اروپا خواهد بود.
«هايکو ماس» وزير خارجه آلمان نيز امروز در خصوص اين تصميم اروپايي سخن گفت و از تلاش اروپا براي باز نگاه داشتن کانال تبادلات مالي با ايران خبر داد. ماس گفت طرح پيشنهادي اروپايي‌ها در راستاي ايجاد استقلال بيشتر از آمريکا در سامانه‌هاي پرداختي مانند سوئيفت است؛ مقر سوئيفت در بلژيک است.
ماس تصريح کرد «ما بايد واکنش نشان دهيم و خودمختاري و حاکميت مستقل اروپايي را در امر تجارت، اقتصاد و سياست‌هاي مالي تقويت کنيم.»
آمريکا بعد از خروج از برجام (8 مي) کارزاري همه‌جانبه براي اعمال فشار عليه ايران به راه انداخته است.
در همين راستا؛ «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا دوشنبه 6 اوت طي فرماني برخي تحريم هاي غيرقانوني اين کشور عليه ايران را بازگرداند.
ترامپ سپس در بيانيه اي دوباره برجام را توافقي«وحشتناک» خواند و اعلام کرد کشورهايي که روابط اقتصادي شان را با ايران قطع نکنند در معرض آنچه وي«عواقب سنگين» خواند، قرار خواهند گرفت.
ترامپ در اين بيانيه اي کوشيد شرکت‌هاي اروپايي را به خروج از ايران تحريک کند. اين درحالي است که اتحاديه اروپا در همان روز ( 6 اوت) در بيانيه اي با ابراز تأسف از بازگشت تحريم‌هاي آمريکا، از اجرايي شدن قوانين مسدودساز براي مقابله با تحريم‌هاي آمريکا خبر داد و تأکيد کرد براي حفظ کانال مالي موثر با ايران و ادامه فروش نفت و گاز ايران، تلاش مي‌کند.
خروج آمريکا از برجام با انتقادات گسترده جهاني روبرو شده است.
117

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و این رژیم حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیرد.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خانواده‌های اسرای صهیونیست که توسط حماس در غزه به اسارت گرفته شدند، گفت: تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و ما هرگز حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیریم.

طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است. ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را قبول نمی‌کنیم و تسلیم حماس نمی‌شویم. توقف جنگ قبل از نابودی گردان‌های حماس در رفح ممکن نیست.

وی افزود: ما خارج کردن فلسطینی‌ها از رفح را در راستای آمادگی برای عملیات قریب الوقوع در آنجا آغاز کردیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی