Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- اتحاديه هاي صيادي سراسر کشور با صدور بيانيه اي، اعلام کرد: وجود کشتي هاي صيادي چيني در آب هاي کشور مورد تاييد ما نيست.

به گزارش شامگاه دوشنبه ايرنا، در بخشي از اين بيانيه که يک نسخه از آن براي خبرگزاري جمهوري اسلامي دفتر بندرعباس ارسال شده، آمده است: حدود 6 ماه است که برخي شبکه هاي مجازي و رسانه اي توسط افراد و از طريق گروه هاي مختلف اقدام به پخش شايعاتي در خصوص فعاليت شناورهاي چيني، هندي، خارجي و تيراندازي در آب هاي جنوب کشور کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه اين بيانيه آمده است: اين افراد و گروه ها هر از گاهي اين اقدام خود را تکرار مي کنند و بارها نيز همين افراد از ما قصد تاييد موضوع را داشتند که با پاسخ قاطع ما روبه رو شدند و حتي به يکي از اين افراد و گروه ها اعلام کرديم که ما هر روز که در دريا هستيم، آنها را نمي بينيم.
در بيانيه اتحاديه هاي صيادي سراسر کشور آمده است: هر آنچه هست ، شناورهاي صيد فانوس ماهيان هستند که اين شناورها يا خريداري شده‌اند و يا به صورت کرايه توسط صيادان ايراني وارد کشور شده و با پرچم جمهوري اسلامي ايران تنها در آبهاي درياي عمان صيادي مي ‌کنند.
اتحاديه هاي صيادي سراسر کشور در بخش ديگري از اين بيانيه آورده است: برخي افراد و گروه ها در جاي ديگري شايعه بيکاري 50 درصد و نبود ارتزاق جامعه صيادي را به صدا درآورند که به گمان ما و بسياري از بهره برداران صيادي ، آنها با مطرح کرن اين موضوع سعي در ايجاد مشکل در اترزاق صيادان و خانواده آنها دارند.
اتحاديه هاي صيادي سراسر کشور در اين بيانيه اعلام کرده است: وضعيت اشتغال در اغلب بنادر کشور به گونه ‌اي است که برخي از آنها حتي در جمع خبرنگاران در هفته‌ هاي گذشته اعلام کرده‌اند که صيد يا قلاب به خصوص در صيد ماهيان صادراتي حرام گوشت به حدي ترويج يافته که امکان يافتن ملوان ايراني براي کار در لنج‌ هاي صيادي دشوار شده است.
در اين بيانيه آمده است: ما اتحاديه‌ها و تعاوني‌هاي صيادي کشور به صورت مستقل و يا با کمک شيلات اقدام به آموزش تکنولوژي‌ هاي نوين صيادي فانوس ماهيان و صيد تن ماهيان با قلاب با استفاده از خدمه يا ناخداهاي خارجي کرده ‌ايم.
اتحاديه هاي صيادي سراسر کشور در اين بيانيه آورده اند: تذکر ما به آنهايي است که بدون مطالعه و يا گاهي از روي اهداف اقتصادي و يا سياسي براي اهداف منطقه‌اي و استاني، بدون در نظر گرفتن نقطه نظرات ما نمايندگان رسمي صيادان و تنها با رجوع به برخي صيادان بي‌هويت و يا صيادان با هويت که اطلاعات کافي از شناورهاي فانوس ماهي ندارند، تلاش و زحمات مردان جهادي اين عرصه دولت را زير سئوال برده ‌اند تا با اهداف خود برسند.
اتحاديه هاي صيادي سراسري کشور در اين بيانيه اعلام کرده است: ما به نمايندگي از تمامي تعاوني ‌‌هاي صيادي سيستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و استان‌هاي شمالي اين اقدام را تقبيح کرده و بيان مي کنيم طي ماه ‌هاي اخير ارتباط جامعه صيادي با شيلات ايران بيش از پيش مستحکم ‌تر شده و هر آنکه بخواهد تفرقه ‌اي بين اين خانواده ايجاد کند از نگاه ما مطرود است.
در اين بيانيه آمده است: اقدامات اخير مشوش کننده و مورد حمايت جامعه صيادي نيست و از همه کساني که در عرصه رسانه فعاليت دارند تقاضا داريم سئوالات خود را از ما بپرسند نه کساني که اغراض‌ سياسي و اقتصادي خود را با تخريب صنعت صيادي، يدک مي‌ کشند.
7198/ 6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ تصمیمات مهم برای تسریع در اجرایی پروژه فیبر نوری استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد خوانساری در این سفر، با هدف ارزیابی مشکلات و چگونگی تسریع در توسعه پروژه فیبر نوری استان بوشهر، با استاندار، مدیران و پیمانکاران این طرح دیدار کرد.

در این دیدار مقرر شد، طی برگزاری جلسه‌ای مشترک با شهرداری‌ها، چالش‌های موجود پیرامون انعقاد و اجرای قرارداد‌ها برطرف شود و اپراتور‌ها نیز برنامه به‌روزرسانی شده خود را ارائه کنند.

مدیر معین پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های استان بوشهر، ضمن بررسی‌های میدانی وضعیت پیشرفت پروژه، از شهر کنگان و منطقه یک بوشهر نیز بازدید کرد. با هماهنگی میان مدیران ارشد شهر کنگان و اپراتور مقرر شد تا حداکثر ۶۰ روز آینده ۴۰ کیلومتر حفاری فیبر نوری کنگان کامل می‌شود.

این گزارش حاکی است، اهمیت اجرا و توسعه شبکه فیبر نوری در سال جدید، در حدی است که در قانون بودجه سال جاری، تمهیداتی برای تحقق این مهم در نظر گرفته شده است. طبق بند پ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه و شهرسازی مکلف هستند مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و معابر خارج از شهر را حداکثر پانزده روز پس از دریافت تقاضای اپراتور معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه کنند.

با تلاش‌های صورت گرفته در سطح کشور، تا کنون، اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۳۰ شهر کشور آغاز و یا نهایی شده و بیش از ۷ هزار کیلومتر مورد حفاری قرار گرفته است که ۷ میلیون خانوار را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

گفتنی است، با انجام موفق پروژه فیبر نوری در سراسر کشور، سرعت اینترنت به صورت صد برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود. از مزایای دیگر استفاده از فیبر نوری، دسترسی عادلانه مردم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با کیفیت در سراسر کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!
  • نقره داغ تیم داوری کشتی جنجالی در باکو؛ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • داوران معروف UWW محروم شدند، برنده کشتی جنجالی عوض نشد
  • باشگاه تراکتور کد داد؛ مذاکره با یحیی گل محمدی تایید شد!
  • اخذ تصمیمات مهم برای تسریع در اجرایی پروژه فیبر نوری استان بوشهر
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!
  • اعزام ۸۰۵ نفر از قزوین به حج عمره
  • تمجید اتحادیه جهانی کشتی از شاگردان رنگرز
  • مدیران پروازی از سراسر کشور حذف شوند