Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@20:10:47 GMT

حتما بعد از خوردن هر وعده غذایی این سبزی را میل کنید + تصویر

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۹۱۲۵

حتما بعد از خوردن هر وعده غذایی این سبزی را میل کنید + تصویر

‍‍‍‍‍‍

رکنا: آویشن درختچه ای کوتاه و پر شاخه است. شاخه های علفی آن پوشیده از برگ هایی در قسمت فوقانی ساقه است. گل های سفید ریز آن به طور چتری و منفرد می رویند. میوه آن فندق چهار قسمتی است. گیاه آویشن گیاهی است علفی با ساقه های کرکدار و سفید از خانواده نعناع (Lamiasceae) که سرشاخه های گل دار و برگ، آن قابل استفاده می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم ویدیو: 16.42M | مدت زمان ویدیو: 00:01:32

 آثار فارماکولوژیک اثر ضد سرفه و خلط آور و ضد اسپاسم این گیاه در مطالعات بر روی حیوانات از عمده ترین آثار آن بوده اند. ضد عفونی کننده، هاضم غذا، ضد سرفه، ضدبو، ضد تشنج، غذا.جوشانده این گیاه در درمان پیچش روده و اسهال موثر است.

آویشن عامل تصفیه کننده خوبی بوده و در درمان بی خوابی و امراض جهاز هاضمه مفید است. اگر ۵ تا ۱۰ گرم اویشن را در یک لیتر آبجوش دم کرده و با کمی عسل به بیماران مبتلا به تنگی نفس و کلیه و مثانه و درد مفاصل و سیاتیک موثر واقع خواهد شد. آویشن ضد تشنج وضد صرع و ضد نفخ هم است و برای تقویت بینایی و معده مفید است.

برای جلوگیری از ریزش مو ۲۰ گرم اویشن را در یک لیتر آب جوشانده آن را هرچند روز یک بار به سر بمالید. ضمنا در خوردن اویشن نباید زیاده روی کرد زیرا باعث بروز آلبومین در ادرار می شود. مواد موثره آویشن باغی خلط آور بوده و برای معالجه سرفه مورد استفاده قرار می گیرد. از تنتور و عصاره های الکلی پیکررویشی این گیاه برای معالجه سرفه، گلودرد، برونشیت و آسم استفاده فراوان می شود.

 مقدار مصرف ۱۱- ۴ گرم به صورت دم کرده ۳ بار در روز

 منع مصرف و عوارض جانبی از مصرف روغن فرار Escape آویشن به صورت خوراکی باید خود داری کرد و فقط به صورت استعمال خارجی کاربرد دارد و علایم مسمومیت با این گیاه و با روغن فرار آن تهوع، استفراغ، درد معده، سرگیجی و در نهایت تشنج، اغما و کلاپس قلبی تنفسی است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زن جوان خرگوش زایید ! + عکس

آخرین خبر از گم شدن جنجالی 2 پسر یاسوجی / پدران نگران کمک خواستند +عکس

بازیگر زن سرشناس با یخ خودش را سیر می کند + عکس

خائن بودن یک زن به شوهرش سمیرای بی گناه را به دردسر انداخت!

انتشار اولین عکس از قاضی شیطان صفت و قاضی فاسد + جزییات

عجیب ترین حمایت توسط احمدی نژاد از خانم تنیس باز امریکایی + اسناد

درگذشت کاوه سلطانی! / زمان و علت مرگ مشخص نیست! + عکس

2 پسر شیطان صفت دختری را در سرویس بهداشتی دانشگاه گیر انداختند + عکس

تجاوز به جسد دختر باکره در سردخانه / وقتی او را دیدم از خود بی خود شدم ! +عکس

اجرای وحشیانه ترین حکم اعدام توسط سرهنگ حقیقی

قاضی شیطان صفت اصفهان را بشناسید !

بلای شومی که خواننده صدا و سیما بر سر سهیلا آورد!

پدر بچه دختر 20 ساله، شهاب 17 ساله بود! / او فیلم بی حیایی می دید!

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه فرار Escape خانواده خوردن گل دار سفید ویدیو ها آویشن عکس ایران تهران فیلم عجیب دختر روزنامه فوتبالیست قاضی پدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟

ایتنا - تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.
تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم
تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

 

سوپر غذای تقویت کننده مغز
یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن
تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

دیگر خبرها

  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه