Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از اسپوتنيک، سفارت روسیه در آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد روابط کنونی میان مسکو و واشنگتن تحقق «بدترین سناریوهای جنگ سرد» است. در واکنش به اجرایی شدن تحریم های جدید علیه روسیه که آمریکا در ارتباط با پرونده سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه برقرار کرده است، سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد واشنگتن این تصمیم را با نادیده گرفتن دعوت مسکو به گفتگو و تب تحریم های آمریکا که آنها را به نقطه ای بدون بازگشت در حل و فصل مسائل بین المللی اضطراری هدایت می کند، اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سفارت روسیه در پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: آشکار است که بدترین سناریوهای جنگ سرد که جهان می بایست 30 سال پیش از آنها صرف نظر می کرد، اکنون شکل گرفته اند. معلوم می شود که هیچ کس از فشار بی‌رحمانه واشنگتن در امان نیست. همه نمی توانند در برابر این فشار مقاومت کنند؛ اما روسیه می تواند. تدابیر محدود کننده جدید آمریکا در ارتباط با دست داشتن احتمالی روسیه در مسموم کردن سرگئی اسکریپال و یولیا، دختر او 27 اوت اجرایی شده است. این تدابیر ممنوعیت صادرات فناوری هایی را که دارای کاربرد دوگانه هستند، خواه در زمینه نظامی یا غیر نظامی، شامل می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سفارت روسيه آمريکا جنگ سرد تحريم اسکريپال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد درباره اقدام آمریکا در وتوی درخواست فلسطین برای عضویت دائم در سازمان ملل، تاکید کرد که واشنگتن شورای امنیت را گروگان گرفته است.

نبنزیا در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: تصمیم مقامات آمریکایی در اواسط آوریل مبنی بر وتوی قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت دائم کشور فلسطین در سازمان ملل شده بود، «عمیقا تاسف‌برانگیز» است.

وی تاکید کرد: اقدامات واشنگتن به هیچ عنوان موضع اصولی سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل را منعکس نمی‌کند. در واقع، طی ۶ ماه اخیر و در بحبوحه تحولات و رخدادهای خاورمیانه، (شورای امنیت) به گروگان آمریکا تبدیل شده است.

دیپلمات ارشد روس درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تصریح کرد: چرخه خشونت باید متوقف شود و تنها راه توقف این چرخه، دستیابی به آتش‌بس بی‌قیدوشرط و آغاز مذاکرات بنیادی درباره توافق دیپلماتیک عادلانه است.

وی اضافه کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که در این راستا، عضویت فلسطین در سازمان ملل یکی از شروط اصلی است. این اقدام مواضع مذاکراتی طرفین را متوازن می‌کند.

رابرت وود، معاون نماینده واشنگتن در سازمان ملل، با دفاع از وتوی عضویت دائن فلسطین، مدعی شد که به گفته جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا «تنها راه نیل به صلح پایدار در منطقه، راه‌حل دوکشوری و تضامین امنیتی برای اسراییل است»!

کد خبر 6095280

دیگر خبرها

  • نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • فرار بزرگ پرسپولیس از بدترین سناریوی ممکن در دقیقه 95
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • ماشاالله قصاب کیست و کجاست؟ (+عکس)
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی