Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- عمليات اجرايي طرح ساماندهي و ساحل سازي رودخانه زرينه رود مياندوآب با حضور سرپرست معاونت سياسي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي، نماينده مردم مياندوآب، شاهين دژ و تکاب در مجلس شوراي اسلامي و مسوولان محلي آغاز شد.

به گزارش ايرنا، شهردار مياندوآب عصر روز دوشنبه در آيين کلنگ زني اين طرح گفت: ساحل سازي زرينه رود يکي از بزرگترين طرح هاي عمران شهري در شمالغرب کشور است و اجراي آن آرزوي مهم و ديرينه مردم مياندوآب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسول ملکي افزود: اين طرح در سه فاز به طول 3.6 کيلومتر از مقابل بيمارستان فاطمه(س) شروع مي شود و تا کوي امام علي (ع) ادامه مي يابد.
وي گفت: فاز اول آن به طول 550 متر اجراي ديوار ساحلي است که با اعتباري بالغ بر 200 ميليارد ريال توسط سازمان همياري شهرداري هاي استان آذربايجان غربي اجرا مي شود.
ملکي بيان کرد: فاز دوم آن نيز توسط اداره عمران و بهسازي شهري ايران (نمايندگي آذربايجان غربي) که محوطه سازي رودخانه است با اعتبار پنج ميليارد و 500 ميليون ريال اجرا مي شود و براي اجراي فاز سوم آن مبلغ 30 ميليارد ريال از طريق سازمان برنامه و بودجه آذربايجان غربي اختصاص يافته است‌.
وي گفت: همچنين براي لايروبي رودخانه 30 ميليارد ريال و احداث مکان هاي تفريحي 70 ميليارد ريال اعتبار برآورد شده و اختصاص داده شده است.
ملکي با تاکيد بر اينکه اجراي اين طرح مياندوآب را به قطب گردشگري تبديل مي کند، گفت: طرح مطالعاتي ساحل سازي زرينه رود از سال 1392 شروع شده بود ولي به علت تغييرات گسترده در شهرداري مياندوآب عملي نشده بود اما شوراي پنجم با آغاز فعاليت خود از طريق وزارت راه و شهرسازي اجراي اين مهم را پيگيري کرده است.
وي ادامه داد: بستر زرينه رود توسط عوامل انساني در معرض خطر قرار داشت و با ساماندهي آن ضمن تبديل به منطقه گردشگري، حالت طبيعي خود را حفظ خواهد کرد.
** بهره برداري از 14 پروژه عمراني
امروز همچنين به مناسبت هفته دولت 14 پروژه عمراني شهرداري مياندوآب با حضور مسوولان استاني و شهرستاني به بهره برداري رسيد.
ساخت پارک مسافر ستارخان يکي از اين طرح هاست که در ابتداي کوي جهادگران و جوار ساحل رودخانه زرينه رود در زميني به مساحت 1.3 هکتار و با 10 ميليارد ريال هزينه اجرا شده است.
آسفالت 90 هزار مترمربع معابر شهر مياندوآب از ديگر طرح هاي عمران شهرداري بوده که براي اجراي آن 30 ميليارد ريال هزينه شده است.
با بهره برداري از مخزن‌ 2 هزار مترمکعبي آب آشاميدني مجتمع 29 روستايي، پنج هزار و 946 خانوار روستايي مياندوآب نيز از آب شرب سالم بهره مند شدند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي نيز در آيين افتتاح اين مجتمع آبرساني گفت: اين پروژه شامل ساختمان پمپاژ، مخزن 2 هزار مترمکعبي آب شرب، 6 حلقه چاه عميق و نيمه عميق، ساختمان برق اضطراري 280 کيلو ولت آمپر و شبکه توزيع 42 کيلومتري است که در مجموع با 155 ميليارد ريال هزينه احداث شده و به بهره برداري رسيده است.
کاظم محمدي اقدم افزود: همچنين در طرح مجتمع آبرساني 29 روستايي مياندوآب، 63.5 کيلومتر خط انتقال احداث شده و طي يک سال گذشته براي تکميل آن 30 ميليارد ريال هزينه شده است.
محمدي اقدم بيان کرد: اين طرح 19 هزار و 322 نفر جمعيت روستايي شهرستان مياندوآب را تحت پوشش قرار مي دهد.
شهرستان مياندوآب در جنوب آذربايجان غربي واقع است و بيش از 277 هزار نفر جمعيت دارد.
9871/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی

سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: ۱۳۵ مصوبه در قالب ۱۸۱ طرح شامل ۹۰ فضای روباز و ۲۲ فضای سرپوشیده روستایی و ۲۴ فضای روباز و ۴۵ فضای سرپوشیده شهری در این سفر‌ها به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده است.

بیرامی اضافه کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح‌ها ۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که برای ۲۰ شهرستان تمهید و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: از حدود ۵۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی اضافه‌شده در آذربایجان‌غربی، ۲۸۰ هزار مترمربع در حوزه تکمیل طرح‌های نیمه تمام بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی افزود: ۷ پروژه برای محلات کم برخوردار در قالب مصوبات محرومیت‌زدایی با اعتبار بیش از ۹۳۰ میلیارد ریال شامل دو فضای روباز و ۵ فضای سرپوشیده به مساحت بیش از ۷ هزار مترمربع نیز در دست اجرا است.

به گفته بیرامی، همچنین در سفر رئیس‌جمهور هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای ۲۶ پروژه ورزشی سرپوشیده و ۱۹ فضای ورزشی روباز مصوب شده که از این میزان هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود