Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@07:14:10 GMT

سردرد جنسي چيست؟

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۹۹۱۶

سردرد جنسي چيست؟

خبرگزاري آريا -

سردرد جنسي با فعاليت جنسي همراه است به خصوص ارگاسم
ممکن است با بالا رفتن هيجان جنسي متوجه دردي ناخوشايند در ناحيه سر و گردن شويد. يا به طور معمول ممکن است دچار سردرد شديد و ناگهاني درست قبل از ارگاسم يا در حين ارگاسم شويد.
سردرد جنسي با فعاليت جنسي همراه است به خصوص ارگاسم. ممکن است با بالا رفتن هيجان جنسي متوجه دردي ناخوشايند در ناحيه سر و گردن شويد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

يا به طور معمول ممکن است دچار سردرد شديد و ناگهاني درست قبل از ارگاسم يا در حين ارگاسم شويد.
اغلب سردردهاي جنسي چيز مهمي نبوده و نياز به نگراني ندارند. ولي در مورادي ممکن است نشان از مشکلاتي جدي از قبيل تنگي عروق خوني تغذيه کننده مغز باشند.
علايم سردرد جنسي
دو نوع سردرد جنسي وجود دارد
درد خفيف در سر و گردن که با افزايش هيجان جنسي افزايش پيدا مي کند.
سردرد ناگهاني شديد و تند و تيز که قبل را در در لحظه ارگاسم اتفاق مي افتد.
در برخي افراد ترکيبي از دو حالت فوق ايجاد مي شود.
اغلب سردردهاي جنسي حداقل چد دقيقه طول مي کشد و برخي ديگر چند ساعت يا حتي 2 تا 3 روز ادامه دارد.
بسياري از افراد مبتلا به سردرد جنسي به صورت خوشه اي در طي چند ماه آن را تجربه مي کنند و پس از آن ممکن است تا يک سال ي بيشتر بدون سردرد زندگي کنند. حدود نيمي از افراد مبتلا به سردرد جنسي شش ماه پشت سر هم آن را تجربه مي کنند. برخي افراد ممکن است در طول زندگي تنها يک بار اين حمله را تجربه کنند.
چه زماني براي سردرد جنسي بايد به پزشک مراجعه نماييد
سردردهاي جنسي اغلب نگران کننده نيستند ولي اگر در طول فعاليت جنسي دچار سردرد مي شويد به خصوص اگر اولين سردرد شما باشد يا ناگهاني شروع شود بهتر است با پزشک مشورت نميايد.
علل ايجاد سردرد جنسي
هر نوع فعاليت جنسي که منجر به ارگاسم شود مي تواند منجر به سردرد جنسي شود.
سردرد هاي هر از گاهي يا سردردهايي که آرام آرام زياد مي شوند ممکن است جزو اختلالات اوليه سردرد باشد و ربطي به بيماريهاي زير نداشته باشند ولي سردردهاي جنسي که ناگهاني بوجود مي آيند ممکن است به دلايل زير ايجاد شده باشند:
انبساط يا حباب در ديوراه شريان داخل سر يا آنوريسم داخل جمجمه intracranial aneurysm
اختلال در ارتباط بين شريان ها و رگ هاي مغز يا ناهنجاري شريان arteriovenous malformation که به فضاي پر شده با مايع اسپينال و اطراف مغز خونريزي مي کند.
خونريزي ديواره عروق منتهي به مغز
سکته مغزي
بيماري عروق کرونر
مصرف برخي داروها مانند قرص هاي ضد بارداري
التهاب از عفونت هاي خاص
سردردهاي جنسي همراه با از دست دادن هوشياري، استفراغ، سفت شدن گردن بيش از 24 ساعت معمولا نشان از علايمي خطرناک دارند.

اغلب سردردهاي جنسي چيز مهمي نبوده و نياز به نگراني ندارند
عوامل افزايش دهنده خطر سردردهاي جنسي
هر کسي ممکن است سردرد جنسي را تجربه کند ولي عواملي که خطر آن را بيشتر مي کنند عبارتند از:
مرد بودن. مردها بيشتر مستعد ابتلا به سردرد جسي هستند.
سابقه ميگرن. مبتلايان به ميگرن احتمال بيشتري دارد به سردرد جنسي مبتلا شوند.
پيشگيري از سردرد جنسي
گاهي اوقات با متوقف کردن فعاليت جنسي قبل از ارگاسم مي توان از سردرد جنسي پيشگيري کرد. غير فعال بودن در طول رابطه جنسي هم مي تواند به پيشگيري از سردرد جنسي کمک کند.
روش هاي تشخيص سردرد در رابطه جنسي
تصويربرداري مغزي
پزشک شما احتمالا براي تشخيص از تصويربرداري مغزي استفاده مي کند.
انجام MRI مي تواند به شناسايي هر گونه علت زمينه اي براي سردرد کمک کند.
در برخي موارد به خصوص اگر سردرد شما کمتر از 48 تا 72 ساعت قبل رخ داده باشد ممکن است پزشک براي تشخيص از سي تي اسکن استفاده کند.
آنژيوگرافي براي تشخيص علت سردرد هنگام ارگاسم
پزشک با کمک آنژيو گرافي يا MRA عروق خوني مغز و گردن را بررسي مي کند.
در اين روش با استفاده از يک لوله نازک و انعطاف پذير که معمولا از کشاله ران وارد بدن شده و به عروق گردن مي رسد و مواد کنتراست را به داخل عروق تزريق مي کند تا دستگاه اشعه ايکس بتواند تصويري مناسب از شريان هاي گردن و مغز تهيه کند.
آزمايش مايع مغزي نخاعي
اگر سردرد ناگهاني شروع شده باشد و تصويربرداري طبيعي باشد پزشک با گرفتن مقداري از مايع مغزي نخاعي و آزمايش آن مي تواند خونريزي يا عفونت را تشخيص دهيد.
روش هاي درمان سردرد جنسي بعد از ارگاسم
در بسياري از موارد سردرد جنسي شما مي تواند تنها سردرد شما باشد. برخي سردردهاي جنسي به سرعت از بين مي روند و نيازي به استفاده از مسکن پيدا نمي کنيد.
داروهاي پيشگيري براي سردرد جنسي
اگر سابقه سردرد جنسي داريد و علت خاصي براي آن تشخيص داده نشده باشد بايد به طور منظم داروهايي براي پيشگيري استفاده کنيد از جمله :
داروهايي که مي توانيد روزانه استفاده کنيد مثل پرولاپانول propranolol (Inderal, Innopran XL ) يا متوپرولول metoprolol (Lopressor, Toprol-XL ) که براي درمان فشارخون بالاريال بيماري عروق کرونري و ميگرن استفاده مي شوند. اين داروها در صورتي که به صورت مکرر و طولاني دچار سردرد مي شويد توصيه مي شوند.
داروهاي گاه به گاه مثل ايندومتاسين Indomethacin (Indocin, Tivorbex ) و داروهاي ضد التهابي يا تريپانس triptans که جزو داروهاي ضد ميگرن است و مي توانيد يک ساعت قبل از رابطه جنسي براي پيشگيري از سردرد استفاده کنيد.
منبع: سلامت نيوز


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات کشف پرونده‌های قاچاق دختران و فساد جنسی

سردار سعید منتظرالمهدی با تشریح گوشه‌ای از دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای تاکید کرد: پلیس به عنوان آخرین و مهمترین حلقه در لبه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، از آخرین وضعیتِ زیر پوستِ شهر مطلع بوده و مطابق آن اقدام و عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات و مأموریت‌های پلیس به ویژه پلیس امنیت عمومی فراجا در راستای حفظ سلامت جامعه و ارتقای امنیت و آرامش در دو بخش جرایم آشکار و پنهان پیگیری می‌شود؛ افزود: در یکی از این جرایم بینِ بخشی (نیمه آشکار و نیمه پنهان) به پروژه سرویسِ اسکورت و انهدام شاخه خارجی باند فساد و فحشاء که اقدام به شناسایی، جذب و انتقال دختران برای خدمات جنسی و قاچاق آن ها به خارج از کشور می‌ کردند اشاره کنم که از نقاط درخشان کارنامه کاری همکارانم در پلیس امنیت عمومی فراجا است.

به گفته وی در فاز نخست این پرونده ۲۴ نفر، در فاز دوم ۵۷ نفر دستگیر و در فاز سوم نیز تعداد زیادی شناسایی شده که پرونده آن ها در دست اقدام و پیگیری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه به «پروژه کینگ» که شبکه ای سازمان یافته برای قاچاق زنان به کشورهای ترکیه و گرجستان بود، اشاره کرد و گفت: ارتباطات آن ها با باندهایِ تجارتِ مستهجن و غیر اخلاقیِ خارج از کشور مشخص و در نهایت اعضای اصلی را در تهران، البرز، پایانه فرودگاهی و گذرگاه مرزی بازرگان دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

سخنگوی پلیس با اشاره به پرونده «چَتِر بِیت» که اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروج فساد به صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشر کننده محتوای غیر اخلاقی می‌نمود، گفت: متأسفانه برخی از دخترانِ کم سن و سال و جوان (۱۵ تا ۲۶ سال) در دام سرکرده شبکه «چَتِربِیت» که در قالب کارآفرینی برای جوانان در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، طراحی سایت و شبکه و … تبلیغ می‌ کرد گرفتار آمده و پس از شناسایی، ساماندهی و آموزش، اقدام به تولید فیلم‌های جنسی زنده برای مردان با ملیت‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، اوکراینی، روسی، انگلیسی و… می کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه با اشاره به پرونده بزرگ و چندوجهی "رافائل" که با هدف تغییر ذایقه فرهنگی مردم به سوی ابتذال و حیا زدایی از جامعه عفیف دختران و زنان ایرانی دست به کار شده بودند، گفت: پلیس توانست با انواع اقدامات فنی ۲ سر شبکه اصلی، ۵ پل ارتباط داخل و خارج، ۸ عکاس و فیلمبردار فیلم‌های مستهجن و ۵۰ مدل را شناسایی و دستگیر و سکوهای تبلیغاتیِ آنان را مسدود کند.

وی خاطر نشان کرد: البته کار بر روی این پرونده به پایان نرسیده است؛ رافائل از سرشاخه‌های اصلی خارج از کشور است که تبعه یکی از کشورهای آمریکای جنوبی و ساکنِ کشورهای همسایه است و تعاملات وسیعی با انواع باندهای فساد، فحشاء و سایت‌های شرط بندی با گردش مالی بالا در خارج کشور دارد و در این سو نیز ارتباط گسترده‌ای با تولیدکنندگان محتواهایِ مبتذلِ ایرانی و سطحِ یک این پرونده که به خارجِ کشور تردد داشتند، دارد؛ پلیس در این پرونده و به طور خاص از مسیر سازمان جهانی اینترپل و سایرِ راه‌های قانونی و بین‌المللی در حال پیگیری است.

سخنگوی پلیس در ادامه به سراغ پرونده «لِوِل آپ دنس» که به بهانه اجرای مسابقه رقص در کشورهای همسایه اقدام به شناساییِ دختران برای اهداف غیر اخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاقِ انسان و تشکیل شبکه‌های فحشاء و … می‌نمودند، رفت و گفت: پشت پرده برخی از تبلیغات به ظاهر مفرح و کم خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • جزئیات کشف پرونده‌های قاچاق دختران و فساد جنسی
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته تجارت جنسی در طرح نور
  • شناسایی باندهای فحشا و تجارت جنسی
  • رابطه جنسی مرد انگلیسی با اجساد
  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • ببینید | تصاویر ضبط شده از تله مرگبار پلیس آمریکا برای یک بیمار جنسی
  • اختصاص دستگاه تخصصی آنژیوگرافی عروق قلبی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد