Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  مرکز فارس ، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با پرداخت تفاوت قیمت دارو‌های خارجی بیماران تالاسمی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این دارو‌ها با همان قیمت سابق توزیع می‌شود.
نیک نهاد افزود: بیمارانی که با تشخیص پزشک لازم است داروی خارجی مصرف کنند به بیمارستان‌های امیر و شهید دستغیب شیراز مراجعه و داروی خود را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی گفت: هم اکنون قیمت دارو‌های خوراکی و تزریقی تولید داخل بیماران تالاسمی هزار تا دو هزار تومان و دارو‌های خارجی ۵۰ هزار تومان در ماه است.
وی از توزیع دارویی با فرمولاسیون جدید برای این بیماران خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شود این دارو در مقایسه با دیگر دارو‌های مصرفی آنان تاثیر بهتری داشته باشد.
داروی خارجی تزریقی و خوراکی بیماران تالاسمی از حدود چهار ماه پیش از پوشش بیمه تأمین اجتماعی خارج شد و بر این اساس قیمت ماهانه ۵۰ هزار تومانی که بیماران برای تأمین داروی مورد نیاز خود می‌پرداختند در هفته‌های اخیر به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته بود.
۷۴۲ بیمار تالاسمی در شیراز و هزار و ۳۷۶ نفر مبتلا در استان فارس زندگی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تالاسمي معاون غذا دانشگاه علوم پزشکي داروي خارجي داروي تالاسمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌‌فروشی داروی کمیاب به بهانه یک بخشنامه

احمد جعفری‌نسب مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره برگزاری این گشت مشترک اظهار کرد: گشت مشترک تعزیرات حکومتی در قالب سه تیم با دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه گران‌فروشی دارو‌های کمیاب به ۹ داروخانه معروف و منتخب مراجعه کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: مشکل اصلی که در این گشت مشاهده شد این بود که داروخانه‌ها حتی در مواردی که دارو دارای قیمت مندرج در روی بسته‌بندی است بر اساس نرخ سامانه‌ای و جدید اقدام به نرخ‌گذاری جدید و عرضه دارو می‌کنند.

جعفری نسب با اشاره به اینکه صاحبان این داروخانه‌ها بخشنامه‌ای از وزارت بهداشت را توجیه کار خود کرده‌اند، گفت: این موضوع در حال بررسی است و نباید اجازه دهیم با استفاده از یک بخشنامه بستری برای گران فروشی و اجحاف در حق مردم به‌ویژه در حوزه سلامت ایجاد شود.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران، محصولی که با مواد اولیه پارسال تولید شده نباید روزانه براساس نوسانات بازار قیمت‌گذاری شود.

جعفری‌نسب دیگر تخلفات این داروخانه‌ها را قاچاق و عرضه داروی تاریخ مصرف گذشته عنوان کرد و گفت: این پرونده‌ها برای کارشناسی به کمیسیون ماده ۱۱ ارسال شد و پس از دریافت استعلام ها، حکم این متخلفان صادر می‌شود.

در این گشت مشترک مدیر کل امور بهداشت، دارو و درمان سازمان تعزیرات حکومتی روسای شعب تهران را همراهی می‌کرد همچنین پزشکان سازمان غذا و دارو و پلیس قاچاق نیز حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • گران‌‌فروشی داروی کمیاب به بهانه یک بخشنامه
  • ولایی: هیچ دلیلی برای وجود داروی غیرمجاز در داروخانه‌ها قابل پذیرش نیست
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲