Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر لله‌گانی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: انجمن‌های علمی در حوزه معاونت‌های فرهنگی، دانشجویی، دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از سال 94 در وزارت بهداشت شکل گرفته است؛ یکی از مسائل مهم در انجمن‌ها، مسائل علمی و  اجتماعی است که اهمیت ویژه‌ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لله‌گانی ادامه داد: انجمن‌های علمی حوزه بهداشت فعالیت بسیار گسترده‌ای دارند و یکی از کارهای آنها بازدید از کارگاه‌های مختلف و اطلاع‌رسانی است؛ در سطح شهر، مدارس، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها به ارتقای آگاهی مردم کمک می‌کنند و  باید بتوانیم این اطلاعات مردم را افزایش دهیم و آن را فرهنگ‌سازی کنیم.

وی افزود: اگر بتوانیم بخش آگاهی مردم را افزایش دهیم تاثیر بسزایی در سلامت جامعه دارد؛ یکی از کارهای انجمن‌های علمی این است که در حوزه‌ها با مدل‌های مختلف به افزایش آگاهی مردم کمک کند؛ یکی دیگر از کارهای انجمن‌های علمی این است که در عرصه نوباوری، خلاقیت، کارآفرینی و توسعه استارتاپ‌های حوزه سلامت پیشرفت داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت تشریح کرد: تکنولوژی وارد کشور شده است و ناگزیر درگیر مباحث تکنولوژی و فناوری دنیا هستیم و طبیعتا دانشگاه‌ها باید نهایت استفاده را از فناوری و تکنولوژی در حوزه‌های تخصصی خود ببرند؛ انجمن‌های علمی باید بستر تمرین برای دانشگاه‌های علوم پزشکی شوند.

لله‌گانی بیان کرد: باید مردم با مقوله های  مختلف کارآفرینی، استارتاپ‌ها و سلامت‌ آشنا شوند که در این تجمع‌ها و گردهمایی‌های دانشجویی می‌توان به این فکر کرد که چطور در حوزه‌های خود کارآفرین باشند.

ایجاد بستر مناسب دانشجویی برای توسعه کارآفرینی

وی افزود: بستر دانشجویی این امکان را ایجاد کرده تا دانشجویان گرد هم آیند و ابتکارات جدیدی ایجاد کنند، به عنوان مثال استارتاپ‌هایی در حوزه سلامت ایجاد شده‌اند که جزد افتخارات کشور است.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت اضافه کرد: با پیشرفت در این حوزه‌ها می‌توان اطلاعات زیادی را در دسترس مردم قرار داد.

لله‌گانی یادآوری کرد: از دانشجویان در پیشرفت استارتاپ‌ها حمایت می‌کنیم؛ ارتباطات و مشارکت‌های اجتماعی اهمیت بسیاری دارد و دانشجویانی که در این حوزه کار علمی انجام می‌دهند با ارتباطات و تعاملات جدید باید آشنا شوند و باید کار تیمی را آموزش ببینند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مصری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جشن روز دندانپزشک که به همت انجمن دندانپزشکی استان قم  برگزار شد،گفت: با کمک انجمن دندانپزشکی استان، کمیته بهینه سازی خدمات دندانپزشکی استان دایر شده و شاهد خدمات گسترده آن هستیم.

وی افزود: در راستای توسعه مباحث دندانپزشکی، رشته دستیاری دندانپزشکی و دندانپزشکی کودکان را مد نظر داریم که به زودی در دانشگاه علوم پزشکی قم، دایر خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کیفیت خدمات دندانپزشکی در استان قم به عنوان یک نقطه قوت برای استان است که باید همواره در این زمینه کوشیده و این جایگاه را حفظ کنیم.

 در پایان این مراسم از دندانپزشکان نمونه استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌