Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@04:26:27 GMT

وزیر دفاع: جنگ جهانی علیه سوریه به پایان نرسیده

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۰۶۶۱

وزیر دفاع: جنگ جهانی علیه سوریه به پایان نرسیده

«امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که با سوریه توافقنامه‌ای امضا کردیم که مهمترین بندهای آن نوسازی نیروهای مسلح است.

حاتمی افزود: با امضای این توافق، زمینه برای نوسازی صنایع نظامی سوریه فراهم شده است.

وزیر دفاع ایران تاکید کرد، بیشتر اراضی سوریه که تحت اشغال تروریست‌ها بود، اکنون تحت کنترل دمشق قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی با بیان اینکه جنگ جهانی علیه سوریه هنوز به پایان نرسیده، گفت: جنگ در سوریه به پایان نرسیده است، زیرا همچنان برخی از اراضی این کشور تحت اشغال تروریست‌ها و عناصر مسلح قرار دارد.

او گفت: دولت سوریه این حق را دارد که به هرگونه تجاوزگری پاسخ دهد، همچنانکه به تجاوزات قبلی پاسخ داد.

امیر حاتمی همچنین نشست با بشار اسد را خیلی خوب ارزیابی کرد و گفت: اسد روحیه بسیار بالایی برای مبارزه با تروریست‌ها دارد.

وزیر دفاع ایران گفت: حزب الله لبنان قدرتی مهم و موثر برای مقابله با تروریست‌ها در سوریه در کنار ایران و روسیه است. حزب الله به درخواست دولت سوریه وارد این کشور شد.

امیر حاتمی افزود: حضور نیروهای ایرانی در سوریه به درخواست دمشق است و هیچ کشور سومی حق ندارد درباره این مساله اظهار نظر کند.

وزیر دفاع ایران اعلام کرد که با توجه به قدرت نظامی ایران، معتقدم که تهدیدات نتانیاهو درباره حمله به ایران دور از واقعیت است.

حاتمی تاکید کرد که نشست سه جانبه ایرانی، ترکی و روسی مهم و موثر است.

او با اشاره به تحکیم روابط ایران و روسیه گفت که همکاری و روابطی که اکنون بین این دو کشور وجود دارد، در گذشته وجود نداشت.

وی تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران سعی دارد که همه کشورهای منطقه در شرایط صلح و امن باشند و از مظلومان دفاع می‌کند.

حاتمی اظهار داشت که ایران بر مبنای سیاست دفاع از حق ملت فلسطین و مردم مظلوم مانند ملت یمن، فعالیت می‌کند. حمایت ما از ملت یمن، سیاسی و بر اساس قوانینی است که به آن اعتقاد داریم.

وی همچنین به مساله تحریم اشاره کرد و گفت: این مساله برای ما جدید نیست، زیرا این اقدام ظالمانه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است.

امیر حاتمی اعلام کرد که ما اراده مقابله با این تحریم‌ها را داریم و سعی می کنیم این حرکت‌های ظالمانه علیه ملت یمن را خنثی کنیم.

وزیر دفاع ایران گفت که آنچه رئیس جمهور ایران به ما می‌گوید، لازم الاجرا است و باید این مساله را به دقت درک کرد.

امیر حاتمی همچنین به مشکل محاصره قطر اشاره کرده و گفت: ما روابط خوبی با قطر داریم و وظیفه همسایگی خود در قبال قطر را به جا آورده‌ایم.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: امیر حاتمی جنگ جهانی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه استقبال کرد.

 به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد روز سه شنبه در یک موضع گیری رسانه‌ای از پاسخ جنبش حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه استقبال کرد و این هوشمندی سیاسی مقاومت را جلوه دیگری از قدرت میدانی آن توصیف کرد.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران از طرح ارائه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، آزادی زندانیان فلسطینی، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسرائیلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ حمایت می‌کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حسینی: والیبال باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند
  • حسینی: والیبال ایران باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • پایان کار بانوان ایران در تفنگ ۱۰ متر جام جهانی تیراندازی
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • آخرین جزئیات از مذاکرات قاهره/ منابع صهیونیستی: مذاکرات به نتیجه نرسیده است/ منابع مصری: مذاکرات برای رسیدن به توافق ادامه دارد