Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@10:17:15 GMT

داوری در اتاق شیشه‌ای!

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۱۰۳۱

به گزارش ایکنا از خوزستان، مرحله نیمه نهایی مسابقات تواشیح کشور به پایان رسید و گروه‌ها منتظر اعلام نتایج هستند. در زیر متن گفت‌وگوی ایکنا با مسئولان گروه‌های شرکت کننده در این مسابقات را بخوانید.

نصراله بریچی سرپرست گروه العباد اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره مسابقات تواشیح اظهار کرد: امسال مسابقات یک مرحله مقدماتی داشت که فقط برای تعیین سطح گروه‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله اول تواشیح و همخوانی به صورت ضبط شده اجرا شد و در مرحله دوم همان اثر به صورت زنده اجرا شد و قطعا در مقابل داور اجرا کردن استرس خود را دارد اما خوب است.

داوری در اتاق شیشه‌ای!

وی ادامه داد: آنچه که سالها به دنبالش بودیم شفاف سازی در نمرات بود. امسال به نظرم شفاف ترین داوری‌ها را شاهد بودیم. هرسال اشتباهات زیادی صورت می‌گرفت اما حضور داوران متعدد و تأیید توسط کمیته فنی و هیئت داروان نقطه بسیار خوبی بود. امسال بهترین شفاف ترین و بهترین نحوه داوری را داشتیم چراکه ما کمتر از 5 دقیقه کارنامه‌مان به دستمان می‌رسید.

متاسفانه حضوری از مردم را در مسابقات ندیدیم

بریچی گفت: متاسفانه حضوری از مردم را در مسابقات ندیدیم می‌توانستند جایی را برای حضور مردم تدارک ببینند این موضوع می‌تواند روحیه مثبتی را به گروه‌ها بدهد چون میزبان شهر مقدس قم بود اگر تمهیداتی تدارک دیده می‌شد حتما مردم می آمدند. بعد از برگزاری مسابقه با ما مصاحبه کردند که به نظرتان جایگاهتان چه می شود این امر برای بیننده جذابیت و هیجان دارد.

آیا نهادی برای حمایت مالی از گروه‌های تواشیح  برای تولید آثارشان هست؟

سرپرست گروه العباد اهواز درباره بهره‌مندی از استعداد گروه‌های تواشیح گفت: خودتان می‌بینید گروه اول شد، حج رفت در محضر مقام معظم رهبری اجرا کرد که آرزوی هر گروهی است، برنامه‌های تبلیغی هم داشت آخرش چه می‌شود؟ آیا نهادی برای حمایت مالی از گروه‌ها برای تولید آثارشان هست؟ می‌شود از سرپرست گروه‌های تواشیح برای کارآموزی داوری استفاده کرد البته این پیشنهاد من است شاید خیلی‌ها نظرشان این نباشد.

وی ادامه داد: اجرای تواشیح در برنامه‌ها جذابیت دارد هرجا رفتیم مردم سریع موبایل‌هایشان را در می‌آورند. باید روی این امر کار شود. این بی برنامگی‌ها باعث می‌شود که خیلی از گروه‌ها در عرصه نباشند. تواشیح چون با موسیقی عجین شده جذاب است. استفاده از هارمونی، ترکیب‌های زیر و بم جذاب است.

به مدیرکل اوقاف خوزستان نامه دادیم؛ دریغ از یک جواب/ اوقاف خوزستان و امور قرآنی آن توانایی اداره امور قرآنی را ندارند

بریچی درباره عملکرد اوقاف خوزستان در اعزام شرکت کنندگان به مسابقات نیمه نهایی گفت: متاسفانه علی رغم اینکه بنده به اتفاق چندین سرپرست گروه تواشیح استان و چندین قاری و حافظ نامه‌ای مبنی بر تهیه شرایط ایاب و ذهاب به مدیرکل اوقاف خوزستان ارسال کردیم اما اتفاقی رخ نداد. دریغ از یک جواب. متاسفانه باب شده که ما هر روز خواهش و التماس کنیم. سالهای گذشته این موضوع منجر به این شد که ما به بازرسی اوقاف کشور شکایت کنیم. اوقاف خوزستان برای قاریان، حافظان و گروه های تواشیح چه کرده؟ چندسال است که ما این را می‌شنویم که موقوفه قرآنی نداریم. معلوم شد که اوقاف خوزستان و امور قرآنی آن توانایی اداره امور قرآنی را ندارند. حتی مرحله ضبط اثر هم هدیه دارد اما آن را هم به ما ندادند.

سرپرست گروه العباد اهواز بیان کرد: از ایکنا بخاطر نگاه ویژه به امور قرآنی استان تشکر می‌کنم و درخواست می‌کنم که ایکنا یک نشست با مدیرکل و مسئول امور قرآنی اوقاف خوزستان بگذارد و از سرپرستها دعوت شود که حداقل صحبت‌های ما را بشنوند.

در  فضای مجازی و حقیقی گفته می‌شود که کیفیت مسابقات کم شده و به همین دلیل گروه‌های خوزستانی رتبه‌های اول تا سوم را به دست می‌آورند

همچنین باقر سواری، مسئول گروه تواشیح میعاد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا خوزستان اظهار کرد: مسابقات در مرحله نیمه نهایی به خوبی برگزار شد. در  فضای مجازی و حقیقی گفته می‌شود که کیفیت مسابقات کمتر شده و به همین دلیل گروه‌های خوزستانی رتبه‌های اول تا سوم را به دست می‌آورند. من به آنها گفتم و می‌گویم، اذعان دارم که کیفیت مسابقات نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده اما کیفیت اجرای گروه‌های خوزستانی را ببینید. آیا کیفیت اجرای گروه‌های خوزستانی نسبت به چهار سال قبل کمتر شده یا بهتر شده؟ این را باید ملاک قرار دهید اگر کل مسابقه کیفیتش پایین آمده به ما چه ربطی دارد؟ کیفیت آثار گروه‌های خوزستانی روز به روز دارد بیشتر می‌شود. این جفاست به گروه‌های خوزستانی که گفته می‌شود کیفیت کار آنها پایین است. آثار اجراشده در سالهای گذشته توسط گروه باقرالعلوم را با کارهای الان گروه‌ها مقایسه کنید ببینید چقدر کیفیت کار متفاوت است. اتفاقی نیست که گروه‌های خوزستانی سه سال پشت سر هم اول تا سوم می‌شوند و این باید حتماً پررنگ شود.

وی ادامه داد: امسال در حرکتی نو مرحله نیمه نهایی به مسابقات اضافه شد که به صورت ضبط اثر برگزار شد و به نظر من خیلی زیبا و قشنگ بود اگرچه ضعف‌هایی هم داشت اما از این برنامه راضی هستیم و قرار است که در قالب چندین برنامه از شبکه قرآن سیما هم پخش شود.

سواری با بیان اینکه ما از کیفیت برگزاری مسابقات راضی بودیم هر چند از شرایط اسکان راضی نبودیم، گفت: بعد از مسابقه باید هتل محل اسکان را ترک می‌کردیم. ما با ماشین‌های شخصی خود رفتیم. اوقاف خوزستان قرار بود بلیت برای ما تهیه کنند که تهیه نکردند و مجبور شدیم با خودروی شخصی برویم. مسابقه ما تا اذان مغرب طول کشید و پس از آن به هتل که مراجعه کردیم گفتند نمی‌توانید اسکان داشته باشید. چون مسیر از قم تا به اهواز خیلی طولانی است درخواست کردیم به ما اسکان دهند که گفتند در یکی از بقاع می‌توانید اسکان داشته باشید. این نوع برخوردها در شأن گروه‌های خوزستانی نیست.

حضور پنج گروه در نیمه نهایی نشان دهنده قدرت خوزستان در تواشیح کشور است

مسئول گروه تواشیح میعاد خوزستان با بیان اینکه از اجرای خودمان راضی بودیم هر چند که تمام توانایی ما این نبود، افزود: امتیازهای گروه‌های خوزستانی خیلی به هم نزدیک بود. حضور پنج گروه در نیمه نهایی نشان دهنده قدرت خوزستان در تواشیح کشور است. آنچه که جا دارد پررنگ شود کیفیت همخوانی گروه‌های خوزستانی بود. در سال‌های گذشته به غلط گفته می‌شد که گروه‌های خوزستانی در همخوانی ضعیف هستند در حالی که گروه‌های ما در همخوانی خیلی خوب هستند. به طور مثال گروه آل‌یاسین خیلی نمره خوبی به دست آورد.

وی درباره شیوه برگزاری مسابقات گفت: من همچنان بر نظر خودم هستم که شیوه برگزاری سنتی مسابقات تواشیح بهتر است البته با این اصلاحیه که سهمیه گروه‌های خوزستانی نباید از چهار گروه کمتر شود. به دلیل اینکه اگر مسابقات به شیوه سنتی برگزار شود، گروه‌های دیگر آثار هم را می‌شنوند، مردم و جوانان جذب این هنر دینی می‌شوند. همین دور هم جمع کردن جوانان کار فرهنگی و تبلیغی است و محافل مردمی باید گسترش یابد نه اینکه این جلسات را به شکل استودیویی ضبط کنیم و پخش کنیم این خوب اما برگزاری جلسات به شکل سنتی و مردمی باید حفظ شود.

استفاده از شیوه جدید داوری و سه داور برای هر رشته نزاع و اختلاف سلیقه را به حداقل می‌رساند

سواری عنوان کرد: استفاده از شیوه جدید داوری و سه داور برای هر رشته نزاع و اختلاف سلیقه را به حداقل می‌رساند. قبلاً می‌گفتند یک داور اما الان حضور سه داور شیوه خیلی خوبی است. اعلام نتایج در خود مسابقه و نوشتن نقاط قوت و ضعف و کارنامه دادن به گروه‌ها خیلی خوب است.

وی در پایان عنوان کرد: از زحمات تمام استادانی که از وجودشان استفاده کردیم به ویژه ناصر دغاغله که آهنگسازی آثار گروه را انجام داد، تشکر می‌کنیم. ما قبلا از عملکرد اوقاف گلایه کرده‌ایم اما بی فایده بوده است.

مجید سواری مسئول گروه تواشیح آل یاسین عین دو اهواز هم در اینباره به خبرنگار ایکنا گفت: حضور داوران در نزدیک به صحنه و فاصله کم شرکت کننده ب داور و اجرای مستقیم و دریافت نمره در همان لحظه برای خودمان خیلی تاثیرگذار بود. 

وی ادامه داد: آنها در نظر دارند که این برنامه را از تلویزیون پخش کنند تا همه از آن استفاده کنند.

سواری گفت: اوقاف به ما گفت بلیت رفت و برگشت بگیرید و ما بعدا هزینه را پرداخت می‌کنیم. نفری دو میلیون ریال قرار شد بدهند که هنوز هم به ما ندادند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان تواشیح مسابقات قرآن فعالیت های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۱۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

24 تیم یورو 2024 شناخته شدند!

به گزارش ورزش سه، امشب در مسابقاتی پرهیجان گرجستان با شکست یونان و لهستان با پیروزی مقابل ولز در ضربات پنالتی و اوکراین با برد 2-1 مقابل ایسلند فهرست 24 تیمی یورو 2024 را تکمیل کردند.
با برگزاری این سه دیدار از مرحله پلی آف جام ملت‌های اروپا، اکنون وضعیت تمامی گروه های یورو ۲۰۲۴ مشخص شده و در فاصله ۷۹ روز تا آغاز مسابقات، ۲۴ تیم حاضر در این تورنمنت خودشان را برای این مسابقات آماده خواهند کرد.
اکنون لیست گروه های یورو ۲۰۲۴ به شرح زیر است:
گروه A: آلمان، اسکاتلند، مجارستان و سوئیس
گروه B: اسپانیا، کرواسی، ایتالیا و آلبانی
گروه C: اسلوونی، دانمارک، صربستان و انگلیس
گروه D: لهستان، هلند، اتریش و فرانسه
گروه E: بلژیک، اسلواکی، رومانی و اوکراین
گروه F: ترکیه، گرجستان، پرتغال و جمهوری چک

این تورنمنت در آلمان برگزار می‌شود و آلیانز آرنا، ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ، جمعه ۲۵ خرداد میزبان بازی افتتاحیه است. در این بازی آلمان با اسکاتلند بازی خواهد کرد.
مسابقات یورو ۲۰۲۴ یک ماه ادامه خواهد داشت و فینال آن روز ۲۵ تیر ماه در ورزشگاه المپیک برلین برگزار می‌شود.
این نخستین میزبانی آلمان بعد از اتحاد است و پیش از این آلمان غربی در سال ۱۹۸۸ میزبان جام ملت‌های اروپا بوده است.

دیگر خبرها

  • انتخاب پینگ پنگ باز خوزستانی برای مسابقات قهرمانی نوجوانان دختر آسیا
  • خیران خوزستانی در خط مقدم خدمت به محرومان قرار دارند
  • نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان
  • خوراکی‌های متفاوت سفره افطار خوزستانی‌ها | از هریسه تا لگیمات و محلبی
  • هوای این شهر در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت
  • ۲۴ تیم یورو ۲۰۲۴ شناخته شدند!
  • اشک و لبخند دختران ورزشکار خوزستانی در سالی که گذشت
  • آژیر قرمز برای ۳ تیم خوزستانی/ نابسامانی مدیریتی عامل اصلی ناکامی
  • 24 تیم یورو 2024 شناخته شدند!
  • ساخت سامانه رباتیک معاینات پزشکی از راه دور توسط جوان خوزستانی