Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛دکتر فریدون همتی در دیدار با مدیرعامل بانک مسکن کشور با تاکید  بر لزوم بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده، عنوان کرد: 42 درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده و ناکارآمد تشکیل می دهد و نزدیک به 250 هزار نفر در این بافت ها ساکن هستند.

 

وی ادامه داد: در راستای نوسازی بافت های فرسوده، ابتدا بر محله چاهستانی های بندرعباس متمرکز شدیم که این محله دارای 110 هکتار وسعت، چهار هزار واحد مسکونی و نزدیک به 15 هزار نفر جمعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان افزود: در حال حاضر عملیات بازگشایی یک معبر بزرگ در این محله در حال اجراست و دو معبر دیگر نیز احداث خواهد شد.

همتی تصریح کرد: در نظر داریم با استفاده از ظرفیت توسعه گرها، عملیات ساخت واحدهای مسکونی جدید در محله چاهستانی های بندرعباس را از مهر ماه سال جاری آغاز کنیم که از بانک مسکن می خواهیم با پرداخت تسهیلات به اجرای این طرح و نوسازی تمامی واحدهای مسکونی بافت های فرسوده در هرمزگان کمک کند.

وی گفت: اجرای مناسب طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در محله چاهستانی های بندرعباس، می تواند الگویی برای سایر محلات دارای بافت فرسوده باشد.

ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن کشور نیز در این دیدار با اشاره به تدوین سند راهبردی بانک مسکن مطابق با برنامه ششم توسعه، بیان داشت: عمده فعالیت بانک مسکن توجه ویژه به مسائل حوزه مسکن در کشور است.

وی ادامه داد: کمک به نوسازی بافت های فرسوده در سطح کشور از اولویت های اصلی مجموعه بانک مسکن است و پیش بینی کرده ایم سالیانه بالغ بر 100 هزار واحد مسکونی در سطح کشور مشمول پرداخت تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده شوند.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: سیاست های اعتباری خود را به نحوی تعیین کرده ایم که سازندگان حرفه ای مسکن که از فناوری های نوین استفاده می کنند مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

رحیمی انارکی اظهار داشت: مجموعه سیاست های بانک مسکن موجب شده تا در سال جاری عملکرد بهتر و رشد قابل قبولی در پرداخت تسهیلات حوزه مسکن داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه نوسازی بافت های فرسوده در استان هرمزگان نیز کمک های لازم را به لحاظ پرداخت تسهیلات خواهیم داشت.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت رشد فناوری مسکن هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در دومین جلسه شورای مسکن شهرستان کرمان گفت: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است.

نشست شورای مسکن شهرستان کرمان با حضور رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، علی بابایی فرماندار شهرستان کرمان، بخشدار‌ها، شهردار‌های شهر‌های شهرستان کرمان و دیگر اعضای جلسه در راستای طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تشکر از فرماندار شهرستان کرمان گفت: متقاضیان شهرستان کرمان نزدیک به چهل درصد از طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان را در بر می‌گیرند که به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است و بانک‌های عامل هرچه سریعتر به کمک این مهم بشتابند.

حافظی با اشاره به اینکه آمار ثبت نامی‌های شهر‌های مختلف این شهرستان ادامه داد، تصریح کرد: ما فقط در چهار شهرستان اندوهجرد، شهداد، راین و گلباف به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای و پهنه سیلابی موفق به تامین زمین نشده ایم که در حال بررسی اراضی دیگر هستیم.

در ادامه این جلسه به مسائل این طرح‌ها در شهر‌هایی همچون ماهان، اختیارآباد، باغین، کاظم آباد و زنگی آباد رسیدگی، پیشنهاداتی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور