Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، ژاپن روز سه شنبه در نخستین بررسی سالانه مسائل دفاعی از زمان آغاز مذاکرات دیپلماتیک در شبه جزیره کره اعلام کرد: «کره شمالی هنوز هم یک تهدید جدی و حتمی است».

گزارش دفاعی سال گذشته ژاپن در اوج تنش‌های کره شمالی و آمریکا و در زمان آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، تهدید کرده بود اگر کره شمالی به تهدیدهایش ادامه دهد، با «خشم و آتش» پاسخ آن را می‌دهد.

اما پس از این لفاظی‌ها، یک فرآیند تنش زدایی دیپلماتیک به وجود آمد که در ۱۲ ژوئن به نشست ترامپ و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، منجر شد. با این حال توکیو روز سه شنبه اعلام کرد: «نظر اولیه ما درباره خطر موشک‌ها و سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی تغییری نکرده است. پیونگ یانگ خطر جدی و حتمی بی سابقه‌ای برای امنیت ژاپن است و به امنیت و ثبات منطقه و جامعه بین المللی خسارت وارد می‌کند».

وزیر دفاع ژاپن در این سند تاکید کرد کره شمالی مذاکره با دشمنان سابق خود آمریکا و کره جنوبی آغاز کرد، اما گفت: «ما نمی‌توانیم از اینکه کره شمالی چند صد موشک دارد که ژاپن را در دامنه برد خود دارند».

ژاپن دائما در حال ارتقاء توانایی دفاعی خود در مقابل زرادخانه‌های کره شمالی است. ژاپن قصد دارد ۴.۲ میلیارد دلار به نصب رادار‌های عملیاتی آمریکا در سه دهه آینده اختصاص دهد.

علیرغم نشست مهمی که در سنگاپور برگزار شد پیشرفتی در روند خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی صورت نگرفته است و روابط پیونگ یانگ-واشنگتن در حال تیره شدن است. به طوری که ترامپ سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی را به طور ناگهانی لغو کرد.

گزارش دفاعی ژاپن در سال ۲۰۱۸ به افزایش قدرت نظامی چین هم پرداخته بود. در این گزارش آمده است پکن «نگرانی‌های امنیتی جدی در منطقه و جامعه بین المللی از جمله برای ژاپن به وجود آورده است».

گزارش مذکور همچنین از افزایش قدرت نظامی چین و گسترش اقدامات دریایی این کشور ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۱۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود موج بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این ۱۱ استان شروع می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، طبق آخرین اطلاعات سازمان هواشناسی، از فردا یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) موج بارشی دیگری وارد کشور شده و بسیاری از نواحی در استان‌های شمال غربی، غربی و شمالی کشور از این موج بارش‌های خوبی دریافت خواهند کرد.

به گزارش مهر، استان‌های آذربایجان‌های شرقی، غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، زنجان، قزوین، کردستان و همچنین دامنه‌های زاگرس از این موج بارش خواهند داشت.

شدت و تمرکز اصلی بارش‌ها در استان‌های شمال غربی و شمالی کشور خواهد بود اما طبق پیش بینی‌ها فعلی شدت بارش‌ها در حد سیلاب نیست.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902612

دیگر خبرها

  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • ورود موج بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این ۱۱ استان شروع می‌شود
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!