Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اورنگ ایلامی دوشنبه شب در حاشیه برگزاری بزرگداشت روز پزشک در جمع خبرنگاران افزود: نیمه دوم سال جاری برای حوزه سلامت زمان با ارزشی است و فاز اول بزرگترین مرکز درمانی استان یعنی بیمارستان بزرگ یاسوج به بهره برداری می رسد.

ایلامی با بیان اینکه ظرفیت این بیمارستان  ۲۹۲ تختخوابی است، تصریح کرد: در فاز اول، این بیمارستان کار خود را با ۱۰۰ تخت آغاز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایلامی اظهار داشت: با افتتاح این بیمارستانها در استان ظرفیت تختهای استان از ۵۳۴ تخت به یکهزا رو ۱۵۲ تخت افزایش می یابد و شاخص استان به میانگین کشوری نزدیک می شود.

وی همچنین با اشاره به رشد بخشهای مختلف سلامت و درمان در استان، اظهار داشت: ما از لحاظ شاخص اورژانسهای بین جاده ای نیز در کشور در رده خوبی قرار داریم.

ایلامی تصریح کرد: راه اندازی سه کلینیک تخصصی در چند روز آینده در شهرهای یاسوج و گچساران نیز به افزایش کیفیت خدمات سلامت در استان کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزایش پایگاههای اوژانس به ۱۴۱ پایگاه را از دیگر شاخصهای مهم در بخش سلامت عنوان کرد و گفت: همچنین در بخش شاخص تصویربرداری پزشکی، استان بهترین شاخص تصویر برداری را با سه(ام آر آی و سه سی تی اسکن) در شهرهای بزرگ استان دارد.

ایلامی با تاکید مجدد بر توسعه تختهای بیمارستانی،  اظهار داشت: در سال جاری میزان تختهای بیمارستانی استان با تجهیز و تکمیل بیمارستانهای در حال ساخت دو برابر خواهد شد.

وی همچنین از افتتاح اولین اورژانس شبانه روزی دندانپزشکی در بیمارستان شهید بهشتی خبر داد و گفت: جامعه پزشکی استان ما در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نفر است و ما بیش از ۳۰۰ دندانپزشک و ۱۰۰ داروساز در استان داریم که این میزان شاخص خوبی در کشور است.

ایلامی افزود: بخشی از پزشکان بومی در حال تحصیل در مقاطع تخصصی هستند و پس از فراغت از تحصیل به استان برمی گردند و ما برای بیمارستان ۲۹۲ تختخوابی یاسوج به ۱۰۰ نیروی متخصص و فوق تخصص و ۸۰۰ نیروی مختلف نیاز داریم.

وی افتتاح این بیمارستان را گامی مهم برای توسعه بخش سلامت و اشتغالزایی در استان عنوان کرد.

کد خبر 4387029

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یاسوج مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شهرکرد احتکار عید سعید قربان شیراز خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان سانحه تصادف بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش در راستای بازدید از زیرساخت‌های بهداشت و درمان کوهدشت و رومشکان در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از اتفاقات خوب در شهرستان کوهدشت تعیین تکلیف و اتمام طرح‌های درمانی شهرستان است، دو طرح اصلی شامل ستاد شبکه و هم‌زمان درمانگاه شماره یک شهری و آزمایشگاه اصلی شهرستان است، امروز تصمیم گرفته شد تا پایان سال به اتمام برسد.

بهروز رحیمی افزود: طرح مرکز جامع سلامت تا یک ماه آینده پس از تجهیز و افتتاح خواهد شد و یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی رازی است که یکی از طرح‌های اولویت‌دار است و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور قرار دارد و خوشبختانه طرح فعال است.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان رازی کوهدشت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: بیمارستان رومشکان بایستی مالکیت زمین آن تعیین تکلیف شود، قبلاً نیز در زمینه ماده ۲۳ و حصار کشی آن اقداماتی انجام‌شده است، اختلاف نظرات را امروز حل می‌کنیم که طرح فعال شود و تا پایان دولت سیزدهم همه طرح‌های بهداشتی به اتمام خواهند رسید.

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴