Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@21:59:06 GMT

واکنش پمپئو به شکایت ایران از آمریکا

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۲۱۳۴

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در این بیانیه‌ ادعا کرد : شکایت ایران به دیوان بین‌المللی دادگستری، اقدامی برای دخالت در حق بی چون و چرای آمریکا برای اتخاذ اقداماتی قانونی نظیر اعمال مجدد تحریم‌هایی است که برای امنیت ملی آمریکا ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دعوای حقوقی به راه انداخته شده توسط ایران را سوءاستفاده از دادگاه خواند.

وکلای ایران روز گذشته (دوشنبه) دعوای خود علیه تحریم‌های وضع شده از سوی دولت آمریکا را در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه ارائه کردند. این شکایت که از سوی ایران در دادگاه جهانی ثبت شده، تحریم های آمریکا علیه ایران را ناقض پیمان دوستی ۱۹۵۵ میان تهران و واشنگتن می‌داند.

جلسات استماع این دادگاه که به درخواست ایران مبنی بر صدور دستور موقت در پرونده نقض تعهدات آمریکا به موجب عهدنامه مودت تشکیل شده، چهار روز (۵ تا ۸ شهریور) به طول خواهد انجامید و رای دادگاه تا یک ماه پس از آن ارائه خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پمپئو شکایت ایران از آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!

رضا نصری حقوقدان بین الملل با انتشار پیامی در ایکس نوشت: کسانی که ادعا می‌کنند دیوان کیفری بین‌المللی صلاحیت رسیدگی به جنایات ارتکابی در سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل را ندارد، با این هدف این ادعا را رواج می‌دهند که متعاقباً تحریم علیه دیوان کیفری بین‌المللی را - به بهانه اینکه از حیطه اختیاراتش خارج شده - توجیه نمایند. اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!

دیوان کیفری بین‌المللی صلاحیت دارد و ایالات متحده آمریکا هیچ توجیهی مطابق حقوق بین‌الملل ندارد تا دیوان و مقامات آن را بهانه خروج از اختیارات خود تحریم کند!

در سال ۲۰۲۱، شعبه پیش‌دادرسی دیوان - با اکثریت آراء - رأی بر این داد که دولت فلسطین یکی از کشور‌های عضو اساسنامه رم است؛ که دولت فلسطین به درستی با پیوستن به اساسنامه رم به دیوان صلاحیت سرزمینی اعطا کرده؛ و اینکه صلاحیت سرزمینی دیوان به سرزمین‌هایی که از سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شده‌اند، یعنی غزه و کرانه باختری، از جمله بیت‌المقدس شرقی، اِعمال می‌شود!

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری