Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها می توان به راحتی یکی از ناراحت کننده ترین و بدنواخت ترین رژه ها را در خانه ها و خیابان های شهر دید. رژه افزایش بی رویه قیمت اجناس، روی اعصاب مردم.

 یکی از کالاهایی که با افزایش متنابهی روبرو شده است، پوشک بچه است. هزینه پوشک در روزهای اخیر با افزایش فراوانی روبرو شده و نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نه برای کودکان. نگرانی بیشتر برای والدین آنهاست که باید همزمان با تامین کالاهای اساسی و غیر اساسی برای خانه، پوشک را نیز تهیه کرده و با قیمت زیاد آن بسازند.

قیمت پوشک در این روزهای پرنوسان ارزی نسبت به روزهای قبل، چیزی در حدود ۱/۵ تا ۲ برابر شده است. البته این تفاوت نرخ به برند و سایز و یکسری از عوامل دیگر هم بستگی دارد. اما موضوعی که بر معضل پوشک افزوده است کمبود آن در برخی از فروشگاه های شهر است. این مشکل در پوشک هایی با سایزهای بزرگتر حادتر است. این سایزها بدلیل مصرف بیشتر، مشتری بیشتری نیز دارد.

قیمت ارز، تاخیر در واردات و سودجوها اصلیترین دلایل هستند

در همین رابطه با علی باخرد، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان خراسان رضوی درگفت وگو با خبرنگار قدس انلاین ،  گفت: بالای ۹۰ درصد مواد اولیه ساخت پوشک از طریق وارادات تامین می شود. با افزایش قیمت ارز و به این خاطر که به این موارد ارز دولتی تعلق نمی گیرد، شاهد افزایش قیمت پوشک در بازار هستیم.

وی ادامه داد: بدیهی است که تامین مواد اولیه ساخت پوشک متاثر از قیمت ارز است. طی نوسانات و تلاطم ارزی اخیر، متاسفانه قیمت تمام شده پوشک نیز بیشتر شده و فشار بیشتری را بر خانواده ها تحمیل کرده است.

وی گفت: تاخیر در وارادات مواد اولیه نیز یکی دیگر از مشکلات  این بخش است. گاهی اوقات مواد اولیه ساخت پوشک یا به گمرک نرسیده اند و یا در گمرک مانده اند و ترخیص نشده اند. به همین دلیل شرکت های تولید کننده پوشک با کمبود مواد اولیه روبرو می شوند و تولید آنها متوقف می گردد. در نتیجه عرضه پوشک در بازار کمتر می شود.

وی افزود: در این میان برخی از مغازه داران یا از ترس اینکه با اتمام این جنس باید بار بعدی را گرانتر بخرند و یا به طمع سود بیشتر، از فروش پوشک خودداری کرده و یا آن را گرانتر از حد معمول به فروش می رسانند.  لذا خانواده ها نیز مجبور می شوند پوشک را گران تر از حد معمول تهیه کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان گفت: تفاوت قیمت پوشک در بازار و بین مغازه داران بیشتر به دلیل تفاوت برند و شرکت تولید کننده آن است. همچنین برخی از صاحبان مغازه به خاطر  یکسری روابط می توانند پوشک را از مبدا با قیمت کمتری تهیه کرده و در نتیجه با قیمت مناسبتری نسبت به دیگران به فروش برسانند. انصاف داشتن اصناف در این قضیه بسیار مهم و قابل ملاحظه است.

با خرد اظهار کرد: ما وظیفه خود را که کنترل بر قیمت کالاهاست انجام خواهیم داد. به صورت روزمره افزایش قیمت کالاها را بررسی کرده و با آنهایی که بدون دلیل و ضابطه اجناس را گران تر می فروشند به شدت برخورد خواهیم کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اجابت مزاج قیمت پوشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۲۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 54 سنت معادل 0.61 درصد کاهش به 87 دلار و 86 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 80 سنت معادل 0.98 درصد کاهش 81 دلار و 13 سنت معامله می‌شود.

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشتهابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 4.906 میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته ،در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.
آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور 1.483 میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی 2.87 میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا 13.15 میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با 12.58 میلیون بشکه در روز بوده است.
انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.
به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به 26.49 میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.
انتهای پیام/57

دیگر خبرها

  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند