Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-05-07@06:22:35 GMT

بیوگرافی حسین کیهانی، قهرمان دوومیدانی +عکس

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۲۵۳۳

بیوگرافی حسین کیهانی، قهرمان دوومیدانی +عکس

مدال طلای حسن کیهانی Hossein Keyhani در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا

حسین کیهانی در مصاف با رقبای قطری، بحرینی، چینی و ژاپنی خود در دور اول به عنوان نفر هشتم مسیر را طی کرد.

کیهانی در دور دوم به رتبه ششم صعود کرد و پس از سومین دور مسابقه به رتبه هفتم تنزل کرد.

در دورهای بعدی کیهانی ابتدا به رتبه پنجم و آن گاه به رده چهارم صعود کرد و به عنوان نفر چهارم، سه دور پایانی را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیهانی در دورهای بعدی به ترتیب چهارم و سوم بود تا اینکه دور پایانی فرا رسید. در این دور کیهانی شتاب گرفت و رقبای خود را کاملا جا گذاشت تا طلای سال گذشته خود را در مسابقات قهرمانی آسیا یک بار دیگر در جاکارتا به دست آورد.

رکورد جهانی و آسیایی این ماده در اختیار سیف سعید شاهین قطری است که زمان ۷:۵۳:۶۳ دقیقه را در سال ۲۰۰۴ به جای گذاشته است.

در بازی های آسیایی هم این رکورد در اختیار طارق محمد طاهر بحرینی بود که ۸:۲۵:۸۹ دقیقه را در بازی های گوانگجو به دست آورد اما کیهانی با زمان ۸:۲۲:۷۹ دقیقه رکورد او را شکست.

کیهانی طلسم مدال آوری دوومیدانی ایران را در ماده ۳۰۰۰ متر بامانع پس از ۲۰ سال در بازی های آسیایی شکست و برای نخستین بار در طول تاریخ دوو  میدانی ایران در بازی های آسیایی مدال طلای این ماده را کسب کرد. پیش از این سید حمید سجادی در سال ۲۰۱۸ به مدال نقره و جعفر باباخانی به مدال برنز دست یافته بودند.

دونده خوش آتیه کرمانشاهی تیم ملی در سال گذشته موفق به شکستن رکورد ملی ۱۷ ساله سید حمید سجادی شد و ۲ عنوان با ارزش قهرمانی را در ۳۰۰۰ متر بامانع قهرمانی آسیا، ۳۰۰۰ متر داخل سالن تهران را کسب کرد.

او تمرینات فشرده خود را زیر نظر سجاد مرادی، قهرمان و مربی شایسته ملی دو و میدانی ایران پشت سر گذاشت و پیش از اعزام به بازی های آسیایی عنوان کرده بود که فقط برای تصاحب مدال طلا به جاکارتا می رود.

در این مسابقه یاسر بقارب از قطر با زمان ۸:۲۸.۲۱ دقیقه به عنوان نایب قهرمانی رسید و کاژورا شیوجیری از ژاپن نیز با رکورد ۸:۲۹.۴۲ دقیقه به مقام سومی دست یافت.

حسین کیهانی متولد ۰۴/۲۶/۱۹۹۰ است و ۲۸ سال سن دارد با قد : ۱۷۵ و وزن ۶۳ کیلوگرم دونده اهل شهرستان سنقر و کلیایی از استان کرمانشاه است.

منبع: ساتین

کلیدواژه: ایران در بازی های آسیایی بازی های آسیایی 2018 اندونزی رکورد حسین کیهانی رکورد دو 3000 متر ایران عکس بازی های آسیایی قهرمان دوومیدانی ایران مدال آوران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحن شورای شهر اصفهان به صحنه‌ تقدیر و تجلیل از معلمان و قهرمان ورزشی تبدیل شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعضای شورای ششم اصفهان در صدوسی‌ویکمین جلسه علنی این شورا  از شماری معلمان پیشکسوت و فداکار و قهرمان سنگ‌نوردی جهان تجلیل کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگوی خبری صدوسی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به مناسبت‌های دهه ابتدایی و نیمه اول اردیبهشت سال جاری، امروز در خدمت تعدادی از معلمان بودیم و به‌مناسبت روز گرامی‌داشت مقام معلم و استاد از تعدادی معلمان پیشکسوت مدارس شهر و تعدادی معلمان فداکار به صورت نمادین تجلیل شد.

وی افزود: در ادامه تقدیری از قهرمان ارزنده ملی و بین‌المللی، پسر تاریخ ساز سنگ‌نوردی جهان محمدرضا صفدریان، از همکاران خوب تلاشگر در مجموعه سازمان آتش نشانی را داشتیم، ایشان بیش از ۲۴ مدال جهانی و آسیایی در رشته یخ‌نوردی دارند که تازه‌ترین آن مدال طلا مسابقات جهانی کانادا است و البته مدال نقره جام جهانی ۲۰۲۴ را نیز به دست آورده بودند که از زحمات این ورزشکار و همکار ارزشمند تقدیر شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در ادامه ۲ لایحه در کنار نطق‌ها و تذکرات داشتیم، نخست برگزاری مجمع شرکت اتوبوسرانی اصفهان به‌منظور تغییر یکی از اعضای هیئت مدیره بود که با ارائه گزارش و توضیحات همکاران در مجمع به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در جلسه امروز لایحه مساعدت به یکی از مجموعه‌های مردم نهاد فعال در حوزه جانبازان به ویژه جانبازان قطع نخاع مطرح شد که لایحه مساعدت فرهنگی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

کد خبر 750779

دیگر خبرها

  • سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال خاله خانم
  • صحن شورای شهر اصفهان به صحنه‌ تقدیر و تجلیل از معلمان و قهرمان ورزشی تبدیل شد
  • شناگر کردستانییک یک رکورد ملی به نام خود ثبت کرد
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند
  • تلاشم شکستن رکورد دنیا در فری استایل است