Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@14:36:58 GMT

تصویر هابل از سحابی سیاره ای شبیه چشم

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۲۶۱۲

تصویر هابل از سحابی سیاره ای شبیه چشم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، تلسکوپ فضایی هابل تصویری از سحابی سیاره ای  NGC۳۹۱۸ثبت کرده که شبیه چشمی در آسمان است. این ابر زیبا و رنگی از گازهای مختلف در صورت فلکیCentaurus  قرار دارد که حدود ۴۹۰۰ سال نوری با زمین فاصله دارد.

در این تصویر، کره چشم نیز در حقیقت بقایای درحال مرگ یک ستاره سرخ عظیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد بخشی از آن چیزی است که روزی برای خورشید اتفاق می افتد. طی مرحله متلاطم پایانی و قبل از آنکه این شی آسمانی به شکل یک ستاره کوتوله سفید تبدیل شود، ابرهای عظیم گازی از سطح آن بیرون می آیند. اشعه های شدید مافوق بنفش از بقایای یک ستاره سبب می شوند گازهای اطراف بدرخشند.

ناسا در این باره می گوید: سحابی های سیاره ای رنگارنگ و خارق العاده یکی از جالب ترین مناظر در آسمان هستند. سحابی های سیاره ای بیشتر اوقات شکلی عجیب و نامتقارن دارند که هنوز توضیحی برای آن وجود ندارد.

شکل چشم مانند سحابی سیاره ای NGC۳۹۱۸ شبیه بقیه نیست و بیشتر به نظر می رسد در نتیجه دو فرایند جداگانه خروج گاز  به وجود آمده است.

جت های قدرتمند گاز از انتهای این ساختار عظیم بیرون می آیند که تصور می شود باسرعت ۳۵۰ هزار کیلومتر در ساعت از ستاره فاصله می گیرند.

 باتوجه به استانداردهای رویدادهای ستاره شناختی، سحابی های سیاره ای مانندNGC۳۹۱۸ عمر کوتاهی دارند و تنها ده ها هزار سال زنده می مانند.

کد خبر 4387116 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تلسکوپ ستاره فناوری فضایی ناسا مردم علیه احتکار نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری فضایی امنیت اطلاعات شرکت دانش بنیان اینترنت صنعت خودروسازی سازمان فضایی ایران ماهواره وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سلول بنیادی فناوری نانو ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران

تعداد بازدید : 12 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 66 یک افغان به نام جاوید که مدعی است متولد ایران است، ویدیویی از جمعیت عظیم افغانی‌ها را در اینستاگرام منتشر کرده که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. او به زمان و مکان ثبت این ویدیو اشاره نکرده است. او یک ویدیوی دیگر از نصب پرچم افغانستان در نقطه‌ای از تهران نیز منتشر کرده است و برای افغانستان ابراز دلتنگی کرده است. این ویدیوها را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • درخواست هواداران از ستاره رئال: لطفا بمان!
  • بیرون کشیدن یک راننده از خودروی در حال سوختن + فیلم
  • اخترفیزیکدانان معمای ویژگی قلبی شکل در سطح پلوتو را حل کردند
  • راز اختلاف سنی ۱.۵ میلیون ساله یک جفت ستاره مشخص شد
  • لحظه برخورد بمب عظیم اسرائیل به شرق غزه
  • لحظه برخورد بمب عظیم اسرائیل به غرب غزه
  • خیل عظیم مردم بر سر مزار شهیدی در دل کویر بردسکن
  • کشف ۱۰۳۱ سیارک جدید با ۳۷۰۰۰ تصویر تلسکوپ هابل
  • شواهدی برای وجود سیاره نهم در منظومه شمسی