Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@21:59:17 GMT

خوزستان از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان پاک است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۲۷۴۰

خوزستان از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان پاک است

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان با بیان این‌که هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان خوزستان نداریم، گفت: با یقین اعلام می‌کنیم که با تلاش‌های شبانه‌روزی که انجام گرفته است، هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان خوزستان نداریم.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا اسدی در نشست خبری که شامگاه 5 شهریورماه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی کار نظارت بر کالاهای مرتبط با دام را در همه مراحل صادرات و واردات بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت کار اداره کل دامپزشکی در بحث نظارت از دامداری تا سفره مردم، افزود: در این زمینه با توجه به گستردگی وظایفی که وجود دارد، همکاران در اداره کل دامپزشکی به صورت شبانه‌روزی موارد و مشکلات را پیگیری می‌کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: دام‌ها در مناطق صعب العبور، روستاهای دور افتاده، دامداری‌ها در مناطق محروم، بنادر، مرزهای ورودی و خروجی و حتی شهرها توسط همکاران ما در اداره کل دامپزشکی رصد می‌شوند تا شاهد هیچگونه مشکلی در بحث سلامت دام‌ها در استان نباشیم.

اسدی ادامه داد: سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری در بحث نظارت بر دام‌ها و اقلام مرتبط همواره در دستور کار ما قرار دارد و در این زمینه خوشبختانه با همکاری بسیار خوبی که با سازمان جهاد کشاورزی داریم، اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.

وی افزود: استان خوزستان جزو معدود استان‌هایی در کشور است که از سال 95 تاکنون از بیماری بسیار خطرناک آنفولانزای فوق حاد پرندگان پاک است و ما با یقین اعلام می‌کنیم که با تلاش‌های شبانه‌روزی که انجام گرفته است، هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان خوزستان نداریم.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به بیماری تب برفکی در دام‌ها ادامه داد: کانون‌های این بیماری در سطح استان با واکسیناسیون موثری که انجام گرفته، به شدت کاهش پیدا کرده است و این کار از نظر بهداشتی و اقتصادی برای دامداران بسیار حائز اهمیت است.

اسدی با بیان این‌که تلفات در سطح مرغداری‌های استان با تلاش‌های انجام گرفته کاهش پیدا کرده است، گفت: در 5 ماهه نخست امسال درصد تلفات مرغداری‌های گوشتی استان به حدود 3 درصد رسیده و این عدد از میانگین کشوری نیز پایین‌تر بوده است. این عدد در سال 91 در مرغداری‌های استان حدود 21 درصد بود و خوشبختانه اکنون به کمتر از 3درصد رسیده است.

وی با بیان این‌که نظارت بهداشتی بر بخش‌های مختلف پرورش و عرضه دام‌ها در استان به شدت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با تلاش و کوشش در مجموعه اداره کل دامپزشکی استان و سازمان جهاد کشاورزی شاهد اثرات بسیار خوبی در بحث کنترل بیماری‌ها در استان بوده‌ایم و این تلاش‌ها نتیجه بخش بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دامپزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۲۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۲۰۰ معدن فعال در کردستان

معاون امور معادن اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ معدن فعال در استان کردستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی صمت، مهدی سیفی باغی‌خانی اظهار کرد: معادن نقش مهم و اساسی در اشتغال‌زایی دارند و در حال حاضر ۴۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در معادن استان کردستان مشغول به کار هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت معادن در اشتغال‌زایی شغل‌های غیرمستقیم، بسیاری نیز از وجود این معادن برخوردار می‌شوند.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان به میزان اکتشافات معادن در سطح استان اشاره کرد و گفت: در بحث اکتشاف معادن دو بخش خصوصی و دولتی امور اکتشافات را در سطح استان انجام می‌دهند.

سیفی باغی‌خانی ادامه داد: در بخش دولتی با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سازمان صمت، سازمان زمین‌شناسی و ایمیدرو، اکشتافات معدنی در سطح وسیع به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور واگذار شده است.

وی اضافه کرد: این اقدام با هدف شناسایی عناصر کمیاب که در حالت عادی به آن توجه نشده، در حال انجام به صورت سطحی و عمقی است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: پس از شناسایی، سرمایه‌گذاری از طریق ایمیدرو انجام می‌شود و سازمان زمین شناسی در امور اکتشافات از توان نیروهای متخصص استانی نیز استفاده می‌کند.

سیفی باغی‌خانی به رسالت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در بخش خصوصی نیز تعدادی شخصیت حقیقی و حقوقی عملیات اکتشاف را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای متخصص نیز در زمینه اکتشافات معدنی در سطح استان داریم، تصریح کرد: همچنین در این بخش از توان فارغ‌التحصیلان زمین‌شناسی استفاده می‌شود و عمده فعالیت‌ها توسط نیروهای متخصص داخل استان در حال انجام است و در هر جا که نیاز باشد از توان نیروهای متخصص کشوری نیزه بهره می‌بریم.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان به وضعیت استان در کشفیات معادن اشاره و خاطرنشان کرد: استان کردستان از لحاظ کیفی و ذخایر معدنی وضعیت بسیار خوبی دارد و ذخایر و معادن فلزی در حال اضافه شدن هستند.

سیفی باغی‌خانی ادامه داد: همچنین معادن سنگ آهن و طلا نیز در استان در حال اکتشاف است و سایر اکتشافات قبلی نیز در حال انجام است.

وی به وضعیت سرمایه‌گذاران به بخش معادن نیز اشاره و اضافه کرد: سرمایه‌گذاران نگاه خوب و مثبتی به حوزه معادن دارند و با تاکید مقام معظم رهبری بر حوزه معادن و جایگزینی آن به جای نفت اهمیت معادن روز به روز در حال بیشتر شدن بوده و استقبال سرمایه‌گذاران بیشتر است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: بیشترین معادن سطح استان در شهرهای قروه، بیجار و سقز وجود دارد.

کد خبر 751580

دیگر خبرها

  • وجود ۲۰۰ معدن فعال در کردستان
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت