Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@10:29:12 GMT

گره اشتغال به دست بانوی کارآفرین باز می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۲۹۹۴

گره اشتغال به دست بانوی کارآفرین باز می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، کارآفرینی به فرآیند خلق ارزش جدید(مادی یا معنوی) از طریق یک تلاش متعهدانه با در نظر گرفتن ریسک‌های ناشی از آن اطلاق می‌شود.
کارآفرین به کسی گفته می‌شود که علاوه بر برخورداری از خلاقیت بالا، دارای روحیه‌ خطرپذیری است و می‌تواند برای حل مشکلات دنیای امروز راهکارهای عملی و مبتکرانه ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسان‌های کارآفرین موجب ظهور مشاغل جدید می‌شوند و می‌توانند با تشخیص زودهنگام فرصت‌های رشد، نیرو و نشاط تازه‌ای به تشکیلاتی که سال‌ها از عمرشان می‌گذرد ببخشند.
با بانویی در بیرجند آشنا شدم که با وجود سن کم توانسته کارآفرینی کرده و برای چندین نفر نیز شغل ایجاد کند.
وارد خیاطی این بانو که شدم، او به همراه دو بانوی دیگر و همچنین با همیاری همسرش، سخت در حال کارکردن بود. با تمام مشغله‌ای که داشت اما با افرادی که به خیاطی‌اش مراجعه می‌کردند با نهایت صبوری صحبت می‌کرد و انگار خستگی ناپذیر بود.
نکته جالب توجهی که در این فضا به چشم می‌خورد، این بود که این بانوی کارآفرین همراه فرزند نوزادش کار می‌کرد، گاهی به او رسیدگی ‌می‌کرد و به وظایف مادریش می‌رسید و گاهی به امور خیاطی.


روایت یک رزق حلال
اکرم ربیعی، یک خیاط بیرجندی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: 30 سال سن دارم و از سال 84 و حدودا 13 سال است که در این کار فعالیت دارم.
وی افزود: در این کار توانستم برای چند نفر نیز کارآفرینی کنم و از این کار بسیار خوشحالم چرا که توانستم چندین دختر جوان دیگر را نیز صاحب کار کنم.
این خیاط بیرجندی بیان کرد: اوایل تا حدود 10 شاگرد نیز داشتم اما در حال حاضر دو شاگرد دارم که البته این تعداد شاگرد بنا به شرایط زمان کم شده است.
ربیعی اظهار کرد: رشته تحصیلی من طراحی و دوخت بوده و از دوره دبیرستان علاقه داشتم تولید لباس داشته باشم که با یاری خداوند به این هدف خود رسیدم.
وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این جایگاه، تلاش بسیار کرده‌ام، تصریح کرد: صداقت با مشتری و تلاش برای رضایت مشتری، رمز موفقیت من در کارم بوده است.
این خیاط بیرجندی از برنامه‌هایش برای آینده گفت و افزود: پیشرفت و توسعه کار از برنامه‌هایم برای آینده است اما این کار نیاز به زمان و وقت دارد.


کمک پروردگار در کنار سختی‌های رزق حلال
ربیعی با بیان اینکه تمام انسان‌ها باید برای ترقی خود تلاش کنند، خاطرنشان کرد: تفاوتی نمی‌کند که افراد چه سنی داشته باشند، باید همواره دنبال کسب روزی حلال باشند.
وی یادآور شد: هرچند سخت است اما اگر افراد برای کسب روزی حلال تلاش کنند، خداوند نیز به آنان کمک خواهد کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی کارآفرینی اشتغال بانوی کارآفرین قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: طرح بانوی توانا با هدف کیفی سازی زندگی بانوان سالمند و مشارکت بانوان بالای ۶۰ سال و سالمند در ورزش اجرا می‌شود.
دهقان با اشاره به اینکه درمرحله اول این طرح ۳۰ بانوی بالای ۶۰ سال حضور دارند، افزود: این طرح در دو رشته آب درمانی و ورزش در آب به صورت ۱۶ ساعت رایگان برای بانوان یزدی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • ببینید | پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • حال خوب| برآورده شدن آرزوی دختر کارآفرین
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی + فیلم
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر