Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن هاشمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با تبیین عملکرد یکساله این شورا گفت : در این مدت 81 جلسه صحن علنی و 60 جلسه هم اندیشی برگزار شد تا مسائل و مشکلات بررسی و با هماهنگی پیش برود.
وی برگزاری 500 جلسه کمیسیون های تخصصی و صدها جلسه کارشناسی و نیز از 500 تا 700 دیدار مردمی برای هر یک از اعضا را بخش دیگری از عملکرد یکساله شورای اسلامی شهر تهران برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی افزود : در این مدت 40 لایحه از شهرداری تهران به شورا ارائه شد و 54 طرح نیز از طرف اعضا و کمیسیون های شورا به صحن علنی آمد و حدود 55 مصوبه مربوط به باغات تهران نیز به تصویب رسید.
وی دیدار اعضا با رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی ، 45 نطق قبل از دستور درباره مسائل مهم کشور ، تصویب 42 مصوبه مربوط به نامگذاری ها و 192 تذکر اعضا به شهرداری در صحن علنی در پی کارشناسی ها و بازدیدها را بخش دیگری از کارنامه عملکرد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در سال نخست فعالیت اش برشمرد.
هاشمی با تاکید بر نظارت این شورا بر شهرداری تهران گفت : در این مدت 121 گزارش مالی از جانب حسابرسانی که شورا انتخاب کردند ، دریافت شد که در حال بررسی است و به تدریج در صحن علنی مطرح می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ، بررسی تخصصی مسائل را در شورا مهم دانست و اظهار داشت : در ابتدا تا وقتی که اعضای شورا به مسائل آگاهی کامل بیابند، امور مقداری با کند پیش رفت اما اکنون در وضعی هستیم که اعضا نگاه متخصصانه دارند و مسائل را می توانند به دقت رصد و بهنگام اعمال نظارت کنند.
وی افزود : البته هنوز گاهی پیش می آید که شورا در جاهایی نتوانسته است اعمال نظر کارشناسانه لازم را داشته باشند که امیدوارم در سال دوم فعالیت شورا در این بخش از کار هم موفق شویم.
هاشمی گفت : مشکل اصلی که شورا داشت و البته شاخص های بیرونی بر آن موثر بود مسئله انتخاب شهردار است که طبعا مهمترین عرصه بروز و تبلور عملکرد شورا در انتخاب شهردار نمایان می شود و اوست که بازوی اجرایی مدیریت شهری و محقق کننده سیاست های شورا محسوب می شود.
وی تصریح کرد : با آن که شورای پنجم با سرعت ، اجماع بالا و 21 رای توانست شهردار را انتخاب کند اما نتوانست بیش از 7 ماه بر مسند مسئولیت بنشیند و به روایتی مجبور به استعفا شد و به همین علت در کار شهرداری و روند برنامه ریزی هایش رکود ایجاد کرد.
هاشمی افزود : با این حال شورا با همدلی و با سرعت توانست شهردار بعدی را انتخاب کند که اکنون بر مسند مدیریت نشسته و در حال تکمیل تیم اجرایی است تا در پست ها بنشاند اما متاسفانه با قانون منع بکارگیری بازنشسته ها مواجه شدیم.
وی اضافه کرد : البته هنوز معلوم نیست که این قانون شامل آقای افشانی می شود یا نه ؛ گرچه فکر می کنم که شامل او نیست اما این موضوع سبب سستی در مدیریت ها شده است.
هاشمی تصریح کرد : این گونه برخوردها که از خارج شورا در قبال مدیران اعمال می شود و به ویژه اکنون در بعد بازنشسته ها اعمال شده این نگرانی را ایجاد کرده است که مدیرانی که تابع مدیریت بالا هستند به وضع شان اطمینان کافی نداشته باشند و نتوانند برنامه های بلندمدت را اجرا کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد : دولت و مجلس در اسرع وقت برای تثبیت مدیریت ها در وضع کنونی اقدام کنند زیرا سستی درباره بودن یا نبودن بر مسند مدیریت به ویژه در شرایط ویژه کنونی ، حتما در اجرای امور تاثیر ایجاد می کند.
وی در پاسخ به این پرسش که منتقدان با ارائه گزارشی از عملکرد شورا اعلام کردند که از 150 مصوبه این نهاد در یکسال گذشته فقط حدود 10 مصوبه، اجرایی بوده است ، گفت : این طور نیست، وقتی که می گویم 40 لایحه از جانب شهرداری به صحن علنی آمده است نمی توانند بگویند که فقط 10 مصوبه اجرایی بوده است.
هاشمی افزود : این لوایحی که از جانب شهرداری آمده نیاز آنان بوده است که در شورا به آن پاسخ دادیم یا 54 طرح از جانب اعضا ارائه و مطرح شد که شاید در نیمی از آن ، شهرداری ملزم به ارائه طرح شده است.
وی گفت : در یک سال گذشته 190 تذکر به شهرداری داده شد و این گونه نیست که اعضا صبح از خواب بیدار شوند و در شورا تذکر دهند ، قطعا در پشت این تذکرها ، بازدیدهای فراوان، جلسات، درخواست ها و گزارش های مردمی و نیز گزارش های کارشناسی بوده که به این تذکرها منجر شده است.
هاشمی افزود : در یک سال گذشته 120 گزارش حسابرسی از شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری تهران داشتیم که تهیه آن ، کار بسیار مهمی تلقی می شود و شورا در بعد نظارتی به شدت فعال بوده است.
وی گفت : برخی مصوبات نیز وجود دارد که مجبوریم آن را مصوب کنیم و با لوایح ، طرح ها، تذکر و نظارت ؛ تفاوت می کند مصوباتی مانند معرفی نماینده برای عضویت در دو کمیسیون ماده هفت یا ماده 100 که جزو وظایف ذاتی شوراست و به خوبی ایفا کردیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: آنچه سبب می شود مقداری به شورا منتقدانه نگاه کنند، تبلور مشکلات شهرداری است که آن هم ناشی از تغییر مدیریت ها در این نهاد و نداشتن مدیریت تثبیت شده در آن است که سبب می شود کارها به کندی پیش برود چون برخی امور در بلندمدت به نتیجه می رسد و مدیری که نتواند در بلندمدت حضور داشته باشد کارهای اساسی را پیگیری نمی کند.
هاشمی درباره اینکه منتقدان معتقدند مصوبات اجرایی شورا در حد و اندازه های لازم نبوده است ، گفت : این حرکت ، تخریبی فرض می شود ، افرادی که این مطلب می گویند باید بگویند که مثلا چه کاری باید در شورا انجام می شده که نشده است ؟
وی افزود: شورا ، هم نباید کم کاری کند و هم نباید بیش فعال باشد و در مسائلی که قرار نیست دخالت کند ، دخالت نکند که شورای پنجم از عقلانیت خوبی در این زمینه برخوردار بوده و سعی کرده است در چارچوب اختیارات قانونی فعالیت ها را پیش ببرد و نخواسته است مسائل را فراقانونی مطرح کند که این سبب مشکلاتی برای شهر می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره این که چرا طرح ها و اقدامات شهرداری تهران کمتر از حد انتظار است ؟ گفت: البته این موضوع مربوط به شهرداری است اما اینطور نیست. امور شهرداری شامل چند بخش است که بخشی مربوط به فعالیت های ذاتی این نهاد و امور مربوط به نگهداشت شهر و ساختار نیروی انسانی است که در این بخش مشکلی ندارد.
محسن هاشمی افزود : این بخش مربوط به امور روزمره شهری است که از این منظر، شهرداری تاکنون توانسته است در ساختار سازمانی وظایف اش را عمدتا انجام بدهد و در خصوص قراردادهای پیمانکاری و فعالیت های مربوط به نگهداشت شهر نیز، امور با جدیت پیگیری شده است تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.
وی در پاسخ به این پرسش تکمیلی که طبعا منظور، اجرای طرح های کلان شهری است ؛ با تایید تلویحی این موضوع گفت: از نظر طرح های بزرگی که در چشم مردم باشد، شورای شهر به این طرح ها اهتمام ویژه دارد به ویژه طرح هایی مانند حمل و نقل عمومی، مترو، شبکه اتوبوسرانی، بافت های فرسوده و دفع پسماندها ، که شورا به طور جدی در پی طرح های این بخش بوده و هست.
هاشمی در این حال افزود : بودجه شهرداری تهران از سال های گذشته تاکنون عمدتا 17 تا 18 هزار میلیارد تومان بوده که همواره در همین حدود مطرح بوده و تثبیت شده است اما ارزش این بودجه از نظر زمانی تفاوت می کند به نحوی که متناسب با تورم ، سالانه حداقل 20 درصد از ارزش آن کاسته شده است.
وی گفت: با توجه به این موضوع اگر نشود از منابع دیگر مانند حضور بخش خصوصی یا از منابع بانکی برای تامین بودجه طرح های شهری استفاده کرد طرح ها با رکود مواجه می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی را برای فعالیت های شهرداری تهران لازم دانست و تاکید کرد: باید بسته هایی را آماده کنیم تا مردم به جای آن که سرمایه هایشان را به سمت ارز و سکه ببرند به سمتی سوق یابند که دارای سود کافی باشد به نحوی که سودی بیش از تورم به سرمایه گذاران برسد و آنان به مشارکت در اجرای طرح های شهری تشویق شوند.
هاشمی تصریح کرد : البته در این زمینه مشکلی وجود دارد که مسائل را ضد و نقیض می کند به نحوی که وقتی بسته ای با سود بالا را برای مشارکت بخش خصوصی آماده می کنیم دستگاه های نظارتی و برخی افراد که مسائل را درست نمی توانند تحلیل کنند ، ما را نقد می کنند که چرا سود کلانی را به سرمایه گذاری تخصیص داده اید که این عمدتا راه سرمایه گذاری را در کشور سد می کند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت : کمیسیون های مختلف بویژه کمیسیون برنامه و بودجه این شورا اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه می توانیم مشارکت های عمومی را به نحوی جلب کنیم که سرمایه گذاران را به مشارکت در طرح های سودآور جلب کنیم تا به جای سپرده گذاری در بانک ها یا خرید سکه و ارز و فعالیت های کاذب در طرح های شهری سرمایه گذاری کنند.
وی افزود : به عنوان نمونه یکی از مواردی که اگر اجرا شود ، قطعا فوری نقد می شویم این است که به سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای طرح هایی مانند ساخت بزرگراه، تونل یا خط مترو سودی بیش از نرخ سود بانکی اختصاص یابد و اجازه دهیم در قبال اجرای طرح هایی مانند ساخت بزرگراه از مردم پول بگیرند.
هاشمی اضافه کرد: در چنین مواردی با این پرسش مواجه می شویم که قبلا نیز در تهران بزرگراه ساخته می شد اما چرا پولی از مردم نمی گرفتند ؟
هاشمی تاکید کرد: باید سرمایه ها به سمت فعالیت های مولد و ایجاد شغل هدایت شود وگرنه سیاست ها مولد فقر می شود و اگر اشتغالزایی نشود فقر ایجاد می شود.
وی با تبیین اقدامات شورای شهر تهران در تهیه بسته های سرمایه گذاری برای جلب مشارکت بخش خصوصی گفت: بسته ای که اکنون خیلی خوب بررسی می شود طرح ساماندهی پارکینگ های حاشیه ای است . در مجموع حدود 900 هزار پارک حاشیه خیابانی در تهران وجود دارد که سرمایه بسیار مهمی محسوب می شود و می تواند برای نهادهای شهری و سرمایه گذاران درآمد داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: این در حالی است که اکنون پارک حاشیه ای نه فقط هیچ درآمدی برای شهر ندارد بلکه سبب بی نظمی و ترافیک است در حالی که می شود در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد و با روش های هوشمند ، طوری ساماندهی شود که هم برای شهرداری و هم برای سرمایه گذاران درآمد داشته باشد.
هاشمی، تبدیل کردن اتوبوس های خطوط بی آر تی از سیستم دیزلی یا گازی به سیستم برقی و واگذاری واحدهای تجاری در مجتمع ایستگاه های خطوط مترو را از دیگر طرح ها برای جلب مشارکت بخش خصوصی برشمرد که لازمه اجرای آن تضمین سود سرمایه گذاران است.
وی گفت: در هر ایستگاه مترو می شود دو تا پنج هزار مترمربع محدوده تجاری در نظر گرفت که واگذاری آن به بخش خصوصی و جلب سرمایه گذاران می تواند بخش قابل توجهی از اعتبار لازم برای اجرای طرح های مترو را تامین کند.
هاشمی افزود : با تدوین این بسته های سرمایه گذاری و عرضه آن به سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانیم به نحوی عمل کنیم که آنان به جای ساخت برج در کوچه پس کوچه های تهران در اطراف ایستگاه های مترو فعالیت اقتصادی کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، باغ پرندگان را از دیگر طرح هایی دانست که به جای سرمایه گذاری شهرداری می شد سرمایه های بخش خصوصی را به آن هدایت کرد.
وی تصریح کرد: باغ پرندگانی را که شهرداری خودش آن را بسازد و سرمایه گذاری کند ، پرندگانی افسرده تحویل مردم می دهد در صورتی که اگر بخش خصوصی این کار را بکند پرندگان اش را با نشاط نگه می دارد تا برایش صرفه اقتصادی داشته باشد اما اکنون مجبور می شویم که به این باغ یارانه هم بدهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، واگذاری بخش نمایشگاهی شهر آفتاب را از دیگر طرح ها برای جلب مشارکت بخش خصوصی نام برد که لازمه اش جلوگیری از برگزاری هر نوع نمایشگاه در محل نمایشگاه بین المللی و نیز در مصلای تهران است.
هاشمی گفت : اگر با واگذاری بخش نمایشگاهی شهر آفتاب به بخش خصوصی، دولت در دو مکان دیگر نمایشگاه برگزار کند ، بخش خصوصی در شهر آفتاب ورشکست می شود.
وی درباره زمان اجرای این طرح ها اظهار داشت: امور اجرایی در اختیار ما نیست و نمی توانم در این باره قول بدهم اما اینها ایده هایی است که در شورای شهر پرورش یافته و به شهرداری ارائه و حتی در برخی موارد مانند طرح ساماندهی پارکینگ های حاشیه ای به الزام در ارائه طرح تبدیل شده است.
هاشمی گفت: طرح واگذاری بخش نمایشگاهی شهر آفتاب نیز از دوره گذشته شورای شهر تهران مطرح است که نمایشگاه ها در آن جا برگزار شود اما متأسفانه هنوز شکل نگرفته است و باید آن را پیگیری کنیم که البته لازمه اش؛ شهردار تثبیت شده است.
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه پیشتر اعلام کرده بودید شورای شهر تشریفاتی است،​ آیا هنوز هم چنین اعتقادی دارید؟ اظهار داشت : به فرموده رهبر معظم انقلاب، اگر شورای شهر، وظایفی را که در قانون برایش است ، تصویب شود بسیاری از مشکلات حل می شود، پس باید ببینیم در قانون چه وظایفی بر عهده شورا گذاشته اند و آیا طبق این قوانین ، اختیارات لازم به شورای شهر داده شده است یا نه؟
هاشمی افزود: پیشتر گفته بودم که فکر نمی کردم شورا تا این حد تشریفاتی باشد؛ علت اش این است که قانون اساسی هنوز به درستی عمل نشده است ، پس در این زمینه انتقادی به شورا وارد نیست بلکه انتقاد به مسئولان نظام و دولت و مجلس وارد است.
وی گفت: طبق قانون اساسی و آیین نامه مصوب، دولت موظف است که 23 تا 26 مورد از فعالیت هایش را به شوراها و شهرداری ها منتقل کند، کاری که در بسیاری از کشورها انجام شده و به ثمر رسیده و دولت را نیز از انتقادهای مردم مصون کرده است.
هاشمی ، امور اجرایی مربوط به آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، راهنمایی و رانندگی و توزیع آب، برق و گاز را بخشی از این موارد 26 گانه برشمرد که در کشورهای مختلف به شوراها واگذار شده است.
وی افزود: این در حالی است که تا کنون فقط یک سوم از این اختیارات به شوراهای اسلامی شهرها واگذار شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد : به عنوان نمونه اگر اختیارات مربوط به توزیع آب به شوراها واگذار شود و در این حال مجلس بخواهد از وزیر نیرو در این باره سؤال کند، وزیر نمی تواند پاسخگو باشد، پس اختیاراتش را به شوراها واگذار نمی کند.
هاشمی تأکید کرد: به این علت ساختار کنونی باید در چارچوب فعالیت های دولت و مجلس دوباره بازبینی شود و اختیارات شوراها مانند کشورهای توسعه یافته افزایش یابد و لازم است که این اتفاق به طور کامل رخ دهد تا مدیریت یکپارچه شهری ایجاد شود.
هاشمی همچنین درباره مغایر بودن جلسات هم اندیشی شورای شهر تهران با حذف جلسات غیرعلنی ، اظهار داشت : این حالتی که شما حس کرده اید ناشی از این است که پنجمین شورای شهر تهران شورایی یک دست است و گرنه جلسات هم اندیشی در دوره های گذشته شورا نیز برگزار می شد اما چون آنان چند گروه سیاسی بودند جلسات هم اندیشی مجزا برگزار می شد.
وی گفت : ما در شورای پنجم چون همدل و یکدستیم، جلسات هم اندیشی برگزار می کنیم اما برخی فکر می کنند کارها را هماهنگ می کنیم و به صحن علنی می آییم در حالی که چنین جلساتی در مجلس شورای اسلامی نیز در قالب فراکسیون ها برگزار می شود و در موضوعاتی مانند استیضاح یا تعیین اعضای هیأت رئیسه با یکدیگر هماهنگ و تصمیم گیری می کنند که چگونه برخورد کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره اینکه برگزاری جلسات هم اندیشی برای همه تصمیمات؛ مانع از تضارب آراء خواهد شد ، اظهار داشت: تضارب آراء در مجلس به علت تعدد فراکسیون ها در مجلس با شورای شهر تهران تفاوت دارد، ما در شورا چون یکدست هستیم، آن تبادل نظر و برخی صحبت ها ، اتفاق نمی افتد.
هاشمی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره ناقص بودن گزارش مالی شهرداری تهران برای دو ماه اردیبهشت و خرداد و مغایرت آن با شعار «شفافیت» شورا تصریح کرد : این همان اعتراضی بود که آقای رسولی در شورا به شهرداری کرد و گفت "گزارشی که فرستاده اند کامل نبوده است".
وی تأکید کرد : با توجه به سامانه های رایانه ای که اکنون وجود دارد ، شهرداری می تواند دقیق و روزآمد به ما گزارش بدهد و اگر این کار را نکرده یعنی کم کاری کرده است و باید به سرعت جبران کند.
هاشمی افزود: این موضوع در شورا مطرح شد و با استناد به گزارش نظارتی که در اختیار داریم و به کمیسیون برنامه و بودجه ابلاغ شده، قرار است جلسات را فوری برگزار کنیم تا این خلأ را برطرف کنند.
وی همچنین درباره عملکرد شهرداری تهران در ثبت اطلاعات مربوط به قراردادها در سامانه شفافیت گفت: در شهرداری مناقصات و قراردادهایی برگزار و تنظیم می شود که باید اطلاعات اش در این سامانه ثبت شود ، البته بخشی از این سامانه ایجاد شده است و اکنون این کار را انجام می دهند.
هاشمی فعالیت این سامانه را کاری دشوار دانست و ابراز امیدواری کرد شهرداری تهران در ثبت اطلاعات در این سامانه موفق شود.
وی گفت: یکی از مسائل مهمی که شورا در طرح هایش مد نظر قرار داده لغو مصوبه مربوط به برج- باغ ها یا موضوع مربوط به املاک شهرداری است که مصوبات خوبی در این زمینه برای شفافیت به شورا ارائه شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود : در این چارچوب املاک و امکانات شهرداری در اختیار برخی گروه ها و افراد خاص بوده که اکنون قرار است به تفکیک ، شفاف و مشخص شود که اگر واقعاً باید در اختیارشان باشد به تصویب شورای شهر برسد وگرنه پس گرفته شود.
هاشمی گفت : سامانه شفافیت می تواند شکل بگیرد اما عملکردش به نحوی باشد اطلاعات در آن وارد نشود یا اطلاعات بد یا ناقص وارد شود، به هر حال فعلاً ارزیابی از عملکرد این سامانه ندارم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شورا هاشمي اختيارات تهران خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قربانزاده بعد از ظهر پنج شنبه در نشست خبری شهردار و اعضای شورای شهر پیربازار اظهار کرد: با روی کار آمدن مدیریت جدید شهری، کار عمرانی و زیرساختی در پیربازار جان دوباره ای به خود گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر پیربازار به تشریح برخی از اقدامات صورت گرفته در این شهر پرداخت و بیان کرد: استقرار پایگاه اورژانس، تخریب ساختمان انتظامی و ساماندهی و تعیین تکلیف این عرصه، پیگیری جهت تعویض لوله‌های فرسوده و ترمیم شبکه انتقال آب، بهسازی پیاده روها و پیگیری جهت بازگشایی محورهای منتهی به پیربازار تنها بخشی از اقدامات در این شهر بوده است.

قربانزاده از تصویب ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای بودجه شهرداری در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این مبلغ برای ادامه روند اجرای پروژه‌های زیرساختی و عمرانی پیربازار در صحن شورا به تصویب رسید.

وی با تاکید بر لزوم استقرار ادارات و نمایندگی‌های دستگاه‌های خدمات رسان در پیربازار افزود: تا استقرار کامل ادارات و نمایندگی‌ها، مدیریت شهری پیربازار برای رفاه حال شهروندان به مطالبات مردم از دیگر دستگاه‌ها رسیدگی می‌کند.

رئیس شورای اسلامی پیربازار از خرید ۳۰۰ لامپ روشنایی برای معابر این شهر خبر داد و اضافه کرد: اگر چه تهیه لامپ معابر بر عهده شهرداری نیست اما برای رفاه حال شهروندان زیباسازی شهری این اقدام توسط مدیریت شهری صورت گرفت.

قربانزاده با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های ورزشی پیربازار در دستور کار قرار دارد، گفت: احداث پارک و زمین ورزشی برای رفاه حال شهروندان به ویژه جوانان در پیربازار جزو برنامه‌های مهم مدیریت شهری است.

وی با اشاره به انسجام، همدلی و وفاق در مدیریت و پارلمان شهری پیر بازار افزود: مجموعه اعضای شورای شهر پیربازار تمام قد از عملکرد و فعالیت‌های شهردار جوان این شهر دفاع و حمایت می‌کند.

درب شورا و شهرداری پیربازار به روی همه باز است

«حسن دوستی» عضو شورای اسلامی پیربازار در این نشست با اشاره به فرصت ۱۰ ماهه مدیریت شهری در سال گذشته اظهار کرد: شهردار جوان پیربازار در سال گذشته کمتر از ۱۰ ماه فرصت داشت و در این بازه زمانی اتفاقات خوبی را برای شهر رقم زد.

وی با اشاره به مشکل آب شرب شهر پیربازار افزود: مدیریت شهری با کمک بسیج سازندگی سپاه اقدام مشترک مؤثری برای رفع مشکل اب شرب انجام دادند.

عضو شورای اسلامی پیربازار از تعویض ۲۰ کیلومتر لوله‌های فرسوده در این شهر خبر داد و اضافه کرد: گام‌های مثبتی برای رفع چالش آب شرب و ساماندهی شبکه آبرسانی پیربازار انجام شده و در حال انجام است.

دوستی با اشاره به وجود انسجام، وفاق و همدلی بین مدیریت و پارلمانی شهری پیربازار بیان کرد: مشارکت مردم، همراهی مسؤولان استان و شهرستان، نمایندگان رشت و همچنین نگاه تعاملی شهردار و اعضای شورای شهر رسیدگی به امورات شهری را تسهیل بخشیده است.

وی با بیان اینکه درب شورا و شهرداری پیربازار به روی همه باز است، افزود: شهروندان پیربازار هر زمانی اراده کنند می‌توانند با اعضای شورا و شهردار ملاقات و دیدار چهره به چهره داشته باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر پیربازار از برپایی میز خدمات در شهرداری پیربازار خبر داد و اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری آماده برپایی میز خدمت برای سرعت بخشی به حل مشکلات شهروندان را دارد.

به گفته دوستی، اعضای شورای پیربازار یک دست و با قاطعیت حامی و پشتیبان شهردار توانمند و کاربلد این شهر برای انجام امورات شهری است.

توسعه شهری مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری است

«کمیل حسینی» نایب رئیس شورای اسلامی شهر پیربازار در این نشست با اشاره به قدمت و پیشینه این شهر اظهار کرد: پیربازار به دلیل سبقه تاریخی و همچنین همجواری با رشت می‌توانست خیلی زودتر به توسعه و پیشرفت دست یابد و یا اینکه به امکانات حداقلی برسد اما برخی کوتاهی‌ها در گذشته این توفیقات را از این شهر سلب کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه شهری مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری است، افزود: استقرار اورژانس، آتش نشانی و تأمین برخی زیرساخت‌ها خیلی زودتر از اینها می‌توانست در پیربازار رقم بخورد اما نشد و با روی کار آمدن مدیریت جدید کارها گام گام به جلو پیش می‌رود.

نایب رئیس شورای اسلامی پیربازار با بیان اینکه بخش عمده‌ای از وقت شهرداری و شورا صرف تأمین زیرساخت‌های شهر شد، گفت: اگر زیرساخت‌های شهری در پیربازار در گذشته فراهم می‌شد قطعاً این روزها فکر و اندیشه مدیریت شهری روی برنامه‌های مهم‌تری معطوف می‌شد.

حسینی با بیان اینکه دبنال کالبد شکافی برای حل نشدن مشکلات نیستیم، اضافه کرد: اعضای شورا و شهردار به دنبال باز کردن گره مشکلات و موضوعات هستند.

افزایش ۴۵ درصدی درآمد شهرداری پیربازار

«مهرشاد پورنوروز» عضو شورای اسلامی شهر پیربازار هم در این نشست از درآمد ۱۴۰ میلیارد ریالی شهرداری پیربازار خبر داد و اظهار کرد: که نیمی از این میزان درآمد در بخش عمرانی و مابقی صرف هزینه‌های جاری شهرداری شد.

وی از افزایش ۴۵ درصدی درآمد شهرداری پیربازار در سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به عدم وجود درآمد پایدار برای شهرداری پیربازار جذب درآمد ۱۴۰ میلیارد ریالی رقم مثبتی به حساب می‌آید.

این عضو شورای پیربازار با تاکید بر لزوم اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در این شهر بیان کرد: مدیریت شهری پیربازار در سال جاری دنبال رونق بخشی پروژه‌های عمرانی شهری هستند تا کم و کاستی‌ها در این بخش جبران شود.

پورنوروز با اشاره به اینکه ایجاد فضای تفریحی و تفرجگاهی در پیربازار مورد توجه است، گفت: احداث دو پارک تفریحی در شهر پیربازار جزو برنامه‌های مدیریت شهری در سال جاری است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در توسعه و عمران شهری افزود: چشم انداز روشنی برای شهر پیربازار ترسیم شده است که با مشارکت مردم و همراهی و همدلی شورا و شهرداری تحقق پیدا می‌کند.

کد خبر 6088445

دیگر خبرها

  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد