Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-03@04:50:30 GMT

◄ تصویب سند آمایش مراکز لجستیک

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۳۶۹۰

◄ تصویب سند آمایش مراکز لجستیک

تین‌نیوز | 

 سند آمایش مراکز لجستیک کشور شامل مکان‌یابی احداث این مراکز و سطح‌بندی آن‌ها به تصویب رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نشست دوم ستاد مراکز لجستیک سند آمایش مراکز لجستیک که به همت دفتر طرح جامع و مدل¬های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تهیه و تدوین شده است، مورد تصویب قرار گرفت و همچنین سازمان‌های مسئول احداث و بهره‌برداری این مراکز مشخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه، با اشاره به اهمیت تشویق رقابت در مراکز لجستیک گفت: هنگام واگذاری مدیریت و بهره‌برداری این مراکز به بخش خصوصی، باید تمهیداتی ایجاد شود که از انحصار خصوصی جلوگیری شده و رقابت تشویق شود.

وی ادامه داد: حاکمیت باید بتواند در این مراکز از حق انحصاری خود برای سیاست‌گذاری تعیین مقررات استفاده کرده و بانی ایجاد رقابت در این مراکز شود.

عباس آخوندی گفت: برای تنظیم قراردادهای معتبر لازم است از مشاوران و کارشناسان برجسته حقوقی کمک گرفته شود.

در این سند مراکز لجستیک به ترتیب اهمیت به‌صورت شهر لجستیک، دهکده لجستیک، پارک لجستیک که خود در دو شق پارک عمومی و پارک اختصاصی تعریف می‌شود، تقسیم‌بندی شد.

در سند مذکور مجموعاً ۵۸ پهنه جهت احداث انواع مراکز لجستیک شامل چهار شهر لجستیک، ۱۴ دهکده لجستیک، ۱۱ پارک لجستیک عمومی و ۱۸ پارک لجستیک تخصصی کشاورزی مشخص شده است.

طبق این سند ۵۸ پهنه برای احداث مراکز لجستیک شناسایی شده و نهادهای متولی این مراکز و وضعیت دولتی بودن یا خصوصی بودن آن‌ها به تصویب رسید. این سند به‌زودی با امضای وزیر راه و شهرسازی ابلاغ می‌شود. در گام بعدی متولیان توسعه و بهره‌برداری هر مرکز باید نسبت به نقطه‌یابی دقیق تاسیس این مراکز در هر پهنه، انتشار فراخوان و جذب سرمایه‌گذار اقدام کنند.

نشست دوم ستاد مراکز لجستیک کشور با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، مرتضی بانک، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، در محل وزارتخانه برگزار شد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی لجستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه بررسی طرح آمایش سرزمین شهرستان میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان برای اجرای طرح آمایش سرزمین در شهرستان میاندوآب به ریاست فرماندار برگزار شد

بروزسانی و تطبیق سند آمایش سرزمین شهرستان میاندوآب با سند ملی آمایش سرزمین استان آذربایجانغربی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تربیت نیروی انسانی کارآمد در حوزه‌های اقتصادی، استفاده از پتانسیل‌های طبیعی برای توسعه کشاورزی، گردشگری، تقویت مدیریت و ارائه خدمات شهری مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

دیگر خبرها

  • روایتی از دیدار معلمان و دانشجویان فرهنگیان با رهبر انقلاب / مراکز تربیت معلّم را دستِ‌کم نباید گرفت
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • برگزاری جلسه بررسی طرح آمایش سرزمین شهرستان میاندوآب
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد