Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@16:22:52 GMT

بسته‌های تشویقی، گامی مثبت برای رونق ساخت و ساز است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۳۷۰۳

بسته‌های تشویقی، گامی مثبت برای رونق ساخت و ساز است

یک کارشناس شهرسازی گفت: بسته‌های تشویقی شهرداری اصفهان، گامی مثبت در جهت رونق ساخت و ساز در این شهر است، البته باید به پیش فرض‌های این طرح توجه ویژه ای شود تا از این طریق اعتماد سرمایه گذاران جلب شود.

مصطفی خضری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر فضای بی اعتمادی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در بخش مسکن حاکم است که در جهت رونق ساخت و ساز باید این رویه بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعریف بسته‌های تشویقی ساخت و ساز از سوی شهرداری اصفهان فرصت خوبی برای انبوه‌سازان و جلب اعتماد آنان و خروج از رکود ساختمانی است، البته باید به پیش فرض‌های این طرح توجه ویژه‌ای شود.

این کارشناس شهرسازی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست‌های مشترک بین ارگان‌ها، انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران گفت: شنیدن دغدغه‌های ذی‌نفعان ساخت و ساز در قالب نشست‌های مشترک به جلب اعتماد آنان کمک خواهد کرد و تصمیماتی اتخاذ می‌شود که هم منفعت شهر و هم منافع سرمایه‌گذاران لحاظ می‌شود.

خضری در زمینه کاربرد هرچه بهتر بسته‌های تشویقی اظهار کرد: در طراحی بسته‌های تشویقی تنها نباید به مباحث مالی این طرح توجه شود، بلکه لازم است موانع اجرایی و اداری مرتبط با ساخت و ساز در آن لحاظ شود.

وی با بیان اینکه بروکراسی اداری مهمترین معضل موجود در پروژه‌های ساختمانی شهر است، اضافه کرد: بروکراسی اداری انگیزه را از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌گیرد، بنابراین برای تشویق بخش‌خصوصی به سرمایه‌گذاری در اصفهان باید این معضلات رفع شود.

این کارشناس شهرسازی با اشاره به ضرورت توجه به دغدغه‌های ساکنان بافت فرسوده خاطرنشان کرد: لازم است با رویکرد توجه به دغدغه ساکنان محلات فرسوده، بسته‌های تشویقی ویژه‌ای برای این نوع بافت‌های قدیمی در نظر گرفته شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بافت فرسوده بسته تشویقی ساخت و ساز شهرداری اصفهان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 

فرزاد نقی پور سرپرست مدیریت درجذب سرمایه گذاری در مناطق ازادماکو درگقتگوی اختصاصی باخبرنگارما بااشاره به سرعت شتاب در معرفی پتانسیلها و جاذبه های ماکو در بازارهای جهانی اظهارداشت ؛  با رونمایی از این ۳۰ بسته جدید و ۲۰ بسته جدید حوزه گردشگری که در نمایشگاه گردشگری رونمایی شد با ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری سال گذشته در مجموع تعداد بسته های سرمایه گذاری این منطقه به ۱۶۰ بسته افزایش یافت.
وی با اشاره به ارزش ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری اظهار داشت: این بسته ها به ارزش  بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان رونمایی می شود.
نقی پور با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو، یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی کشورمان محسوب می شود،  اظهار داشت: ترسیم دورنمای آینده ماکو با اجرای چندین پروژه مهم منجمله رویداد دهکده لجستیک اکو که با حضور نمایندگان کشورهای عضو اکو برگزار می شود از جمله برنامه های نمایشگاه توانمندی های صادراتی تهران است.
وی اضفه کرد:  برگزاری نشست های تخصصی و موضوعی با نمایندگان شرکتهای خارجی حاضر و بازدید کننده از نمایشگاه جهت ارائه بسته‌های سرمایه گذاری منطقه از دیگر برنامه‌های کاری این سازمان در نمایشگاه مزبور می باشد.

دیگر خبرها

  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه