Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ مقدمات اولیه این خواسته مهم دیروزدر سیزدهمین جلسه کارگروه اصلاح فرایندها و مطالبات رانندگان بعد از بررسی «شاخص های مختلف حمل ونقل کالا بر اساس تُن- کیلومتر» به سرانجام رسید.
اعتراض های رانندگان بخش حمل و نقل کالای کشور و طرح مطالبات بحق صنفی آنها در خردادماه امسال به برگزاری جلسه های متعدد مسئولان دستگاه های ذیربط منجر شد و همچنین پنجم خردادماه امسال نشست هم‌اندیشی وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان رانندگان بخش حمل‌ونقل بار و مسافر جاده‌ای (کامیون و اتوبوس) با هدف چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات این صنف برگزار و تصمیم هایی اتخاذ شد که
عباس آخوندی در این نشست تاکید کرد «برای رانندگان ممکن است تأمین حداکثری منافع شخصی از بیشترین اهمیت برخورداری باشد اما باید منافع دیگران را نیز دید و مدلی که منافع همه ذی‌نفعان را در بر می‌گیرد انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
در این رابطه، عضو هیات مدیره سازمان راهداری و رئیس کارگروه اصلاح فرایندها و مطالبات رانندگان اعلام کرد که محاسبه شاخص‌های اولیه تُن - کیلومتر براساس عوامل هزینه‌ای (قیمت تمام شده) و نرخ تن کیلومتر با در نظر گرفتن تأثیر تک ‌تک هزینه‌ها در واحد تن کیلومتر و تجمیع آنها انجام شده است.
«فرامرز مداح» افزود: این اقدامات شامل تعیین محورها و شناسایی عوامل هزینه‌ای ثابت و متغیر، بررسی کارشناسی درخصوص تأثیر پارامتر بر تُن - کیلومتر، بررسی قیمت‌دهی حمل در بازارهای جهانی، طبقه‌بندی خودروها، جمع‌آوری اطلاعات میدانی درخصوص هزینه‌ها و ایجاد فرمول محاسباتی برای هریک از محورهاست.
وی ادامه داد: استخراج تن - کیلومتر براساس نرخ های پایه، بازه بندی مسافت‌های حمل براساس الگوبرداری از فهرست بها، کالیبراسیون فرمول براساس قیمت از مبداء بندرعباس، ترسیم منحنی مناسب برای محاسبات تن - کیلومتر و بررسی خط روند کرایه و اصلاح فرمول، بخشی از این محاسبه است.
نماینده تام الاختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور فناوری اطلاعات و سرمایه گذاری ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای دستیابی به نرخ حمل براساس تن - کیلومتراظهار داشت: محاسبه شاخص‌های اولیه تن - کیلومتر براساس عوامل هزینه‌ای (قیمت تمام شده) با توجه به همه هزینه های حمل کالا انجام شده است.
به گفته مداح، این نرخ بدون احتساب هزینه‌های سر بار مانند کمیسیون، بیمه مسئولیت مدنی، تخلیه و بارگیری محاسبه شده است.
 پیشتر معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفته بود با توجه به برگزاری نشست های مستمر با نمایندگان رانندگان حمل و نقل برون شهری، تامین 22 خواسته آنها در دستور کار این سازمان قرار گرفته و یکی از مهمترین آن پرداخت کرایه رانندگان بر اساس تن - کیلومتر است.
اکنون نرخ کرایه حمل کالا به صورت توافقی بین رانندگان و صاحبان کالا تعیین می شود اما در ماه های اخیر رانندگان حمل ونقل جاده ای در سراسر کشور تقاضا داشتند که کرایه حمل آنها براساس وزن کالا و تن - کیلومتر محاسبه شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رانندگان حمل ونقل کالا سازمان راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در بزرگراه های استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینک اعتبار هزینه شده برای نصب این تعداد نیوجرسی ۷۵۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: در حال حاضر نصب ۲۵۷ کیلومتر نیوجرسی دیگر نیز با هدف ایمن سازی راه ها در استان نیاز است.

دست نشان با اشاره به اینکه ۴۲۴ کیلومتر طول بزرگراه و ۳۵ کیلومتر طول آزادراه های استان آذربایجان غربی است؛ اظهار کرد: در یک سال گذشته ۷ نقطه پر تصادف و حادثه خیز آزادراهی و ۳ نقطه بزرگ راهی  و ۲ نقطه نیز در راه های اصلی استان رفع خطر یا آشکار سازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای رفع و یا آشکار سازی ۱۲ نقطه حادثه خیز و پرتصادف استان طی سال گذشته در مجموع   ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: نصب نیوجرسی در سطح راه های استان با هدف ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده ای به صورت مستمر انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • اینفوگرافیک | عملکرد کمیسیون تخلفات شرکتها، رانندگان و مالکین بخش حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​
  • مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است