Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-04@03:03:20 GMT

عجایب زندگی فوتبالی ستاره‌ی بلژیکی زنبورها

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۴۰۲۵

عجایب زندگی فوتبالی ستاره‌ی بلژیکی زنبورها

اکسل ویتسل، هافبک ملی‌پوش بلژیکی که این روزها در دورتموند بازی می‌کند در دوران فوتبالی خود می‌توانسته در باشگاه‌های رئال مادرید، یوونتوس، بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن بازی کند چرا که این باشگاه‌های بزرگ همگی در برهه‌ای از زمان خواهان به خدمت گرفتن او بوده‌اند.

به گزارش "ورزش سه"، عجیب اینجا است که ویتسل به جای این باشگاه‌های بزرگ، فوتبال خود را در استاندارد لیژ، بنفیکا، زنیست سنت‌پترزبورگ و تیانجین کوانجیان چین دنبال کرده و حالا به بوندس‌لیگا آمده تا برای زردپوشان دورتموند بازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب‌هایی عجیب که زندگی فوتبالی ویتسل را به یکی از سوژه‌های داغ محافل ورزشی تبدیل کرده. ویتسل 29ساله است و درحالیکه دیگران در این سن معمولاً راه خاور دور را در پیش می‌گیرند ویتسل درست در مسیر برعکس حرکت کرده و به نظر می‌رسد بلافاصله موفق شده به یکی از بازیکنان محبوب هواداران دورتموند تبدیل شود.


دورتموند برای جذب او 20 میلیون یورو پرداخت کرده. مبلغی که در مقایسه با دیگر ستاره‌های فوتبالی هم‌تراز ویتسل اندک به نظر می‌رسد. این ملی‌پوش بلژیکی در زمان بازی در باشگاه سابقش، تیانجین کوانجیان چین دستمزد سالانه‌ای معادل 20 میلیون یورو هم دریافت می‌کرده. ویتسل در ژانویه‌ی 2017 از زنیت سنت‌پترزبورگ به چین رفت تا ناظرین و کارشناسان فوتبال را غرق حیرت کند. این درحالی بود که در تابستان 2016 به نظر می‌رسید انتقال ویتسل به باشگاه یوونتوس قطعی شده باشد. ویتسل به تورین رفته بود، تست‌های پزشکی یوونتوس را انجام  داده بود و برای کامل کردن قرارداد در یک هتل منتظر بود. ویتسل 13 ساعت منتظر ماند ولی از مسئولین یوونتوس خبری نشد. بعدها مشخص شد که مسئولین باشگاه روس مدارک مورد نیاز یوونتوس را آنقدر دیر ارسال کرده‌اند که ایتالیایی‌ها نتوانسته‌اند قرارداد با ویتسل را به موقع منعقد کنند. با این وجود گفته می‌شد ویتسل در مهلت نقل و انتقالات زمستانی به عنوان بازیکن آزاد به یوونتوس ملحق خواهد شد.


اما این اتفاق نیفتاد. چرا ؟ چون چینی‌ها با پیشنهادی به سراغ ویتسل آمدند که آنقدر وسوسه‌کننده بود که نمی‌شد به آن جواب منفی داد. ویتسل بعدها گفت:" تصمیم خیلی سختی بود. از یک طرف باشگاهی به بزرگی یوونتوس و از طرف دیگر پیشنهاد مالی‌ای که به خاطر خانواده‌ام نمی‌توانستم ردش کنم". ماجرایی یک سال و نیمه‌ی ویتسل در چین حالا به پایان رسیده و ویتسل با عقد قرارداد با دورتموند تا سال 2022 ماجراجویی در این تیم آلمانی را آغاز کرده. ویتسل برای پیوستن به زردپوشان دورتموند، پیشنهاد باشگاه‌هایی مثل منچستریونایتد و ناپولی را رد کرده. مدیر برنامه‌های ویتسل، پل استفانی به روزنامه‌ی Het Laatste Nieuws بلژیک گفت:" هم منچستر او را می‌خواست هم ناپولی، ولی من به اکسل گفتم خیلی تیم‌های بزرگ شبیه منچستر هستند ولی هیچ تیمی شبیه دورتموند نیست، دورتموند منحصربفرد است، و اکسل به توصیه‌ی من گوش داد".

بروسیا دورتموند اکسل ویتسل

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بروسیا دورتموند اکسل ویتسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خودرو دوباره فوتبالی شد

به گزارش "ورزش سه"، پس از شکست خودروسازان مقابل شمس‌آذر در قزوین، رضا عنایتی شاگردانش را روز چهارشنبه برای ریکاوری در ورزشگاه ایران‌خودرو زیرنظر گرفت. پس از پایان آن جلسه تمرین، روز پنجشنبه به بازیکنان خود زمان استراحت داد و از روز جمعه تمرینات تیم از سر گرفته شد.

شکست مقابل شمس‌آذر در شرایطی که بازی به تساوی کشیده شده بود و زمان اندکی تا پایان کار باقی بود، بر روحیه اعضای تیم تاثیرگذار بود اما قبل از شروع تمرین دیروز، رضا عنایتی با صحبت‌های خود در جمع بازیکنان، ابتدا مسائل فنی را گوشزد کرد و سپس از آنها خواست به دنبال جبران شکست در بازی‌های آینده باشند و به جای اینکه به گذشته فکر کنند، آینده تیم‌شان را با تلاش بیشتر، به نحو شایسته‌ای بسازند.

از روز گذشته، دوباره هیاهو به تمرین پیکان برگشت و بازیکنان تیم با روحیه‌ای مثال‌زدنی تمرینات را زیرنظر کادرفنی کلید زدند تا مهیای دیدار هفته بیست و ششم مقابل آلومینیوم اراک شوند.
 
باتوجه به فاصله چهار امتیازی پیکان تا قعر جدول، دیدار این تیم با آلومینیوم از اهمیت زیادی برخوردار است و شاگردان عنایتی برای بهبود شرایط خود چاره دیگری غیر از پیروزی در این بازی نخواهند داشت.

پیکان در چهار هفته باقی مانده به ترتیب با آلومینیوم، ذوب آهن، تراکتور، فولاد و استقلال بازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ایران خودرو دوباره فوتبالی شد
  • اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم
  • پایان تلخ ستاره وفادار؛ جدایی پس از ۱۲ سال!
  • کامنت وینیسیوس جونیور برای جیدون سانچو؛ عجب بازیکنی! / عکس
  • ستاره پی‌اس‌جی در خطر از دست دادن یورو 2024
  • دفاع ستاره پی‌اس‌جی از انریکه: به حرف او گوش نکردیم
  • ستاره دورتموند در اروپا نظیر ندارد! (عکس)
  • ستاره پی‌اس‌جی با گل دورتموند مصدوم شد! (عکس)
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم