Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از فدراسیون کشتی، علی رغم پیگیری مشترک فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و جوانان برای اخذ ارز مبادله ای به منظور تامین هزینه تیم های اعزامی، به دلیل پرداخت نشدن هزینه های ارزی مذکور از سوی بانک مرکزی، امکان اعزام پنج تیم منتخب و ملی کشتی ایران به مسابقات بین المللی منتفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس تیم های منتخب بزرگسالان کشتی آزاد در تورنمنت سرکیسیان ارمنستان، کشتی آلیش مردان و زنان در جشنواره جهانی عشایری در قرقیزستان، کشتی آزاد امید در تورنمنت سرکسیان ارمنستان و کشتی فرنگی امید در جام صربستان شرکت نمی کنند.
به دلیل قطع تخصیص ارز مبادله ای (هر یورو معادل حدود 5200 تومان) به فدراسیون کشتی برای اعزام تیم ها و احتمالا سایر فدراسیون های دیگر و بالا رفتن چند برابری قیمت بلیط پروازهای خارجی در چند ماه آینده، فدراسیون کشتی برای اعزام تیم های کشتی آزاد و فرنگی ایران به رقابت های جهانی جوانان، امید و بزرگسالان به ترتیب در اسلواکی، رومانی و مجارستان برنامه ریزی خواهد کرد.
براساس این گزارش، تنها در صورت تأمین منابع مالی لازم برای شناسایی ترکیب نهایی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران در مسابقات جهانی، صرفا کشتی گیران مورد نظر در اوزان دارای ابهام، به یک تورنمنت بین المللی اعزام خواهند شد.
براساس گزارش های رسانه ای، اخذ ارز مبادله ای برای تامین هزینه تیم های ورزشی اعزامی به مسابقات برون مرزی منتفی شد و هزینه های ارزی برای تورنمنت های غیر رسمی و مسابقات غیرمعتبر از سوی بانک مرکزی پرداخت نخواهد شد.
منع تخصیص ارز مبادله ای (هر یورو معادل حدودی ۵۲۰۰تومان) برای اعزام تیم ها به مسابقات بین المللی که از اعتبار کمتری برخوردار است، یکی از دلایل ممیزی بیشتر در اعزام تیم های ورزشی است و همچنین به دلیل بالا رفتن چند برابری قیمت بلیط پروازهای خارجی از این پس فدراسیون های ورزشی فقط برای رقابت های جهانی، المپیک و تورنمنت های رسمی و معتبر می توانند برای اعزام اقدام و از شرایط ارز مبادله ای بهره مند شوند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کشتی ارز مسابقات بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاوه بر ۲ انتخابی بزرگ؛ چه فرنگی‌کارانی به بوداپست می‌روند؟

جدای از مصاف مهم محسن‌نژاد - ده‌بزرگی و گرایی – اسماعیلی که قرار است در تورنمنت رنکینگ‌دار بوداپست اتفاق بیفتد، تعداد دیگری از مدعیان کشتی فرنگی نیز به این رقابت اعزام خواهند شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طبق چرخه اعلام شده از سوی کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی درخصوص دو وزن 60 و 67 کیلوگرم که دو مدعی اصلی هر دو وزن قرار است در تورنمنت مجارستان با هم برای رسیدن به دوبنده وزن المپیکی تیم ملی رقابت کنند، نفرات دیگری نیز با دو هدف عازم این جام خواهند شد.

تعدادی از نفرات برتر جام تختی و مدعیان اوزان غیر المپیکی با هدف انتخاب تیم‌های شرکت‌کننده در امیدهای جهان و جهانی اوزان غیرالمپیکی به بوداپست اعزام می‌شوند.

چراکه باتوجه به تعداد زیادی از مدعیان اوزان غیرالمپیکی که نتوانستند در وزن المپیکی به عضویت تیم ملی کشورشان درآیند و همچنین آن دسته از مدعیانی که درنهایت سهمیه المپیک را نمی‌گیرند، خود را برای شرکت در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی آماده می‌کنند و این رقابت‌ها قطعا از سطح بالایی برخوردار خواهد بود.

اگرچه به نظر می‌رسد باتوجه به تفاوت سطح پویا دادمرز با سایر رقبای سبک وزن داخلی، او حضورش در آلبانی – درصورت صدور ویزا برای تیم ایران- قطعی کرده باشد اما در سه وزن دیگر هنوز ملی‌پوشان مشخص نشده‌اند.

در 63 کیلوگرم احتمالا رقابت دیگری بین ایمان محمدی و میثم دلخانی با اعزام به تورنمنت‌های خارجی به جریان بیفتد و نفر برتر صاحب دوبنده تیم ملی شود.

در 72 و 82 کیلوگرم هم باتوجه به رضایت‌بخش نبودن عمکرد نفرات اعزامی به قهرمانی آسیا، رقابت همچنان بین مدعیان در جریان است، خصوصا در 82 کیلوگرم که به محمدعلی گرایی هم اجازه ورود به چرخه این وزن داده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک/وضعیت اعزام دوباره پیچیده شد
  • علاوه بر ۲ انتخابی بزرگ؛ چه فرنگی‌کارانی به بوداپست می‌روند؟
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • جام کشتی تختی اهواز؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است