Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در طرح سوال از رییس جمهور گفت: اگر کسی رانتی نبرده و فسادی نبوده است چرا در برابر خواست قانونی مردم مبنی بر انتشار لیست دریافت کنندگان ارز دولتی مقاومت می‌شود. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، محمد دهقان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۶ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک به مناسبت عید غدیر و پاسداشت یاد شهدای هفته دولت در طرح نخستین سوال از رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور شما بار‌ها در بیانات خود از انجام کار کارشناسی در امور کشور تأکید کرده و معتقد بوده‌اید که همه کار‌ها باید با خرد جمعی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: من به عنوان نماینده‌ای از نمایندگان سوال کننده و به وکالت از بخش مهمی از ملت ایران که بار سنگین تورم و گرانی کمر آن‌ها را خم کرده از شما می‌پرسم کدام کارشناس تجویز کرده بود که دولت جنابعالی در یکی دو سال گذشته ده‌ها میلیارد دلار ارز کشور را بدون برنامه برای واردات کالا‌های لوکس و غیرضرور اختصاص دهد.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی در ادامه سوال خود خطاب به رئیس جمهور افزود: زمانی که معاون اول رئیس جمهور ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی را برای همه نیاز‌های مردم در دسترس اعلام کرد عمده کارشناسان در همان زمان بر اشتباه بودن این تصمیم از لحاظ قانونی تأکید داشتند؛ در این راستا مجلس نیز طرح دو فوریتی تدوین کرد، اما دولت در راستای جلوگیری از این اتفاق مقاومت کرد.

دهقان با تأکید بر اینکه متأسفانه بیش از ۳ ماه طول کشید تا دولت نظر کارشناسان و مجلس را در خصوص تصمیم اشتباه ارزی بپذیرد، تصریح کرد: همین زمان خسارت‌های بسیاری به کشور وارد کرد.

وی ادامه داد: همه مردم و همه مقامات و نمایندگان مجلس از جنابعالی و دولت خواستند که فهرست گیرندگان ارز را منتشر کنید تا کالا‌های وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومان را در بازار با قیمت ۱۰ هزار تومان نفروشند، البته خود شما هم چند روز اخیر بر ضرورت ارائه این لیست تأکید داشتید، اما این موضوع تاکنون محقق نشده است.

آنطور که خانه ملت گزارش داده است، این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه باید مشخص شود برخی از دولتمردان از چه چیزی می‌ترسند، تصریح کرد: عدم انتشار لیست دریافت کنندگان ارز دولتی جای سوال دارد، زیرا اگر کسی رانتی نبرده و فسادی نبوده است چرا در برابر خواست قانونی مردم مقاومت می‌شود.

وی در ادامه اظهاراتش خطاب به رئیس جمهور افزود: جناب آقای روحانی دولت جنابعالی در زمانی که مردم تحت تأثیر فشار سنگین گرانی و تورم قرار داشته و دارند و نگران وضعیت اقتصادی خود و فرزندانشان هستند متأسفانه صد‌ها میلیون دلار ارز دولت را برای سفر‌های غیرضرور خارجی اختصاص دادید تا افرادی به صورت رایگان به آنتالیا و مالزی و کشور‌هایی از این دست برای تفریح سفر کنند.

دهقان ادامه داد: متأسفانه ارائه ارز برای سفر‌های غیرضرور منجر شد برخی مدیریت کشور را به تمسخر بگیرند، زیرا تشخیص این مسئله سخت نبود.

وی با بیان اینکه متأسفانه دولت شما بعد از ۴ ماه که صدای همه درآمده بود نسبت به قطع ارز سفر‌های غیرضرور اقدام کرد، تصریح کرد: از این تأسف‌بارتر این بود که در زمان تحریک تقاضا و دعوت دلالان برای خرید ارز دولتی عملاً با بی‌توجهی جلوی ارز و توزیع دلار و یورو گرفته شد که در بازار توزیع نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: متأسفانه به گونه‌ای برنامه ریزی شد که ارز ناشی از صادرات در بازار توزیع نشود و اگر کسی تمایل به فروش ارز خود در بازار داشت با او به عنوان قاچاقچی برخورد کردند و همه صرافی‌ها با یک چوب زده و بسته شدند.

دهقان با تأکید بر اینکه وقتی فضا به علت سوء مدیریت امنیتی می‌شود ارز ۳۵۰۰ تومانی به بیش از ۱۰ هزار تومان می‌رسد، افزود: تحلیل این موضوع هوش و علم بالا نمی‌خواهد، زیرا همه موارد شفاف است.

وی با بیان اینکه ارز ناشی از صادرات کالا که توسط شرکت‌های شبه دولتی و خصولتی تحصیل می‌شود، بر اساس نظر کارشناسان، هر ۳ ماه حدود ۱۹ میلیارد دلار است، تصریح کرد: متأسفانه در این مدت کمتر از ۲ میلیارد دلار به بازار توزیع شد، این شرکت‌ها که تحت تأثیر ۵ وزارتخانه اعم از صنعت، معدن و تجارت، نفت، اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین دفاع هستند یا به احتکار ارز پرداختند یا برخلاف قانون آن را صرف مصرف در جا‌های دیگر کردند.

دهقان با تأکید بر اینکه پس از خسارت‌های عدیده‌ای که به کشور وارد شد اخیراً وزیر نفت را مأمور کرده‌اید که با شرکت‌های شبه دولتی و خصولتی‌ها که ارز را به بازار ثانویه نمی‌فروشند برخورد کنند، گفت: این سوال مطرح است که چرا این مأموریت از ابتدا به وزیر نفت ندادید تا به کشور در این حد خسارت وارد نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رئیس جمهور افزود: آقای رئیس جمهور اگر شما طلا نداشته‌اید چرا دولت شما بازار را تحریک کرده و مردم را برای خرید سکه به صف کرد و بیش از ۶۱ تن سکه را به کمتر از نصف قیمت به تعداد معدودی فروخت و هزاران میلیارد تومان سرمایه مردم را به جیب تعدادی دلال و سودجو واریز کرد.

دهقان با بیان اینکه آقای رئیس جمهور اگر ذخایر طلای شما کافی بوده است پس چرا ادامه فروش طلا را قطع کرده اید، تصریح کرد: اگر ذخایر طلا کافی بوده چرا سکه از یک و نیم میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد؟

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه آیا رئیس جمهور و تیم دولت از ذخایر دولت اطلاع کافی ندارد، گفت: متأسفانه یک آدم بازاری با ۵ کلاس سواد حساب انبار و مدیریت کار خود را دارد چطور دولت با این دم و دستگاه و کارشناس این مسائل بدیهی را تشخیص نداده و با این همه مشکلات مواجه شد.

دهقان با بیان اینکه این ایرادات و مشکلات موجب کاهش ارزش پول ملی از یک سوم تا یک چهارم شد، تصریح کرد: متأسفانه به قیمت خالی کردن جیب مردم و کوچک شدن سفره آن‌ها ده‌ها هزار میلیارد تومان پول به کیسه تعدادی آدم سودجو و اندکی از ثروتمندان واریز شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی می‌گوید هر کس با اهمال موجب تضییع حقوق دولتی و عمومی شود علاوه بر مجازات کیفری باید خسارت آن را نیز جبران کند، شما بگویید چه کسی این خسارت‌ها را به کشور وارد کرده و چگونه باید جبران کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمد دهقان نماینده شاندیز و طرقبه سوال از رئیس جمهور حسن روحانی شهدای شهریور نمایندگان مجلس دلالان خرید ارز خصولتی شبه دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس در خصوص عملیات وعده صادق و اهمیت آن، گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر جنایتی که در بیش از شش ماه گذشته انجام داده است، تعرضی به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه داشت و فرماندهان نظامی ما را به شهادت رساند. کاری که به هیچ عنوان توجیهی نداشت و مغایر با همه کنوانسیون‌های بین‌المللی بود.

وی با بیان آنکه ملت‌ها و دولت‌های دنیا بر این موضوع مهر تأیید زدند که این کار خلاف مقررات بین‌المللی است، افزود: جمهوری اسلامی این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرد که این شورا کاری انجام نداد، لذا طبیعی بود که ایران برای یک دفاع مشروع اقدامی انجام می‌داد، ضمن آنکه از قبل هم آن را اعلام کرده بود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به قدرت موشکی و پهپادی کشورمان بیان کرد: با عملیات وعده صادق، قدرت و توان موشکی، پهپادی و رزمی کشورمان کاملاً مشخص شد.

حسینی با اشاره به ادعاهای غلو آمیز رژیم صهیونیستی در خصوص توان نظامی خود، اظهار کرد: آنها ادعا می‌کردند که با کمک آمریکا و کشورهای غربی که دارای سپر موشکی، دفاعی و پدافندی قدرتمندی هستند و موشک‌های ایران به خاک اشغالگران نخواهد رسید، در حالی که دیدیم این اتفاق افتاد و این امر تأثیر بسیار بسزایی در قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و به رخ کشیدن آن به رژیم صهیونیستی و حامیانش داشت.

وی ادامه داد: این عملیات آثار و تبعات بسیار خوبی داشت. مردم منطقه از این عملیات خرسند شده و از آن استقبال کردند. مردم ما نیز این حرکت و اقتدار را مایه مباهات خودشان می‌دانند.

حسینی با بیان آنکه عملیات وعده صادق بسیار موفقیت آمیز بود و اندیشمندان و فعالان سیاسی به این موضوع اذعان کردند، تاکید کرد: خیلی‌ها اذعان دارند که قدرت موشکی و پهپادی ایران بسیار بالا است و قدرتمندترین کشور در نوع خود است در حالی که ما فقط بخشی از توانمندی‌های خود استفاده کردیم. در حالی که آنان با قدرت از خود دفاع می‌کردند، اما نتوانستند مانع نفوذ موشک‌های ما شوند و به آنها آسیب وارد شد. هرچند بنابراین بود که به مردم و شهرهای آنها آسیبی وارد نشود.

نمایندگان تهران تأثیر قابل توجهی در مجلس دارند

معاون امور مجلس رئیس جمهور در خصوص اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: چون ۴۵ نماینده مجلس در دور دوم انتخابات مشخص می‌شوند، تأثیر آنها می‌تواند در مجلس، هیأت رئیسه و کمیسیون‌های آن بسیار مهم باشد لذا امیدواریم با مشارکت مردم شاهد باشیم که افراد به شایستگی انتخاب شوند.

وی افزود: در مرحله دوم امکان انتخاب برای مردم آسان‌تر و سهل‌تر است چون از بین تعداد محدودی باید گزینش کرد.

حسینی با اشاره به تعیین ۱۶ نماینده در دور دوم انتخابات تهران اذعان کرد: در تهران تعداد قابل توجه از نمایندگان در دور دوم مشخص می‌شوند که معمولاً نمایندگان تهران تأثیر قابل توجهی در مجلس دارند. چون کمتر درگیر کارهای روزمره حوزه‌های خود هستند، می‌توانند به مسائل کلان کشور در مجلس رسیدگی کنند لذا اگر افراد کارآمدتر و با انگیزه تر انتخاب شوند، می‌توانند نقش بسیار مهمی را در مجلس ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است