Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل جلیلی که فیلم های زیادی را برای نوجوانان کارگردانی کرده است درباره برپایی المپیاد فیلمسازی نوجوانان که در بخش جنبی سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان برگزار می‌شود، گفت: نفس برگزاری المپیاد فیلمسازی برای نوجوانان خوب است اما باید خروجی  این دوره‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که معتقدست در شرایط فعلی هیچ گونه آموزش تئوریک یا عملی سینما مفید نخواهد بود مگراینکه در سایه آن نوجوانان اخلاق و معرفت را هم یاد بگیرند، بیان کرد: به گمان من آنچه سینمای امروز به آن نیاز دارد بیش از آموزش، اخلاق و معرفت است که من امیدوارم چنین اتفاقی در المپیاد فیلمسازی که مختص به نوجوانان است نیز بیفتد.

کارگردان فیلم «گال» افزود: با این اوصاف برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان اگر در جهت نهادینه کردن مفهوم سینما به معنای زندگی بخشیدن در قاب هنر تصویری باشد، مفید خواهد بود. در همین راستا باید برای پیدا کردن بهترین و مفیدترین افراد برای سینما از نقاط مختلف ایران استعدادیابی کرد.

جلیلی تاکید کرد: البته این استعدادیابی کار یک دوره یا دو دوره از برگزاری یک رویداد سینمایی نیست بلکه زمان زیادی می‌طلبد تا بتوان از مناطق مختلف کشور بهترین‌ها را انتخاب کرد، به همین دلیل است که در طول همه این سال ها مثلا هرگز یک بازیگر یا کارگردان ترکمن یا بلوچ که داشته‌های بومی‌ و فرهنگی خود را به مردم معرفی کند، نداشته ایم و من امیدوارم این مهم از طریق المپیاد فیلمسازی نوجوانان که اول راه است، رخ دهد.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به این مطلب که باید رزم سینما به نوجوانان و مشتاقان ورود به این حرفه یاد داده شود، گفت: دیدگاه اغلب تماشاگران بیرون از گود سینما به این هنر و صنعت بزم این حرفه است، درحالی که چنین نیست و سینما تمام قد رزم است؛ رزمی‌که برای رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش می‌کند. از همین رو در محافل آموزشی چون المپیاد فیلمسازی باید رزم سینما را به نوجوانان یاد داد.

کد خبر 4387293 محمد صابری

منبع: مهر

کلیدواژه: ابوالفضل جلیلی المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان مردم علیه احتکار تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی عزت الله انتظامی فیلم کوتاه سینمای مستند کنسرت موسیقی سریال ایرانی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان مرضیه برومند جشنواره فیلم سلامت جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک درگذشت چهره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | بدرقه صدای فراموش‌نشدنی ورزش

تعداد بازدید : 18 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما: زنده‌یاد اسکویی استاد، همکار، الگوی اخلاق و پیشکسوت ما در رسانه ملی بود. امروز همکاران زنده‌یاد اسکویی شهادت می‌دهند که جز خوبی، اخلاق، تواضع و بزرگ‌منشی از او ندیدند.

دیگر خبرها

  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • سمنان میزبان المپیاد ورزش های فناورانه شد
  • جود بلینگام، بازیکن با اخلاق مستطیل سبز / فیلم
  • ببینید | بدرقه صدای فراموش‌نشدنی ورزش
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند