Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@22:13:08 GMT

شاخص‌های محاسبه کرایه تغییر میکند؟

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۵۰۵۲

چند هفته پس از پایان یافتن اعتراضات رانندگان حمل بار بین شهری، سازمان راهداری اعلام کرده اجرای یکی از اصلی ترین دغدغه‌های رانندگان را در دستور کار قرار داده است. ناطقان: در جریان جلساتی که در طول هفته‌های گذشته میان نمایندگان رانندگان بین شهری و مسئولان وزارت راه و شهرسازی جلساتی برگزار شد و در این برنامه‌ها رانندگان بخشی نگرانی‌ها و دشواری‌های خود را مطرح کردند که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بسیاری از آنها اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه حمل بار، اجرایی شدن خواسته‌های رانندگان در حوزه بیمه و انجام مذاکرات با وزارت صنعت برای تامین لوازم یدکی مورد نیاز رانندگان با پایین ترین قیمت بخشی از برنامه‌هایی بود که با همکاری سازمان راهداری به مرحله اجرا رسید.
یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های باقی مانده در این حوزه که رانندگان روی آن تاکید زیادی داشتند اما امکان اجرا نداشت بحث محاسبه نرخ کرایه بر اساس تن – کیلومتر بود. این موضوع که در جریان جلسه مشترک نمایندگان رانندگان و وزیر راه و شهرسازی مطرح شد، از سوی آخوندی منوط به انجام بررسی های بیشتر شد.
حالا سازمان راهداری اعلام کرده که پس از انجام بررسی‌هایی، به شاخص‌های لازم برای محاسبه جدید رسیده که البته فعلا در مرحله مقدماتی قرار دارد.
 بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان راهداری، تعیین پارامترها و شناسایی عوامل هزینه‌ای ثابت و متغیر، بررسی کارشناسی درخصوص تأثیر پارامتر بر تن کیلومتر، بررسی قیمت‌دهی حمل در بازارهای جهانی، طبقه‌بندی خودروها، جمع‌آوری اطلاعات میدانی درخصوص هزینه‌ها، ایجاد فرمول محاسباتی برای هریک از پارامترها، استخراج تن کیلومتر پایه، بازه بندی مسافت‌های حمل براساس الگوبرداری از فهرست بها، کالیبراسیون فرمول براساس قیمت از مبداء بندرعباس، ترسیم منحنی مناسب برای محاسبات تن کیلومتر و بررسی خط روند کرایه تن کیلومتر و اصلاح فرمول تن کیلومتر شاخص‌هایی است مبنای محاسبه قرار خواهند گرفت و در آینده برای اجرایی شدن دقیق این سیاست هر یک از این شاخص ها بخشی از دستور کار خواهند بود.
سازمان راهداری اعلام کرده که برای رسیدن به این شاخص‌ها ۶۰۰ نفر – ساعت کار کارشناسی انجام داده و در این فرایند نظر نمایندگان رانندگان را نیز جویا شده است.
با توجه به اعلام جمع‌بندی‌های ابتدایی به نظر می‌رسد این سازمان دیگر دغدغه مهم رانندگان جاده‌ای را نیز در دستور کار قرار خواهد داد تا نگرانی های موجود در این حوزه به حداقل برسد.
بر اساس گزارش‌های وزارت راه و شهرسازی، حدود ۹۰ درصد از حمل کالا در ایران از طریق جاده انجام می شود.
بهبود شرایط رانندگان و برنامه ریزی برای نوسازی ناوگان دو برنامه مهم وزارت راه و شهرسازی برای بهبود شرایط در این عرصه است.
منبع: ایسنا برچسب ها: محاسبه کرایه ، سازمان راهداری ، رانندگان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: محاسبه کرایه سازمان راهداری رانندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه تولیدات رسانه ملی با مشارکت مردم بررسی می‌شود

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: نحوه تولیدات رسانه ملی با کمک و مشارکت مردم تا قبل از پایان هفته دوم فروردین توسط مسئولان و کارشناسان این سازمان بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمید جبلی امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب جلسه کارشناسی در حوزه برنامه‌ریزی صدا و سیما تشکیل شد و شورای معاونان به طور مفصل برای راه‌های تحقق جهش تولید با مشارکت مردم بحث و بررسی کردند.

وی افزود: در نهایت مقرر شد مصادیق مشارکت مردم در افزایش تولید معین شود و همچنین قوانین و اسناد بر زمین مانده که تحقق شعار سال منوط به اجرای آن است، در دستور کار فوری قرار گیرد.

رئیس سازمان صدا و سیما دیگر مواردی که می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند نیز گفت: نحوه تولیدات رسانه ملی با کمک و مشارکت مردم تا قبل از پایان هفته دوم فروردین توسط مسئولان و کارشناسان این سازمان بررسی می‌شود.

جبلی یادآور شد: بر اساس سند تحول رسانه ملی امسال و در ایام تعطیلات نوروزی ۲ تنوع قابل توجه شامل تنوع در تولیدات برنامه‌ها اعم از برنامه‌های سرگرمی و نوروزی و حضور میهمانان در برنامه‌ها داشتیم.

وی اضافه کرد: به همین دلیل بر اساس بازخوردهای اولیه امسال افزایش بیش از ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار داشت: هزینه‌های برنامه‌ها به صورت معمول در قالب قرارداد کلی شبکه با تهیه کننده و حامی مالی است و جزئیات قراردادها در اختیار این سازمان نیست و با پرداخت‌های غیر معقول موافق نیستیم. رویه‌های غلط که از دوره‌های قبل صدا و سیما رواج داشته به تدریج در دست اصلاح است.

کد خبر 739659

دیگر خبرها

  • شب یا صبح؛ بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتی است؟/ ۵ دستور برای رفتن روی ترازو
  • افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در گیلان
  • شاخص‌های اقتصادی بیانگر جهت‌گیری صحیح فعالیت‌های دولت در کردستان است 
  • افزایش خودسرانه کرایه جابجایی مسافر بین شهری گیلان
  • نحوه تولیدات رسانه ملی با مشارکت مردم بررسی می‌شود
  • ۳ هزار و ۷۵۰ کیلومتر خط کشی در راه‌های استان همدان
  • کرایه تاکسی در این شهر گران شد
  • کرایه تاکسی در رشت گران شد
  • احداث ۱۵ کیلومتر دیواره ساحلی در محور پلدختر به خرم آباد
  • ۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه محور خرم‌آباد - پلدختر احداث می‌شود