Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@06:38:21 GMT

چابهار پاتوق مصرف کنندگان مواد مخدر شده است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۵۳۶۴

چابهار پاتوق مصرف کنندگان مواد مخدر شده است

فرید براتی سده، معاون درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی گفت: چابهار یکی از مناطقی است که پاتوق مصر ف کنندگان مواد مخدر شده و در این منطقه مصرف کنندگانی از کشوری مثل پاکستان هم حضور دارند که باید در فرایند درمان معتادان در این منطقه به این موارد هم دقت شود.

گروه اجتماعی/ فرید براتی سده در  اشاره به انتشار خبری مبنی بر  ابتلای 78 نفر به ایدز در یکی از روستای چابهار به نام روستای درگس اظهار کرد: هفته گذشته بنده بازدید میدانی را به همراه مدیرکل بهزیستی استان و رئیس بهزیستی شهرستان از این روستا و تعدادی از روستاهای همجوار داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در طی مدت حضورم در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار بازدیدی را از  مراکز درمان و کاهش آسیب از جمله یک مرکز کاهش آسیب زنانه دارای مجوز از سازمان بهزیستی و DIS و افرادی که در این مراکز خدمات می‌گیرند، داشتم.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر  شدت فقر و آسیب‌های اجتماعی در چابهار گفت:  یکی از اصلی‌ترین مشکلات چابهار حاشیه‌نشینی است که این مشکل در حال افزایش است.

براتی سده افزود: چابهار یکی از مناطقی است که پاتوق مصر ف کنندگان مواد مخدر شده و در این منطقه مصرف کنندگانی از کشوری مثل پاکستان هم حضور دارند که باید در فرایند درمان معتادان در این منطقه به این موارد هم دقت شود.

وی بیان کرد: سازمان بهزیستی در حوزه درمان اعتیاد و همچنین در بخش ارائه خدمات به مبتلایان به HIV تلاش گسترده‌ای را داشته است و خدمات خوبی را در مراکز و همچنین باشگاه‌های مثبت ارائه کرده است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در ادامه به برگزاری جلسات با مسئولان استانی و شهرستانی چابهار و همچنین اعضای شورای روستای درگس اشاره کرد و گفت: در این جلسات در خصوص تعداد مبتلایان به HIV بحث شد و در واقع به این نتیجه رسیدیم که آمار اشاره شده دقیق نبوده و نمی‌توان آمار دقیقی را اعلام کرد و یا اگر چنین آماری وجود داشته بنده بی اطلاع هستم.

براتی سده بیان کرد: در این جلسه اعضای شورای روستای درگس گلایه داشتند که چرا اسم روستا درگس در خصوص بیماری ایدز مطرح شده است و این در حالی بود که دوستان ما در  دهیاری علی رغم وجود مبتلایان به ایدز از این موضوع ابزار بی اطلاعی می‌کردند.

وی تصریح کرد: باید به این موضوع توجه داشت که طبق بررسی و تحقیقات انجام شده علت ابتلای تعدادی از روستائیان آن منطقه به ایدز، ترزیق دو ماده روانگردان  تمجیزک و نورچیزک در سال‌های گذشته بوده است و همچنین مروادت دو سوی مروز ایران پاکستان از علل ابتلای افراد به بیماری اشاره شده است.

براتی در پایان گفت: در پی جلساتی که در محل فرمانداری چابهار برگزار شد مقرر شد به منظور ارائه خدمت در مناطق پرخطر شهرستان چابهار یک واحد موبایل سنتر( ارائه خدمات کاهش آسیب به صورت تخصصی و سیار) در منطقه فعال شود و همچنین یک باشگاه مثبت برای ارائه خدمات اجتماعی - اجتماعی مراقبتی به افراد مبتلا و خانواده‌های آنها ایجاد شود ضمن اینکه تعدادی از خانواده‌های افراد مبتلا به ایدز تحت پوشش خدمات سازمان قرار گرفتند.

وی افزود: اعتبار این فعالیت‌ها تماما از سوی بهزیستی تامین می شود ولی انتظار داریم هم منطقه آزاد چابهار و هم فرمانداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه به تعهدات خود عمل کرده و منابع لازم را در اختیار بهزیستی شهرستان قرار دهد./ تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از انجام بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی از مجاری عرضه سوخت و مصرف‌کنندگان عمده استان در سال ۱۴۰۲ در این منطقه خبر داد.

به گزارش شانا، به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی، ناصر راشدی با اشاره به انجام کنترل‌های کمّی و کیفی مستمر فرآورده‌های نفتی در این منطقه بیان کرد: پارسال، با هدف صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، شهروندان و صیانت از سرمایه ملی، ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در سطح منطقه انجام شد.

وی افزود: کارشناسان منطقه به‌منظور تخصیص سهمیه سوخت مصرف‌کنندگان، در این مدت از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی و مصرف‌کنندگان عمده بازدید کرده‌اند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ بازدید از جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در این منطقه انجام شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی
  • حال خوش کُن‌هایی که جانتان را می‌گیرند!
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز
  • ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز