Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@15:04:08 GMT

قدرت انتخاب در حمل و نقل از شاخص های زیست پذیری است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۵۳۶۷

قدرت انتخاب در حمل و نقل از شاخص های زیست پذیری است

تهران-ایرنا- شهردار تهران با بیان اینکه وجود الگوهای مختلف حمل و نقل یکی از شاخص های زیست پذیری است گفت: شهروندان باید در انتخاب این الگوها حق و قدرت انتخاب داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمحمدعلی افشانی روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح پلیس دوچرخه سوار و نیز ورود پنج هزار دوچرخه هوشمند اشتراکی در پایتخت افزود: داشتن قدرت انتخاب در حمل و نقل عمومی یکی از اولویت های شهرداری تهران است و دوچرخه نیز به عنوان یکی از مدل های حمل و نقل مورد توجه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آغاز طرح دوچرخه های هوشمند اشتراکی اظهارداشت: یکی از موضوعات مهم در اجرای طرح ها توسعه آنهاست چه بسا که اگر طرحی امروز آغاز شود اما خوب توسعه پیدا نکند 10 سال عقب می افتد.
افشانی خاطرنشان کرد: عادت کرده ایم کارهای بزرگ را با حجم آنها ببینیم نه اهمیت شان و اگر در پروژه ای آهن بود آن را به پروژه هایی که در آن انسان وجود دارد ترجیح دهیم.
وی تصریح کرد: باید بین انسان و آهن، انسان را انتخاب کنیم.
شهردار تهران با بیان اینکه اولین الزام حکمروایی خوب، حاکمیت قانون برای گام برداشتن به سمت توسعه است گفت: جوامع بشری با چگونگی رعایت قانون در موضوع حمل و نقل قضاوت می شوند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ ما آمیخته از فرهنگ ایرانی، اسلامی و صنعتی است افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب صنعتی، قانون است.
شهردار تهران با بیان اینکه با ورود ماشین، ماهواره و اینترنت فرهنگ ‌استفاده از آنها نیز ایجاد می شود خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در حوزه دوچرخه موفق شویم باید قانون آن را نیز رعایت کنیم.
افشانی با اشاره به اینکه عده ای فکر می کنند اگر قانون را رعایت نکنند سود می برند، رعایت قانون را یکی از پیش نیازهای موفقیت طرح دوچرخه های هوشمند ذکر کرد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت استقرار سیستم مدیریت کیفیت اظهارداشت: زمانی که معاون عمرانی وزیر کشور بودم تاکسیرانان در اعتراض به تاکسی های اینترنتی تجمع کرده بودند که طی جلسه ای به آنها اعلام کردم دستاوردهای انقلاب صنعتی تحمیلی است و شما نیز باید وارد این فضا شوید و از دستاوردهای آن بهره بگیرید.
شهردار تهران با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تصریح کرد: اگر این کار(طرح دوچرخه های اشتراکی) توسط شهرداری انجام می شد از آن حمایت نمی کردم.
وی با تاکید بر نقش ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در کاهش ترافیک و آلودگی هوا گفت: مردم حق دارند هوای سالم استنشاق کنند و این به معنای احترام گذاشتن به حقوق انسان هاست.
به گزارش ایرنا طرح پلیس دوچرخه سوار با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری تهران اجرایی شده است و در قالب آن ماموران پلیس با استفاده از دوچرخه به انجام ماموریت خود می پردازند.
به گفته سردار حسین رحیمی فرمانده پلیس تهران بزرگ، مامور پلیس دوچرخه سوار ماموریت تعقیب و مراقبت ندارد بلکه انجام وظیفه آن در بلوک و محدوده مشخص براساس شرح وظایف مشخص تعیین شده است.

**جزییات طرح دوچرخه های اشتراکی
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طرح استفاده از دوچرخه های هوشمند را با همکاری یک شرکت تامین کننده این نوع دوچرخه ها به منظور استفاده شهروندان اجرا کرده است.
این دوچرخه ها با عنوان دوچرخه های بی دود نیز اطلاق می شوند که متقاضیان برای استفاده از آن باید از طریق سایت bdood.ir اپلیکیشن موردنظر را دانلود و حق عضویت را پرداخت کنند.
محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشتر گفته بود که مطالعات اجرای طرح دوچرخه های هوشمند از یک سال و نیم گذشته آغاز شده است.
وی استفاده از این طرح را فرصت مناسبی برای کمک به کاهش آلودگی هوا و ترافیک تهران خوانده بود.
دوچرخه های هوشمند اشتراکی از فناوری بالایی برخوردارند و در قسمت عقب آنها قفل هایی وجود دارد که به وسیله اپلیکیشن باز می شود‌.
آنطور که مجری این طرح پیشتر اعلام کرده بود استفاده از این دوچرخه ها محدودیت سنی دارد( 16 تا 75 سال ) و نیز ممنوعیت ورود به بزرگراه ها و منع استفاده در روزهای بارانی و برفی از جمله موارد پیش بینی شده در قوانین ثبت نام است.
این دوچرخه ها توسط اتاق کنترل که به هوش مصنوعی مجهز است رصد می شوند.
با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مکان هایی در سطح شهر با نوار نارنجی رنگ به عنوان پارکینگ دوچرخه ها مشخص خواهد شد.
امکان رویت مسافت طی شده با این دوچرخه ها، میزان کالری سوخته شده، مدت زمان رسیدن به مقصد و میزان کمک به کاهش کربن هوا به وسیله اپلیکیشن هایی که بر روی تلفن همراه شهروندان نصب می شود وجود دارد.
مدیران شهری پایتخت پیش بینی کرده اند با گسترش استفاده از دوچرخه در شهر تهران از بار ترافیک و آلودگی هوا کاسته و به سلامت شهروندان نیز کمک شود.
به گزارش ایرنا این مراسم در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار شد؛ در این محل نمایشگاه دوچرخه و صنایع وابسته نیز دایر است.
تهرام/9353/1109//1348/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيدمحمدعلي افشاني شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۵ اردیبهشت) پاک است.

ایسنا در خبری نوشت: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۵۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۱ و کیفیت هوا در وضعیت پاک است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

٤٧٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902615

دیگر خبرها

  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • هوای تهران پاک شد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای تهران پاک شد  
  • هوای پایتخت در شرایط قابل قبول / باران در راه تهران
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت
  • هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای پایتخت در آستانه پاکی قرار گرفت
  • هوای تهران «پاک» است