Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت : در پنج ماهه اخیر بالغ بر سه میلیون و ۷۸۸ هزار و ۲۰۶ تن کالا در بندرشهیدرجایی جابجا شده که رشد شش درصدی حمل ریلی را رقم زده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد پورفخری، مدیرکل راه آهن هرمزگان در گفتگو با  هرمز؛ با اشاره به عملکرد پنج ماهه اداره کل در زمینه بارگیری، اظهار کرد: سه میلیون و ۸۷ هزارو۵۴۴ تن انواع محمولات و مواد معدنی و کالاهای تجاری شامل کانتینر و محمولات ترانزیت بوده که از مبادی ایستگاه های گل گهر ، معدن گل گهر و بندر شهید رجایی بارگیری شده و به مقاصد مختلف داخلی و کشورهای مشترک المنافع طی این پنج ماهه اخیر ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه آهن هرمزگان بیان کرد: در زمینه تخلیه نیز به میزان پنج میلیون و ۹۸هزارو ۵۸۲ تن انواع محمولات و مواد معدنی در سایر خطوط تخلیه این اداره کل شامل پالایشگاه، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ،بندر شهید رجایی و خطوط تخلیه دستی مانوری تخلیه شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

پورفخری با اشاره به عملکرد راه آهن هرمزگان، افزود: در همین مدت عملکرد راه آهن هرمزگان طی 5 ماه اخیر سال جارس به میزان ۸ میلیون و۱۸۶هزارو ۱۲۶ تن کالا و محمولات بوده که رشد چهار درصدی را نشان داده است.

وی ادامه داد:  این عملکرد 5 ماهه راه آهن هرمزگان موجب رسیدن تن کیلومتر مرزی به میزان سه میلیارد و ۲۰۹ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۷۳۱ تن کیلومتر شده که رشد شش درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

مدیرکل راه آهن هرمزگان با اشاره به عملکرد بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت:  عملکرد بندر شهید رجایی طی 5 ماهه اخیر نیز سه میلیون و ۷۸۸ هزار و ۲۰۶ تن کالا بوده که رشد شش درصدی حمل ریلی در بندر شهید رجایی را شاهد بوده ایم .

پورفخری خاطر نشان کرد: در زمینه بارگیری کانتینرنیز با حمل ۱۸هزار و۴۵۶ TEU بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام

داود چگنی معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان  مزایا و معافیت‌های گمرکی مناطق ویژه اقتصادی از جمله امکان ورود و به‌کارگیری ماشین‌آلات، قطعات یدکی، وسایل نقلیه و مواد اولیه مورد نیاز بدون پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی و همچنین تسهیلات گمرکی برای ورود کالا‌های ساخته شده در منطقه به داخل کشور به تناسب ارزش افزوده و مواد داخلی به کار رفته در آن را از جذابیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) برای بازرگانان و سرمایه‌گذاران برشمرد.

او گفت: طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری، تولیدی، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.  

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان  همچنین امکان ترانزیت و صدور مجدد کالا بدون محدودیت، تفکیک و واگذاری کالا‌های وارده بر اساس قبض انبار تفکیکی و صدور گواهی تولید برای کالا‌های تولیدی شرکت‌های تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) را از دیگر مزیت‌های این منطقه ویژه اقتصادی بندری عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در بندر امام خمینی (ره) و همچنین استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران و بازرگانان از فرصت‌های سرمایه‌گذاری این بندر، طی سال‌های آتی شاهد نمود بیشتر استفاده از مزایای مناطق ویژه اقتصادی در رونق اقتصادی و تجاری این بندر استراتژیک کشور خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • جابجایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از مازندران
  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • اجرای پویش چشم براهیم در هرمزگان
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • جابجایی بیش از دو میلیون مسافر دریایی در هرمزگان
  • رشد ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام
  • بایرلورکوزن برای ویکتور بونیفیس قیمت تعیین کرد: دست کم 55 میلیون یورو!